 |
76.
Beshuv DAVID mehakot
et HAPLISHTI,
01/12/04 07:44
|
What'sa matter with you guys. ... Have you overlooked Shmuel 1:18:6: vatetzaenah hanashim mikol arei Yisrael lashir VEHAMCHOLOT.....betupim besimcha uvshalishim. Vataanena hanashim hamsachkot vatomarna HIKAH SHAUL BAALAFAV VEDAVID BERIV VOTAV. Mind you, this was with David's intervention, al achat kama vekamah, by divine intervention, right Mr. Ariel von Haifa, and Mr. ronen von Pat. It is history repeating itself, David versus Golyat haplishti
הגב לתגובה זו
|
|
 |
75.
איזה רב חתיך !
ל"ת
עוד לא אבדה,
תקוותינו ...,
14/11/04 00:08
|
|
 |
74.
אני לגמרי מבולבלת
תמה,
11/11/04 15:31
|
מר גרוס, דבריך ישרים בעיני מדברי הרב אבינר, שטוען שלשמוח במות עראפת, הוא המן האגגי של דורנו, זו מצווה מדאורייתא, ומשנכנס כסלו מרבים בשמחה. אך מה אעשה והוא דווקא משניכם נראה כרב אמיתי עם זקן, ואני חושדת שהוא זה שמייצג אם לא את רוח התורה לפחות את רוח המחנה שניכס לעצמו את התורה, הימין המתנחלי. וראה למשל דברי התועבה של איש יודע תורה ופוסקים כרב החשוך מימי הבינים. אז למי להאמין?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
73.
אני מבולבלת
תמה,
11/11/04 15:28
|
מר גרוס, דבריך ישרים בעיני מדברי הרב אבינר, שטוען שלשמוח במות עראפת, הוא המן האגגי של דורנו, זו מצווה מדאורייתא, ומשנכנס כסלו מרבים בשמחה. אך מה אעשה והוא דווקא משניכם נראה כרב אמיתי עם זקן, ואני חושדת שהוא זה שמייצג אם לא את רוח התורה לפחות את רוח המחנה שניכס לעצמו את התורה, הימין המתנחלי. אז למי להאמין?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
72.
אשמח כי יש תקוה לדרך אחרת
שלום,
מוא''ז שפיר,
11/11/04 14:13
|
תוכנם של הפסוקים עוסק בדיון הנצחי האם יש לשמוח על מוות גם של צורר כזה או אחר , אך לשאלה המוסרית יש תשובה אחת בין שמחה על מותו של מרצח יהודים לבין ניחום אבלים אני מעדיף להעלות חיוך יהודי על שפתי, אגב להזכירך חגי את פורים חוגגים על הנס ולא שוכחים לחגווג את ארור המן. כך שליהדות יש דרך של מבט ניסי בכל ענין ועליו יש לברך ולא להתעלם מארור עראפת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
71.
לכל המלתהמים קודם תקראו ואז תג
ירון,
תל אביב,
11/11/04 09:58
|
מה קוירה לכם אין לכם סבלנות לקרוא כמו שצריך ? הרב גרוס כותב בפרוש שניתן וצירך לשמוח ההבדל הוא בין שמחה אישית לגיטימית ובין ריקודים ברחבות ? איך אותם רוצים שתיראה המדינה כמו עזה ? סוף סוף יש משהו שעושה הבחנות יפות ועדין נשאר ימני ודתי ורב. פעם הבעה קודם תקראו , תנשמו עמוק ואז תגיבו. הרב גרוס וצהר כל הכבוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
70.
החנפנות של צוה''ר דביקה עד כדי
מנחם,
11/11/04 09:23
|
|
 |
אתה רוצה שירושלים תידמה לעזה?!
ל"ת
ברני,
14/11/04 16:28
|
|
 |
69.
מאמר גדול - מייצג את דעתי
יוסי מ.,
11/11/04 09:08
|
אם נשמח בריקודים אנו הופכים להיות בדיוק כמותם, ולא נוכל יותר להביע שאת נפש כאשר הם שמחים לאחר פיגוע (שחס וחליליה לא יקרה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
68.
מאמר מאלף
mr pink,
finland,
11/11/04 08:20
|
לאור כל ההתלהמויות שקראתי בעשרות תגובות פה שמחתי מאוד לקרוא את המאמר היפה הזה. צריך לזכור שמדובר בטראגדיה, ליהדות כמעט ולא היו סכסוכים עם האיסלאם אלא יותר עם הנצרות. כל הספור הזה של הסכסוך ישראלי פלסטיני לא היה צריך להתרחש אם אנשים לא היו מתלהמים בצורה כזאת. היום נרקוד על הגגות ומחר נלקק את פצעינו. אף פעם זה לא יגמר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
67.
a different view
Reut,
11/11/04 07:41
|
a little bit of compassion is not a bad thing. This is the idea of Budism. Every human being deserves comassion, even the meanest one, by being compassionate we express our humanistic values as human beings, Think about it...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
66.
מעשי ידיי טובעים - המשך
רונן,
פת,
10/11/04 22:49
|
תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף לט/ב ואמר רבי יונתן מפני מה לא נאמר בהודאה זו כי טוב לפי שאין הקדוש ברוך הוא שמח במפלתן של רשעים דאמר רבי שמואל בר נחמן אמר רבי יונתן מאי דכתיב ולא קרב זה אל זה כל הלילה באותה שעה בקשו מלאכי השרת לומר שירה לפני הקדוש ברוך הוא אמר להן הקדוש ברוך הוא מעשה ידי טובעין בים ואתם אומרים שירה לפני..
ברור שהקב''ה אינו שמח בנפול רשעים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרונן, הקב''ה הוא שהטביע אותם!
מצווה לשמוח,
צריך להשתדל!,
11/11/04 09:10
|
והיו אלה המלאכים, שלא סבלו את תלאות מצרים, שלהם אמר (על פי המדרש), מעשי ידי טובעים וכו'. אנחנו לא מלאכים, והדבר הטבעי ביותר צריך היה להיות שמחה עד דלא ידע, על מותו של הארכי טבח ילדים ותינוקות. אך איבדנו את הכושר לשמוח עם רציחתם של אלפי קרבנות ''שלום''. העובדה שהקב''ה דבר אל המלאכים ולא אל משה ועמו, מוכחת ב''אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה' ויאמרו לאמור - אשירה לה' כי גאה גאה, סוס ורוכבו רמה בים... נשפת ברוחך כסמו ים, צללו כעופרת במים אדירים...'' (שמות ט''ו, א',י'). ואח''כ (שם, פסוקים כ', כ''א') ותקח מרים הנביאה אחות אהרון את התוף בידה, ותצאתן כל הנשים אחריה בתפים ובמחולות. ותען להם מרים - שירו לה' כי גאה גאה סוס ורוכבו רמה בים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הקבה הטביע אותם
רונן,
פת,
11/11/04 18:36
|
אבל הוא בהחלט לא שמח על זה... אולי ננסה פעם להיות קדושים כמוהו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
65.
איזה רב חתיך...
ל"ת
עקרת בית,
10/11/04 20:02
|
|
 |
מאמי, הוא נשוי עם מלא ילדים...
ל"ת
טלי,
14/11/04 16:29
|
|
 |
64.
מה זה בכלל קשור ליהדות ?
מה זה בכלל קשור,
10/11/04 17:53
|
|
 |
63.
''אני ולא מלאך, אני ולא שליח''
מוריד המסכות,
הלאומי,
10/11/04 15:12
|
אומר רבינו יוסף חיים ה''בן איש חי'' בספרו בן איש חיל, בשעה שבקשו המלאכים לאמר שירה לפני ה', אמר להם ''מעשה ידי טובעים בים ואתם רוצים לאמר שירה?'', הכונה בזאת היא כך: רצו המלאכים ליטול את נשמת המצרים הרודפים אחר ישראל, ע''י שיאמרו את אותה שירה, שעל ידה נטלו את נשמות כל חיל סנחריב כשעלה לכבוש את ירושלים. לא הסכים אתם ה' ואמר: מעשי ידי-התינוקות מבניי ישראל המושלכים בגזרת פרעה טובעים ביאור, ואתם רוצים ליטול נשמתם ע''י שירה?? היו לא תהיה, אני ולא מלאך, אני ולא שליח, אטביע אותם בים!!!! עיין שם דוק ותשכח.
אין כל ספק שאילולא, היה העם עדיין שקוע בהיסח הדעת הנורא בו הוא שרוי, עסוק בתאוות הפרושות על ימין ועל שמאל תרתי משמע, מה שמותיר עדיין את העתיד רחוק מצבעי הורוד... היתה פורצת שמחה עצומה באבוד הצורר הרוצח הנאלח מחרף מערכות ישראל ומשיב חכמים אחור! עליהם נאמר ''אבדה חכמת חכמיו'' ובאמת, מה אתה מצפה מ''חכם'' שאת טיעוניו הוא שואב מ''ג'רי העכבר'' ומ''טום החתול'', או מ''פופאי'' ו''ברוטוס'', נו באמת....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
62.
ולהזכיר לחגי גרוס - הקב''ה
גם אויל מחריש,
חכם ייחשב!,
10/11/04 13:42
|
כי נמחה את זכר מעשה ידיו - עמלק, מתחת השמים. וזהו חטא בל יכופר שאיננו עושים זאת ונותנים לו למחות אותנו מעל פני ארץ קדשנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
61.
מה לא מוסרי בשמחה על מותו של
נשתה, נשתה,
לחיים, אמן!,
10/11/04 13:40
|
רוצח עם? ערפאת ''אויב''? באיזה ענין? ערפאת בקש להשמיד אותנו! סתם כך, כמו הנאצים! הצרה היא שהמדינה הזו לגמרי לא מוסרית, במקום לחסל רוצח תינוקות, שומרים עליו כעל בבת עין. המדינה חסרת המוסר הזו הגיבה על רצח גברים, נשים וטף, עוללים ויונקים, באיפוק!!! באיפוק!!!!!!!!!!!! העם המאופק בתבל! זה מוסרי? זה שיתוף פעולה עם רוצחי העם היהודי! על אי חיסול ערפאת צריך להעמיד לדין על פי החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם. ועל מותו של הארכי רוצח, צריך להרים כוסיות יין לרוב, ולצלם, קבל עולם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
60.
לא צריך להיות ''רב'', די להיות
ימח שמו וזכרו!,
10/11/04 13:28
|
איש באסטה, כדי להבין בדיוק את ההיפך, מדבריו של המתפלמס הזה! שמחה על מותו של רוצח העם היהודי זה הדבר הטבעי ביותר, הנכון ביותר, ולצערנו, מאוחר מדי. את החלאה המזוויעה הזו צריך היה לחסל לפני שנים רבות. כל הדם ששפך מאז שישראל נמנעה בכוונה מלחסל אותו, הוא בראש ממשלות ישראל. היום השמחה כבר אינה שמחה, לאחר אלפי קרבנות ערפת ושות' הישראליים. החגי גרוס הזה הוא אידיוט! מאד מצער שצריך להגיד דברים כאלה על רבני הדור הזה. הוא אינו יחיד! הלוואי ויכולנו לשמוח שמחה מלאה ושלימה על סופה של המפלצת המתועבת, יורש היטלר ותואמו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל שלא קראת עד הסוף....הוא
ברני,
14/11/04 16:32
|
הרב חגי אומר במפורששאפשר (ומסתבר מדבריו שגם רצוי...) לשמוח, השאלה אם אנו נתחיל במסיבות ותהלוכות המוניות וכך נהיה כמו עזה ורמאלה, או לא. אז מי אדיוט עכשיו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
59.
אני לא ארקוד על הגג.
דבורית,
סוצ. דמוק.,
10/11/04 12:54
|
אבל ברחוב ? למה לא ? רקדתי אפילו כשוילנר ימ''ש נפטר. היתה אחלה מסיבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
קישור למאמר המפריך את דבריך
יואב,
תל אביב,
10/11/04 12:35
|
ד''ר גדאון ארליך, הפריך במאמרו את שכתבת בעניין ''מעשי ידי טובעים בים''. http://www.cs.biu.ac.il/~ehrlich/HISTORY/maseyaday.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צ''ל כמובן גדעון.
ל"ת
יואב,
תל אביב,
10/11/04 13:44
|
|
 |
57.
תגובת הרב אבינר
עמיחי,
10/11/04 11:47
|
|
 |
56.
אין אדם בא סתם לעולם יש סיבה..
רוניז,
ישראל-השלמה,
10/11/04 10:45
|
גם הרשע הוא בריאה נכון הוא רע מנעוריו ומתאכזר גם לאוהביו אבל הוא בריאה ולכל אחד יעודו בעולם הזה אל לנו לשמח מי יודוע מה יבוא אחריו למרות שקשה להיות גרוע יותר! חג-שמח!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפחד של היהודי הגלותי
ירון,
חיפה,
10/11/04 11:26
|
הוא הגורם שלא לשמוח מחמת ה''מה יהיה מחר''. היהודי האמיתי בוטח בה' ושמח באיבוד רשעים ובמיוחד סופר רשעים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
55.
שימוש ת''ח - כדאי לקרוא
פלוני,
מרכז,
10/11/04 10:25
|
למחבר:
בודאי לא למדתי תורה בכמות שאתה למדת אך את זה אני יודע חז''ל קבעו ש''גדול שימושה יותר מלימודה'' (ברכות ז.). חלילה לי לפגוע במי שרוצה להאהיב את התורה על כלל הציבור אך חוששני שאתה לא עומד בקריטריון הנ''ל. במו אוזני שמעתי את מורי ורבי ( לא אנקוב בשמו כי לא קיבלתי את רשותו לכך אך אציין שהוא בן למשפחת רבנים עניפה והוא ינק תורה מגיל 0 מאבותיו שבעצמם שימשו כרבנים בקהילותיהם בארצות פזוריהם) אומר ש''רואים שאותם רבנים לא שימשו תלמידי חכמים''
אנא ממכם, תפסיקו להציג את התורה כ'יהדות נחמדה' אלא כדבר ה' עם כל המשתמע מכך.
עם כל זאת אני אומר את זה מתוך הערכה לטוהר כוונותיכם.
בכבוד רב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
54.
כך אני מרגישה כשאני רואה יצפאן
בימים האחרונים,
10/11/04 10:00
|
אמנם רחוקה מאד מלרחם על תורר ישראל, שעיני איננו שונה מהיטלר במטרותיו אלא רק במידת הצלחתו ואעפ''כ...
כשיצפאן מבלה דקות ארוכות בבדיחות על מצבו של הראיס, בחיקויים ומה לא... אני פשוט מעבירה ערוץ.
התחושה הפנימית שלי היא שזה לא ראוי ולא מכובד להתפלש במותו של אדם.
המוות ללא ספק מגיע לו ומבחינתי אף היה צריך להגיע עוד קודם, אבל אין קשר בין זה לבין התחושה עליה מדובר גם במאמר, תחושה שמתוך כבוד לאנושיות, יש לנהוג באיפוק וכי הריקוד על הדם מבזה בעיקר את האנושי שבנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מילה סלע!!!
המאסף,
10/11/04 15:00
|
|
 |
53.
יפה דרשת
ל"ת
קרן,
10/11/04 09:32
|
|
 |
52.
תשובה של רב בלי זקן
ככ,
10/11/04 09:27
|
מדבר על סרטים וספורט בתוך דרשתו...ומה עיניין שמיטה להר סיני..לא שאני לא רואה סרטים אבל להכניס את זה בתוך תשובה הלכתית...אז הנה התשובה האמיתית....מותר ומצווה לשמוח והרי כך אמר המן הרשע למרדכי מה אתה צוחק כתוב אצלכם בנפול אויבך אל תשמח והוא אמר לו רשע! ואתה אל במותינו תדרוך.פירוש שהפסוק בנפול אויבך הולך על רשעים יהודים כגון רבין וכו'........ואין לנו דוגמה יותר טובה מפורים שבו אנחנו שותים על נפילתם ושרים עד עצם היום הזה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל שאתה לא רואה סרטים ועוד
צדיק וישר הוא,
14/11/04 16:34
|
|
 |
מה הקשר לזקן?
ירון,
חיפה,
10/11/04 11:27
|
|
 |
51.
שכחת, ממקורותינו חג פורים- שמח
משה,
ירושלים,
10/11/04 09:25
|
אנשי השמאל רואים תמיד רק מה שנוח להם. להזכיר לכולם התמונה יותר רחבה. ממקורותינו בעבר. חג פורים. מרדכי היהודי ואסתר המלכה ביקשו וקיבלו את תלייתם (הוצאה להורג) של המן ועשרת בניו, וגם מספר ימים של מסיבה - ימי משתה וחג כמו שנאמר :'' עד-לא-ידע '' בין ימין לשמאל. אם זו לא שמחה בנפול אוייב מהי כן שמחה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בפורים שמחים על הצלת העם היהוד
נדמה לי,
10/11/04 10:02
|
השימחה והעליצות היא על כך שמיום של שואה עבור העם היהודי, הפך היום ליום גאולה וישועה - יום של שמחה וחג.
העובדה שהאוייב מת על מנת לאפשר זאת היא פעמים רבות כורח מציאות אך לא את המוות אנו חוגגי, לעניות דעתי, כי אם את החיים - חיי היהודים שניצלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שוטה פטור מן המצוות
פלוני,
מרכז,
10/11/04 16:02
|
לא הכוונה אליך
תרשה לי לספר לך דבר ששמעתי ממו''ר הרב ... על יהודי מסויים שהיה דואג להימצא בירושלים ביד' באדר ובעיר לא מוקפת חומה מימות יהושע בן נון בטו' באדר ע''מ שלא שישמע מגילה כי ביום זה נקמו היהודים באויביהם (כמובן שמבחינה הלכתית גרידא זו שטות גמורה ואיסור עוד יותר גמור). הרב שלי אמר שהוא פטור מהטורח המיותר הזה כי שוטה פטור מן המצוות ואידך זיל גמור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עיין ב''על הנסים'' של פורים
חשוך ימי בינימי,
10/11/04 12:00
|
ותמצא שתליית המן ועשרת בניו היא בהחלט חלק משמחת פורים. נכון שזה לא כל הסיפור, אך הוא בהחלט חלק לגיטימי ממנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קל וחומר!
ירון,
חיפה,
10/11/04 11:29
|
שאם שמחים על הצלת היהודים נשמח על הצלת היהודים במות ערפאת ימ''ש ולא נהיה יהודים גלותיים שתמיד מפחדים מה''מה יהיה מחר''...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
נכון שהוא גושניק!!!!!
יעקב,
אפרת,
10/11/04 09:24
|
ככה זה תמיד , לא כותבים על הדברים הנכונים כמו פערים חברתיים, או שהשמאל צריך להעריך את הציבור הדתי על שהוא נאמן למורשת וכולי וכולי.נושאים נוספים כמו: יש לרבנים לעודד את הציבור הדתי ללימוד תורה (גם בלילי שבתות ) וגם בשאר השבוע לית אתר פנוי מיניה!!! כתוב על זה כבוד הרב ולא על נושאים פוליטיים!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
כתבה יפה, כוון מחשבה...
תמיר,
עפולה,
10/11/04 09:18
|
|
 |
איפוק זה כוח...
ירון,
חיפה,
10/11/04 11:30
|
|
 |
48.
השמחה על נפילת האויב משמעה על
יצחק,
פ''ת,
10/11/04 08:50
|
אויב יהודי שהוא בן דתך ולא אויב וצורר ישראל שכל רצונו הוא להשמיד את עצם קיומינו בארצנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
היפה ביהדות הוא
אפי,
10/11/04 07:42
|
שלכל דיעה, ולדיעה המנוגדת לה, אפשר למצוא סימוכין בפסוקים ובהלכה. פשוט לכל דבר והיפוכו יש תימוכין!
לכן, דתיים יקרים, תבינו למה החילונים הנאורים (לאו דווקא השמאלנים הסמרטוטים אלא הימניים כמוני) מבינים שחוקים ומוסר נקבעים ע''י האדם, ולא ע''י אלוה מסתורי, והם מסתמכים על הגיון, סדר, חמלה בסיסית, אינטרס הקיום ומטרת המשכיות החברה. ומהם נגזרות הדיעות והמסקנות. אפשר להתווכח, אפשר לתת צידוקים לכאן ולכאן, אבל אין צורך לנחש כל הזמן מה התכוון אלוהים בכתב הסתרים העברי שלו או בהמצאה המגוחכת מכולן ''התורה שבע''פ'' אותה העביר בלחישה למשה רבנו בהר סיני ומאז לוחשים אותה דורות של תלמידי חכמים ורבנים מלומדים חמשת אלפים שנה איש באוזני חברו, וכולם מתווכחים למה התכוון המשורר בגלל בעיות בקליטה. אז עזבו למה הוא התכוון. השאלה מה נכון לנו כחברה במאה ה-21. ולשאלת השמחה על מות ערפאת: אמנם הוא כלב, והלואי ''שישרף בגיהנום'', אבל אין צורך לתת ביטוי ציבורי לשמחה על מתים כי זה לא מראה על בגרות ורצינות, ומסיח את דעתנו מהעובדה שעכשיו לאו דווקא נהיה יותר קל, אלא צריך לחשוב מה הלאה. לאן פונים עכשיו. מצד שלישי אני בטוח אחייך כשיודיעו את זה רשמית...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה. קלעת לדעתי.
אביעד,
10/11/04 17:36
|
|
 |
לא מדוייק בכלל
ירון,
חיפה,
10/11/04 11:38
|
לא לכל דעה אפשר למצוא סימוכין בתורה, אפילו בעינייני ''מוסר''. את הדעה המובאת כאן קל מאוד לסתור, שהרי זהו עיוות ברור של הכתוב (אפילו בפשט). הקב''ה שהיתגלה במעמד הר סיני ל600,000 משפחות עם ישראל אינו בכלל ''אלוה מסתורי'' וחוסר מסורת אינו עושה אדם ''נאור'' ולהפך, עושה אותו יותר טועה. התורה שבע''פ הועברה במסורת ולא בלחישות למשה רבינו. משה רבינו והזקנים העבירו בפומבי את התורה שבע''פ ודנו את כל הדינים לפי החוקים, שאפילו התורה שבע''פ מתבססת על חוקים וחוקי למידה, ולכן גמרא הינו ''מדע מדוייק'' כמו מתמטיקה. אי אפשר לדמות זאת כלל וכלל ללחישה באוזן. אין המסקנה שלך נובעת מהטענות. משהו לא ברור אז עוזבים הכל? בקשר לערפאת ימ''ש אין שום סיבה לחגוג את הלילה ורק למחרת לדאוג לעתיד. אין סיבה ל''בגרות ורצינות'' לפחד תמיד מהעתיד בלי לשמוח מהרגע. צרות חדשות ח''ו הם של המחר. הצרות הישנות נגמרות היום! אתה יכול לחגוג את יום העצמאות וגם לבכות על הנופלים במלחמת השיחרור ושאר מלחמות ישראל, ואין זה סותר אחד את השני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
bravo rabbi gros
jewboy,
10/11/04 06:30
|
im not religious and im not hiloni,im not left and im not right ,im a proud jew and after reading what rabbi gros had to say im even prouder .thank you so much rabbi gros , milim kedorbanot .bravo
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
הצדיעו לחנן פורת היהודי האמיתי
סתו אדיבי,
10/11/04 04:41
|
האחראי ל 1000 ההרוגים הוא האיש שבירך את עם ישראל ב''פורים שמח'' לאחר הטבח שביצע ברוך גולדשטיין הארור במערת המכפלה שם נרצחו 30 פלשתינים חפים מפשע.
חנן פורת וגולדשטיין אחראים לאלפי ההרוגים היהודים מאז, שכן המתאבד הפלשתיני הראשון הופיע בעפולה שבוע אחרי אותו פורים כתגובה.....
הוא שמח גם היום ועוד אלפים חפים מפשע ימותו באשמתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קצת הגזמת!
ברני,
14/11/04 16:38
|
חנן פורת אמנם לא ניחן בעודף של טאקט אבל מאן ועד אשם ברצח ... זה מוגזם, חוץ מזה הוא אמר את מה שאמר מתוך שיכרות, ואם לא אז הוא כנראה שיכור כל השנה - מה שאני מנסה לומר זה את מה שהרב חגי ניסה לומר (כך ראה לי...) שיש משמעות לאיך דברים יוצאים החוצה ולא רק למה שבאמת חושבים: ברור שצריך לשמוח ולשנוא את הצורר עראפת אבל מכאן לעשות שמחות המוניות זה פשוט מיותר וחסר תועלת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פיגוע ההתאבדות הראשון
המאסף,
10/11/04 15:06
|
ישנם מסמכים המראים על פיגועי התאבדות בישראל (פלסטינה של אז) כנגד הישוב היהודי והבריטים כבר ב-1882. רק רציתי שתדעו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שקרן פיגוע ההתאבדות הראשון היה
מני,
תל-אביב,
10/11/04 09:56
|
שנה קודם לכן ב-16 לאפריל 1993 מכונית תופת עם מתאבד התפוצצה ליד חיילים בנס לא היו נפגעים.
אתה פשוט גלותי,וממשיך את השיפלות הגלותית שמתעלמת מהעובדות ומאשימה את היהודים בכל דבר.
ערפאת ייבא את שיטת המחבלים המתאבדים לתוך ישראל, והשמאלניים נתנו לו את האמצעיים ולכן הם שותפים לפשע.
שמאלניים אתם מתחילים להיות דומים לחברכם הערבים המוסלמים שמאשימים את ישראל בכל דבר(ראה הפיגועים בתאומים).
האמת שאני מתחיל להבין את האימרה ''אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד מיתוס מטופש של השמאל
זוכר,
10/11/04 05:59
|
הכותב שוכח שבשבועיים שלפני הפיגוע בעפולה היו פיגועים בקרית ארבע, לאחריהם ביצע גולדשטיין את הפיגוע שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
לא רוצה שתחתן אותי!!!!!
דורון,
מרכז,
10/11/04 04:25
|
המליצו לי עליך בתור עורך חופות של אירגון המעורה בעם ובמדינה. לצערי לאחר קריאת דבריך , אני חושב שאינך מעורה ברחשי לב העם . אתה מנסה לכפות עלינו את קיהות החושים שלך!!! סוף סוף יש תמימות דעים בנושא מותו של הכלב. מוטב שתביע את עצמך בנושאים אחרים. שאינם מעוררים תרעומת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא יכול לחתן אותך עם סוהא
ל"ת
נרי,
14/11/04 16:39
|
|
 |
43.
Don't get happy
danya,
10/11/04 02:50
|
Oh rabi, How come you always have an answer??? We , the jewish people have the right to go out to the street, to cheer, to celebrate and to davin to G-D for taking this evil out of earth staright to HELL. When you read the RAMBAM it will tell you that Every Jewish mother should feel a relief when the saul of her son/daugther went to heaven if the murder is dead!! So enough with kindness and tseviut, we are not going to be nice anymore. We are human being too!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
ישר כח
יוסף,
10/11/04 02:34
|
יופי של מאמר והסקת מסקנות, נראה שזהו רב חושב. מצאו חן בעיני הדוגמאות משכנינו הברברים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
האם נכונים הדברים גם על היטלר
מ. הכהן,
דרום,
10/11/04 01:12
|
האם נכונים הדברים גם על היטלר ימ''ש, או שמא על מותו מותר לשמוח והמאמר אינו מתייחס אליו? אז היכן עובר גבול הרשע? לפי מספר היהודים שגרם לרציחתם?? על מות איזה רוצח מותר לשמוח ועל מי אסור?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
אז למה שמחים על מות המן.???
פנחס,
09/11/04 23:44
|
איזה רב יפיוף ונאור.?! הסמולנים בטח אומרים: אילו רק כל הרבנים היו כמוהו מיד היינו נגאלים. אבל עושה לי רושם שהוא לא כל כך תלמיד חכם וגם בזה אני עוד מגזים. טוב, רש''י על התורה הוא יודע לקרא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
וגם הגיון פשוט...
אריאל,
חיפה,
09/11/04 23:21
|
ראוי להבדיל בין שמחת הנצחון על האויב, דבר שהוא ''מובן מאליו'' (שמחת חג החנוכה, למשל), לבין מצב שבו מנהיגו של האויב מת (או נפגע)מסיבות שלא היתה לך יד בהן. מותו של ערפאת כשלעצמו אינו ולא כלום. יכול שיביא שינוי לטובה במצב שסביבנו, יכול שיביא לשינוי לרעה, ויכול גם שיביא במקומו ''ערפאת ב''. הרבה מאד תלוי גם במה שנעשה אנו. אישית אני רואה במותו דלת הנפתחת כדי חריץ. האם נשכיל לשים רגל בפתח על מנת לשנות את המצב לטובה? - או רק נעסוק בגיל ושמחה עד שתשוב ותיסגר הדלת. לכן, לדעתי, מציע הכתוב ''בנפול אויבך אל תשמח''. קודם כל פעל לניצול ההזדמנות. יהיה לך מספיק זמן לשמוח כאשר ישתנה המצב לטובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין סתירה!
ירון,
חיפה,
10/11/04 11:41
|
אפשר לחשוש מהעתיד ולחגוג את הרגע וזה לא סותר. גם בהכרזת המדינה חגגו ולמחרת נלחמו. נשמח שרב המחבלים ימ''ש מת ומחר נדאג גם ליורשים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
בנפול אויבך אל תשמח
הצופה,
09/11/04 23:03
|
מדובר באויב ישראל ולא גוי (עיין תגובה 11) ואת זה רב צריך לדעת.חבל שבמעריב לא מביאים רבנים אמיתיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
דוגמה מאלפת
שלומית,
09/11/04 22:49
|
כבר זמן רב אני מתריעה במדור זה על הזיוף של הדתיים הלאומיים היפים הנאורים וה''ממים'' האלה, ולא יכולתי לקבל דוגמה טובה יותר ממאמרו של ה''רב '' גרוס. הרב גרוס שמן הסתם למד הלכות בשר בחלב ועוד כמה סימנים בשולחן ערוך, ונבחן על ידיעותיו, אינו רב במובן הקלאסי של המושג. מי הם הרבנים ששימש הרב גרוס? את מי שאל לגבי סוגיה זאת? הרשו לי לנחש: את הרב גרוס בעצמו. כואב לי שהציבור עלול לחשוב שאכן זהו קולה של היהדות. האם הרב לא יודע שבנפול אויבך אל תשמח מדבר רק ביהודי? האם העובדה ש''רק'' הגמרא אומרת את זה אינו מספיק? אצל הציבור הדתי לאומי, או לפחות אצל חלקים נכבדים ממנו שולטת ההרגשה שמקורה בפעולות בני עקיבא במקרה הטוב ופרסומות בטלויזיה במקרה הפחות טוב, וגוברת על הידיעה וההשקפה האמיתית המקובלת לנו מגדולי ישראל. ועוד שאלה . כידוע צוהר עוסקת בקידושין , האם על כגון הרב גרוס לא נאמר הכלל שכל מי שאינו יודע בטיב גיטין וקידושין לא יהיה לו עסק איתם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
מאד ''צדיקי'' righteous אך קשה ל
שירה,
מיאמי,
09/11/04 22:49
|
כאנשים תרבותיים עלינו לקבל ואפילו להסכיםת אך למעלה מ1000 הרוגים שלנו וכמה אלפים שלהם, תודה לאל שהפרק הזה נגמר והבה נצפה לטוב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
בורות מבישה
נתי,
ירושלים,
09/11/04 22:31
|
בנוסף על כך שהכותב מעז לחלוק על גמרא מפורשת במסכת מגילה, כפי שציינו רבים, הרי שגם הפסוק עצמו לא יכול להיקרא ללא ההמשך: ''בנפול אויבך אל תשמח... פן יראה ד' ורע בעיניו והשיב מעליו אפו'', כלומר גם בפשט הפסוק, אין כאן חמלה על האויב, אלא להפך, אין להפגין שמחה כי יש לשאוף לנפילתו המוחלטת של האויב. ובמקרה שלנו, אין לחשוש שד' ישיב אפו מחלאת האדם שחי כבר 75 שנה יותר מדי. צר לי לראות את הסממנים המתקדמים של הרפורמה מופיעים בארגון צוהר. ובאשר לתואר ההסמכה שמתגאה בו המחבר, התואר השני ב''מדעי'' היהדות מנטרלת אותו. שלא לדבר על הביזיון של האמירה שאופי התגובה היא המבדילה בינינו לבינם. איזה יהודי ישר מסוגל להוציא משפט כזה עלוב מתחת ידו?! מה יותר פוסט-מודרני ומעוות מלכתוב שזהו ההבדל בין העם היהודי לבין ה''עם'' הפלסטיני? וכאילו שהטרוריסט הזה שקול לנשינו וטפינו שנטבחים בפיגועים ועל זה חיות האדם הללו שמחים. נזכור שהבעיה הגדולה היא לא הפרושים ולא הצדוקים, אלא הצבועים. גם בימינו, הרפורמים המוצהרים כבר עדיפים על הרפורמים המוסווים. אם הדתיים הלאומיים לא יתעוררו ויראו לאן מובילים אותם מבחינה תרבותית, לא יישאר מהם כלום, רק תנועה רפורמית חדשה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דיברת לעניין
פלוני,
מרכז,
10/11/04 15:54
|
הרבה אנשים שאין ביניהם לתורה דבר מתיימרים להיות ממשיכי דרכם של הראי''ה קוק מחד גיסא או הרב סולובייצ'יק מאידך גיסא ועל זה נאמר ''ועצומים כל הרוגיה'' - זה ת''ח שלא הגיע להוראה ומורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
הכל טוב ויפה...
שוקו,
09/11/04 22:26
|
אבל מה לעשות? אני שמח וטוב לי, לא יכול לשלוט בזה. לא רציונלי. YAY!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
רב רפורמי הוא לא רב
י,
מרכז,
09/11/04 22:25
|
א. איפו הזקן שלו. לרב צריך להיות זקן ב. רב אמיתי לא רואה טלויזיה ובטח לא טום ו ג'רי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה רב ואיזה טלביזיה
רבנית,
14/11/04 16:41
|
א. לרב לא צריך להיות זקן, ראה הרבנים ריסקין, ליכטנשטיין ועוד ב. אפשר לראות טום וג'רי בוידיאו ולא דוקא בטמבלויזה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רב לא חייב זקן וזה לא רפורמי
ירון,
חיפה,
10/11/04 11:43
|
זקן הינו דבר חיצוני בלבד. נכון שרב רפורמי אינו רב, אך חוסר זקן אינו עושה אותו רפורמי. ב. רב אמיתי לא היה ילד פעם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
נגיד תהילים לרפואתו של ערפאת !
שלום עכשוניק,
מרכז,
09/11/04 22:14
|
|
 |
31.
צהר מנסים להתיפות
אחד ששמח באמת!!,
09/11/04 21:48
|
הגמרא אומרת כי הסברות הללו היו הסברות של המן הרשע. אבל מרדכי אמר לו כי על אויבי ישראל נאמר באבוד רשעים רינה. ועל אויבים מבית נאמר בנפול אויבך אל תשמח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם ב''צוהר'' שמחים...
עמי ותמי,
14/11/04 16:43
|
אני בטוח שגם הרב חגי וגם רבני צוהר האחרים מאוד מאוד שמחים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
מה עם שירת הים?
רגע רגע,
09/11/04 21:15
|
ישר אחרי שהמצרים טבעו בים התחילו בני ישראל לשיר באקסטזה,על מה אתה מדבר אין שמחה בפסח?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
מהי מטרת המאמר?
יעקב,
09/11/04 20:34
|
ערפאת-ימ''ח וזכרו,ואת זה אני אומר בפה מלא,בלי פלפולים מלומדים אם זה מוסרי,חבל שדיו אינטרנטית נשפכה ככה סתם,הרב חגי,יש דברים הרבה יותר קריטיים מלעסוק בסוגיית שימחת מות הראיס. הגיע הזמן למהפכה האמונית-האלטרנטיבה לציונות שכבר לא רלוונטית,אנו על סף מלחמת אחים-תופי הקרב כבר מהדהדים-מה עושים למען עצירת הסחף,רבים וטובים נשטפו תחת האידיאולגיה של קדושת האדמה-ומה עם קדושת האדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
אפשר תמונה?
רז,
נס ציונה,
09/11/04 20:31
|
אני מתכוון, תמונה של הרב הגאון חגי, עם כיפה, אם לא זקן, לפחות שיראו את הכיפה. מזכיר את אופיר פינס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דברים חיצוניים בלבד
ל"ת
ירון,
חיפה,
10/11/04 11:44
|
|
 |
27.
כל אחד נהיה רב במדינה הזאת!
ל"ת
אבי,
ירושלים,
09/11/04 20:18
|
|
 |
יש לו הסמכה לרבנות
ל"ת
רבנית,
14/11/04 16:44
|
|
 |
26.
יפיוף ביצות
אבי,
09/11/04 20:13
|
|
 |
25.
הרב הגאון חגי גרוס שיכנע אותי
אבישי,
09/11/04 20:01
|
בחג הפורים הקרוב אהיה מוסרי ולא אכה את המן, וממחר בבוקר אני מפסיק לומר בתפילת שחרית ''אשירה לה'..סוס ורוכבו רמה בים''.
''וסלחת לעוונינו כי ..'רב' הוא''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אנו אשמים?...
חשוך ימי בינימי,
10/11/04 11:58
|
למה ''וסלחת לעוונינו כי 'רב' הוא''? מה אנו אשמים שהוא רב עם כל העולם?
אם כבר, אז יש פסוק אחר, שקראנו בפרשת השבוע, שמתאר טוב יותר את מצבינו עם ''רבנים'' כאלה: ''גם תבן גם מספוא 'רב' עמנו''...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
תמיד זה צפוי!!!!
הלמדן,
לא מהגוש!!!!,
09/11/04 19:40
|
קודם כל לא קראתי את הכתבה,אבל למה הדעות של אנשי צוהר-שעושים עבודת קודש- תמיד יוצאים איכשהו בסדר עם השמאל הבורגני האשכנזי הנאור.די ללקק תתחילו להיות אתם.!!! ערפאת הוא רוצח-אני אגב בכלל שמאלני-וטוב שהוא מת.למה הרב גרוס לא יוצא -בסתם יום של חולין- נגד ההיתמכרות לחומר החילונית נגד יום העבודה הארוך שהורס את המשפחה,הגזענות האשכנזית הסמויה והמתוחכמת .למה למה למה.תמיד מלהגים בדבר הומניזם זכויות אדם ושגם ביהדות חשבו על בן אדם לחברו.ממש רבותא הרב גרוס !!מה עם ביקורת על טומי לפיד מה עם התנגדות לקיצוץ הקצבאות של ביבי.מה עם החילוניות והסטרפטיז החילוני ברחובות בקיץ .מה עם להחרים חנויות שפתוחות בשבת.העיקר להיתקרנף ולהיתקרנף!!!!!!. החותם בדמע ספרדי גאה!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
הרב הזה לא למד תורה
ר,
09/11/04 19:32
|
הגמרא אומרת שמדובר כאן על מי שיש לא אויב יהודי, אבל גוי בטח שצריך לשמוח והרי ישראל אמרו את שירת הים אחרי שראו את מצרים מתים. הגמרא במסכת מגילה אומרת שמרדכי בעט בהמן כשזה העלה אותו על הסוס והמן שאל אותו והרי כתוב ''בנפל אויבך אל תשמח'' ענה לו מרדכי שזה בישראל אבל בגוי כתוב ''ואתה על במותימו תדרוך''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
כל הכבוד
מסכים לחגי,
מרכז,
09/11/04 16:20
|
|
 |
21.
הרבה פנים ''לשמחה''
אליוי,
09/11/04 15:35
|
קודם כל לא יעזור לך כלום ! תמיד יש אחוז מסוים באוכלוסיה שבשבילו כל דבר הוא סיבה למסיבה ! אחר כך יש צעירים בנוסח ''צסק''א אכלה אותה'' שיצאו לרחוב (לא בגלל שמחה) אלא כהתרסה ומרד ! אחר כך יש את הטלויזיה והעיתונות כאן אפשר לנחש את כותרות העיתונים בימי האבל של הפלסתינאים !(שמחה מבוקרת) אחר כך יש את האנשים שיצאו לרחוב מטעמים פוליטיים ! יש את האנשים כמו פרנקנטל ואבנרי שאנשים ישמחו לאידם בכדי לביישם ! בקצור הרבה פנים ל''שמחה ''! חוץ מזה ההרגשה היא יותר של הקלה שנפטרנו מהנחש ! גם הידיעה על מותו המתארך לא תפתיע אף אחד כך שהשמחה תהיה פחותה !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
מתי כבר ''ינצחו הראלים את המצוק
ל"ת
ש,
09/11/04 15:31
|
|
 |
19.
''ישמח צדיק כי חזה נקם, פעמיו
ל"ת
ירחץ בדם הרשע'',
09/11/04 15:25
|
|
 |
18.
זה לא משנה מה חושב
רון,
09/11/04 15:25
|
המערב הנוצרי.עראפאת הוא מוסלמי,ולפי האיסלם נפטר כאשר נכנס למוות קליני שזה אומר ב 4 לנובמבר. וגם אני שמח על מותו של רב המרצחים עראפאת. כן יאבדו כל אויבך ישראל שהיו שותפים לפשעי אוסלו המחרידים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
די לחפש במקורות את הצדקת השנאה
מחפש במקורות,
09/11/04 14:34
|
למה המחנה הדתי תמיד קופץ בראש בשנאה - מה קרה לנו לחפש במקורותינו אסמכתאות לשנאה.
בואו נתרכז בצדק החברתי - בודאי נאמרו יותר אמרות בנושא זה בנביאים ובמקורות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר בין תגובתך למאמר?
ל"ת
??,
10/11/04 10:04
|
|
 |
16.
''מעשה ידי'' - הכוונה לבני ישראל
יואב,
תל אביב,
09/11/04 14:15
|
במדרש נאמר בפירוש שבקשו המלאכים לומר שירה (כשבני ישראל היו עדיין בסכנה), והקב''ה אמר להם: ''מעשה ידי טובעים בים...'' כלומר: מעשי ידי, בני ישראל, עומדים לטבוע בים ואתם אומרים שירה? כך כתוב במדרש. רש''י מצטט את המדרש כמו שאתה הבאת אותו, ובעל המדרש מוזכר אך ורק כאן. לא שמענו עליו בשום מקום אחר. יכול מאד להיות שרש''י קיבל גירסא שגוייה של המדרש, שהרי המדרש עצמו הכתוב הוא כמו שהזכרתי. ד''ר גדעון ארליך כתב על הנושא בפירוט, וכאן הבאתי חלקים ממאמרו, מתוך הזיכרון. המאמר פורסם בדפי פרשת השבוע של אוניברסיטת בר אילן. אשמח אם תתיחס. דבר נוסף: חכמינו הסבירו שאסור לשמוח כשמת אויב מישראל, וכשהוא גוי נגד ישראל, מצווה לשמוח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראו קישור
יואב,
תל אביב,
10/11/04 12:36
|
http://www.cs.biu.ac.il/~ehrlich/HISTORY/maseyaday.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''אני ולא מלאך, אני ולא שליח''
מוריד המסכות,
הלאומי,
10/11/04 00:26
|
אומר רבינו יוסף חיים ה''בן איש חי'' בספרו בן איש חיל, בשעה שבקשו המלאכים לאמר שירה לפני ה', ואמר להם ''מעשה ידי טובעים בים ואתם רוצים לאמר שירה?'', הכונה בזאת היא כך: רצו המלאכים ליטול את נשמת המצרים הרודפים אחר ישראל, ע''י שיאמרו את אותה שירה, שעל ידה נטלו את נשמות כל חיל סנחריב כשעלה לכבוש את ירושלים. לא הסכים אתם ה' ואמר: מעשי ידי-התינוקות מבניי ישראל המושלכים בגזרת פרעה טובעים ביאור, ואתם רוצים ליטול נשמתם ע''י שירה?? היו לא תהיה, אני ולא מלאך, אני ולא שליח, אטביע אותם בים!!!! עיין שם דוק ותשכח.
אין כל ספק שאילולא, היה העם עדיין שקוע בהיסח הדעת הנורא בו הוא שרוי, עסוק בתאוות הפרושות על ימין ועל שמאל תרתי משמע, מה שמותיר עדיין את העתיד רחוק מצבעי הורוד... היתה פורצת שמחה עצומה באבוד הצורר הרוצח הנאלח מחרף מערכות ישראל ומשיב חכמים אחור! עליהם נאמר ''אבדה חכמת חכמיו'' ובאמת, מה אתה מצפה מ''חכם'' שאת טיעוניו הוא שואב מ''ג'רי העכבר'' ומ''טום החתול'', או מ''פופאי'' ו''ברוטוס'', נו באמת....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מעשה יד - הכונה למצרים
רונן,
פת,
09/11/04 23:44
|
המדרש מובא באופן מקוטע מילקוט שמעוני, שם הוא מובא בשמות יד, וכן במלכים א ובדברים. נראה לי כי רוב המפרשים בדיעה כי המדובר בכאבו של הקב''ה על המצרים שעומדים להיות מוטבעים בים-סוף....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאיפה הקרצת את זה ?! תקרא שוב
ל"ת
uz7,
09/11/04 23:15
|
|
 |
15.
לא זכור לי שעל מות פרעה
רונן,
מודיעין,
09/11/04 14:00
|
יצאו בצהלות כמו על גסיסתו של עראפאת. חכמים גדולים לצטט פסוקים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עיין ברש''י על התורה
למדן ממולח !!,
09/11/04 14:17
|
ותראה למה בנ''י לא יכלו לשמוח כשפרעה מת.
ועיין בשירת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עיין במסכת מגילה טז.
ר,
09/11/04 19:41
|
כי סליק בעט ביה אמר ליה לא כתיב לכו (משלי כד) בנפל אויבך אל תשמח אמר ליה הני מילי בישראל אבל בדידכו כתיב (דברים לג) ואתה על במותימו תדרוך (אסתר ו)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
וואווו איזה''רב'' נאור!!!
שמאלן מצוי,
09/11/04 13:04
|
טעותם של רבני נאורים כמוהו שהם חושבים שאנחנו נשנה את דעתינו עליהם ועל היהדות אם הם יהיו נאורים. תשכחו מזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה שמאלן ואני הרב כהנא.
ל"ת
אריאל,
חיפה,
09/11/04 22:57
|
|
 |
טועה
מיכל,
אפרת,
09/11/04 13:48
|
מה שהוא אמר (ואני מקבלת את דבריו) ביסס על המקורות, לא מתוך רצון למצוא חן ולהפגין ''נאורות''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בחירה סלקטיבית
יחזקאל,
09/11/04 20:36
|
בחירה מאד סלקטיבית של מקורות כדי להצדיק תפיסה נוצרית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה מבוסס זה?
ל"ת
ירון,
חיפה,
09/11/04 14:53
|
|
 |
13.
אכזבה
שמחה,
09/11/04 12:32
|
עד עכשיו התרשמתי לטובה ממאמריו של הכותב. אולם במאמר זה הוא מתעלם (כפי שכבר נכתב בכמה תגובות) ממקורות יסודיים ובראשם הגמרא במסכת מגלה דף טז ע''א. כמו כן, מקוממת ההשוואה לדמויות מצוירות, שחקני כדורסל וכו', שכן היא נותנת מימד קליל והומוריסטי ליחס כלפי אחד הרוצחים הגדולים שקמו לעם היהודי. אפשר אולי להסכים שמבחינה טקטית - מוטב לא להביע גילויי שמחה קיצוניים בפומבי, אך יש לומר בגלוי, על סמך מקורותינו, שאינם אמביוולנטיים כפי שמציגם הכותב -''באבוד רשעים רינה''!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
חזק ואמץ
מסכים,
09/11/04 11:21
|
|
 |
11.
מוסר של המן הרשע
חשוך ימי בינימי,
09/11/04 11:12
|
הגמרא במסכת מגילה (דף י''ד, אם זכרוני לא בוגד בי) מספרת שכאשר עלה מרדכי על הסוס לא שכח לכבד את המן בבעיטה וזה התפלא ושאל: ''הלא כתוב בתורתכם בנפול אויבך אל תשמח''? תשובת מרדכי (שהגמרא לא מסתייגת ממנה) היא ''ההוא בישראל כתיב, אבל באומות העולם כתיב 'ואתה על במותימו תדרוך'''.
נמאס לי כבר לקרא את הציטוטים על חצי הלל בפסח ועל כך שמלאכי השרת ביקשו לומר שירה ואמר להם הקב''ה ''מעשי ידי טובעים בים'' וכו' וכו'. אכן, למלאכים אין מה לומר שירה כי לא הם השתעבדו במצרים וסבלו מפרעה. אבל בני ישראל שסבלו מהמצרים עמדו על שפת ים סוף ואז ''וירא ישראל את מצרים מת על שפת הים''. נוכח מראה זה קיבלו את ההשראה לאחת השירות הנשגבות בתנ''ך.
גם חג הפורים מסמל את השמחה על מפלת הרשעים שונאי ישראל, וכך גם חג החנוכה. כמו כן, היום שבו חתכה יהודית את ראשו של הולופורנס נזכר במגילת תענית כיום שמחה שאסור בהספד ותענית.
אז תפסיקו לסלף ולמכור לנו מוסר של המן הרשע. ''ישמח צדיק כי חזה נקם, פעמיו ירחץ בדם הרשע'' (תהילים). ואם כבר - אז פסוק נוסף מתהילים: ''ארדוף אויבי ואשמידם, ולא אשוב עד כלותם''.
יום מותו של ערפאת (ושסוהא תואיל בבקשה לגלות לנו מתי זה היה...) הוא יום חג ושמחה לכל יהודי. לא צריך לרקוד על הגגות. אפשר לערוך סעודת הודיה כמסורת ישראל סבא. מי שלא שמח יש לבדוק אם עמדו רגלי אבותיו על הר סיני!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השלום והברכה ידידי המאיר חשכת
מוריד המסכות,
הלאומי,
10/11/04 00:38
|
|
 |
סיכום : ערפת מת כוסלומתו וכמהו
ל"ת
uz7,
09/11/04 23:25
|
|
 |
מסכים ,אבל, התרוץ השני משכנע
uz7,
09/11/04 23:18
|
בלי שום קשר ערפת רוצח ושילך לקבינימט ולמה בכלל לבזבז את הזמן היפה שלי על חלאת אדם בזוי מנבלת כלב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נאורות לשמה
ל"ת
ירון,
חיפה,
09/11/04 14:55
|
|
 |
10.
זה מתייחס רק ליהודי
אבי,
חיפה,
09/11/04 11:10
|
הנושא של בנפול אוייבך אל תשמח ! עוד מעט נבכה את מותו של היטלר נכון? תפסיקו לנצר את היהדות תפסיקו ''להראות'' שהיא ''יפה'' הרפורמיות הזו היא עיוות תורתנו ארגון צהר הולך מדחי אל דחי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
למה שימות?
David,
09/11/04 10:58
|
א. במצרים היינו גרים, לערפאת אין זכויות. ב. למה שימות תן לו לגסוס עוד שנים רבות. זה ישמח יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אויב- מישראל , רשע- גויים
שמחה לאומית,
09/11/04 10:44
|
ליהודים היתה אורה ושמחה, כשמדובר באוייב-רשע גוי - יש שמחה וצהלה !!! אם זה אוייב ישראלי, אז ''בנפול אויבך אל תשמח '' מספיק להתייפיף, אפשר מידי פעם להיות נחרצים,חדים וחותכים במיוחד בעניינים לאומיים במדרגה ראשונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
עמלק
josh,
jerusalem,
09/11/04 10:41
|
אני רק רוצה להוסיף שלרקוד ברחובות על מות אויב זה תרבות עמלק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
''שכח'' גמרא במסכת מגילה?
נריה,
09/11/04 10:23
|
האם במקרה חגי גרוס (סליחה - הרב חגי גרוס) ''שכח'' גמרא במסכת מגילה המספרת שמרדכי היהודי אמר להמן כי''בנפול אויביך על תשמח'' נאמר לא בקשר ליהודים. אגב, מרדכי לא היה יפה נפש והוא כיבד את המן בבעיטה, תוך כדי טיפוס על גבו, כפי שמספרת הגמרא.
דבר נוסף שהרב הנכבד ''שכח'' שבשביעי של פסח חוגגים ואומר ''חצי הלל'' ולא מתעלמים משמחת טביעת המצרים לגמרי.
וגם שכח הרב הנכבד שחוגגים בפורים את מפלתו של המן ואף טורחים ''להכותו'' כל פעם שהוא נזכר במגילה.
בקיצור יש כאן פלוגתא בין ''סברות כרס'' של הרב הנכבד לבין חז''ל.
אני הקטן מעדיף את חז''ל...
ולבסוף שאלה קטן: האם אתר מעריב NRG הוא בטאון של הקו המחשבתי של ''הגוש''/מימד/שרלו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המבזה תלמידי חכמים
יאיר,
חיפה,
09/11/04 15:38
|
אין לו חלק לעולם הבא. מה ''המקורות'' ''ההלכתיים'' שלך להוריד תואר רב מרבנים שאינם חושבים כמותך? בגלל אנשים כמוך, נריה, ובגלל אחרים כמותך שיש לצערנו בכל דור, נחרב המקדש, ולא נבנה עד היום. וכל החוצפה הזאת בשם הקנאות לכבוד ה', כמובן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואתה לא שכחת גמרא בבא מציעא?
אביב,
09/11/04 13:05
|
לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה תלמידי חכמים.
כל דעה שאתה לא מסכים איתה אתה מבזה ?
אפשר להביא מקורות מחז''ל גם בלי הרפש שכתבת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תלמיד חכם?
נריה,
09/11/04 19:52
|
גם באוניברסיטה יש פרןפסריםלתלמוד ואף לקבלה.
תלמיד חכם ההוא קודםכל אחד שיראתוקודמת לחכמתו.
אבל מי שמגלה פנים בתורה שלא כהלכה, או כמו במקרה דנן ש''שוכח'' מאמרי חז''ל מפורשים (או, שמא, לכתחילה כלל אינו מודע להם) וכותב מהרהורי ליבו, לכזה אין דין תלמיד חכם!
אם הוא מכנה את עצמו ''רב'', אנא שיכתוב דברים עם מקורות הלכתיים כמו רב, ולא דעות אישיות שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה לא חושב ש''רב'' היה מביא
ירון,
חיפה,
09/11/04 18:49
|
טיעונים טובים יותר ומתיחס למקורות האחרים והידועים שכולם פה מצטטים כבר בעל פה? מילא שיגיד שמבחינה פוליטית עדיף לא לרקוד ברחובות (דבר שאני מסופק מישהו היה עושה בכלל), ולא לירוק על המצבה של הימ''ש...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
נאה דרשת
הלל צעירא,
ציון,
09/11/04 10:22
|
ובכל זאת, היום בו ימות ערפאת רשמית, יש להכריז עליו כעל יום דלא למספד, בו אסורים צום ותענית.
החל בשנה הבאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
ואתה על במותימו תדרוך!
פלוני,
מרכז,
09/11/04 10:14
|
אני רואה בצער איך רוח נכאים שמאלנית השתלטה במחוזותינו. בנפול אויבך אל תשמח נאמר על אויב מבית כלומר יהודי. את הטענה הנ''ל אומר המן למרדכי בשעה שהוא בועט בו תוך כדי שהוא עולה על גבו על הסוס ואז מרדכי היהודי עונה לו : '' ואתה על במותימו תדרוך (ראה מסכת מגילה) השמחה על נפילת הרשעים היא הודאה לה' על חסדיו ''ישמח צדיק כי חזה נקם פעמיו'' אני מציע למחבר המאמר לראות מה כותבים על הנקמה רבינו בחיי, אור החיים הקדוש ועוד גדולי עולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מילה במילה מה שרציתי לומר ו...
רבקה שמעון,
ירושלים,
09/11/04 12:32
|
|
 |
3.
ואיך בנ''י שרו את שירת הים ?
שי,
09/11/04 10:08
|
מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה - שאל הקב''ה את *המלאכים*,
אבל *בני ישראל* - שרו עוד איך שרו, בפומבי, עם תופים ומחולות, ולא רק על הצלתם, אלא גם על אופן מיתת המצרים שונאיהם ורוצחיהם, עיינו בשירה ותווכחו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
ב א ב ו ד - ר ש ע י ם - ר נ ה
שי,
09/11/04 10:06
|
איך כבוד הרב משווה בין הערבים שרקדו על הגגות כשהסקאדים נפלו, לעניין הזה ?
הרי הסקאדים נורו במטרה להרוג יהודים ועל זה הם רקדו, ואילו אנחנו נרקוד על מותו של צורר היהודים, לא הבנתי מה לא מוסרי לרקוד במותו ?
ההיפך, זה הדבר הכי מוסרי בעולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
נשמח גם נשמח
רמי,
09/11/04 09:25
|
כשהמצרים טבעו בני ישראל אומרים את שירת הים שהיא אחת השירות היותר גבוהות. נראה לי שאת בִּנְפֹל אוֹיִבְיךָ אַל תִּשְׂמָח וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּךָ צריך לפרש לאדם הפרטי - שמול אויב פרטי שנופל אין מקום לשמחה יתרה אבל כשמדובר באוייב לכלל ישראל יש מקום ואף צריך לשמוח. ובוודאי שעל מקרה זה אפשר לומר וּבַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה וכן יאבדו כל אויבך ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
to 1
josef,
london,
09/11/04 11:41
|
and good : maasei jodei tov im be jam ve atem omrim shira? t
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זכור את שעשה לך עמלק !
עת זינב בנחשלים,
12/11/04 13:58
|
|
 |
זה נאמר למלאכים, ישראל שרו
ל"ת
רונן,
09/11/04 13:47
|
|