 |
14.
מאמר מבריק מידי לקורא הממוצע
שמואל ל,
31/08/04 15:36
|
|
 |
13.
הכתבה במילכוד .
א.ב,
31/08/04 14:29
|
מטרת הכתבה להראות את ניפוח הפרשה וחפרפרת שלא היתה. פרשת פולארד שונה . אכן היתה מבוכה אז ליהדות אר''הב ולישראל. המילכוד בכתבה , שמקרה פולארד בהקשר למקרה זה,מאשש ומחזק את הסברה של ריגול כיבכול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
כל מה שצריך לדעת
חיים,
מרכז,
31/08/04 13:28
|
על אופיו וזחיחות דעתו של דן מרגלית זה שהוא מסוגל לכתוב על פולארד ''באופק חייו אין תקווה.'' מה יש לו בחייו אם אין לו תקווה ומי אתה שתכתוב כך? ולמה? דווקא יש וצריך שתהיה לו תקווה, בעיקר כעת. יום יבוא והוא יהיה איש חופשי בארצו. וצריך לקרב את היום הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מרגלית מאוד מפתיע
דוד,
31/08/04 13:05
|
1. איך אפשר לעשות השוואה בין פולארד לווענונו . פולרד פעל בשליחות ישראל - וענונו מתוך עצמו וללא כל שליח . 2. השוואה בין פולארד למרגלים אחרים ( רוסיה לדוגמא ) . האם לא ברור שבין חברים - ישראל וארה''ב - יהיו ציפיות אחרות מאשר בין אוייבים ? 3. האם באמת השמאל עוצם את עיניו למקרים אנטישמיים ? ואולי בפרופורציות הקיימות שכל התנכלות הופכת לאנטישמית ( ובמקרים מסויימים מוכח שלא , וחוזר אלינו כבומרנג ) השמאל שומר דווקא על שפיות ופרופורציות ולא מנפח דברים , שבסופם הם מתנפצים לנו בפנים וגורמים לנזקים יותר מאשר תועלת ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
והאמריקאים לא מרגלים אצלנו ?
ל"ת
סקרן מאוד,
31/08/04 12:38
|
|
 |
9.
לי אין בעיה
efrat,
31/08/04 12:23
|
באם אכן פרנקלין ריגל בשבילנו. ארצות הברית מאוד אוהבת לנפנף בעובדה שהיא החברה הכי טובה שלנו אבל , הוכח לא פעם ולא פעמיים שהאינטרסים שלה באים על חשבוננו. ישראל לא יכולה לפגוע בארצות הברית (אם באיום או בסנקציות ). מטרות הריגול לפי הבנתי הן לשמר את האינטרסים שלנו ולדעת בדיוק (בייחוד את שנעשה מתחת לשולחן) לאן הרוח נושבת. יש מספיק עובדות בשטח שמראות שה CIA מאוד לא אוהב לשתף פעולה איתנו.הוא אוהב לקבל מידע מאיתנו (ולא להשתמש בו) אבל בכל מה שקשור בלשתף אותנו במידע שקשור למדיניות באיזור שלנו הCIA ממשיך לשים לנו רגליים בכל הזדמנות. אנחנו משמשים כשעיר לעזאזל של ארצות הברית (ומאחורי מסווה של ידידות הם בעצם משתמשים בנו כתירוץ בדיוק כמו שמדינות ערב עושות). כרגע ארצות הברית מעונינת יותר במדינות ערב מאשר בנו ואנחנו משלמים מחיר יקר.הם בעצם חושבים שהם יכולים להחליט ולהשפיע על מה שקורה פה מבלי שהם משלמים את המחיר.אם מערכת בחירות הדרדרה עד כדי שימוש בנו כדי להטות את המאזניים ולהרוס יחסים ולעודד עוינות נגד הקהילה היהודית זה אומר הרבה עד כמה הממשלה הנוכחית מעריכה את ''הידידות'' . כל עוד לא משתפים אותנו בכל מה שקשור למדיניות המזרח התיכון עד לפרט האחרון אני לא רואה בארצות הברית כידידה שהיא טוענת להיות ולכן אני רואה יותר ויותר בצורך לבדוק ולודא כל צעד ושעל שלהם...אני רק מקווה שהאחרים אם יש כאלה לא יתפסו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מר מרגלית - כמה שאתה צודק
מלכה,
ים,
31/08/04 10:42
|
''קו השבר'' ביני ובין חברי בארה''ב, בה אני אזרחית ובה התגוררתי שנים רבות, היה ''פרשת פולארד''. מרבית חברי הינם חברים באיפ''ק ובנורטפאק, שני ארגונים לוביסטים חזקים.
תגובת יהודי ארה''ב לפרשת פולארד, הוכיחה את המזוייף בהשקפת עולמם ''שארה''ב המדינה הבטוחה ביותר ליהודים''. הפחד, הרצון ''לא לעשות גלים'', השתיקה וחוסר התמיכה לפולארד היה די טוטאלי (אני חייבת לציין את הרב וייס מניו יורק, שמההתחלה תמך קולנית בפולארד). להיפך, במקום לקום ולצעוק, למחות ולהשתתף במשפטו (דבר שהיה עוזר לו) הם שתקו שתיקה איומה.
עד היום הם נאבקים בשאריות פרשה זו. מפעם לפעם צצים ''אשמות'' אחרות, כגון הפרשה כעת. איפ''ק היה חזק יותר, חכם יותר, אם היה יוצא מייד בקריאה לדעת מי חקר, מי הדליף, למה הודלף, עיתוי ההדלפה ומה ההוכחות בידי הFBI לפני ''הסקופ''.
יהודי העולם, נכון אנחנו לא המדינה המושלמת, יש בנו חטאים, אולם אל תנסו להגיד לנו שאצלכם טוב יותר, בטוח יותר וכו, כי בסופו של מבחן - אתם הזרים ואתם חוששים ''להיות עם חופשי בארצו''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנת את המאמר
לא מלך,
31/08/04 18:02
|
בחוג הדתי שלך אולי מפחדים, אבל יהודים אחרים לא חושבים כמוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
אסור לישראל לסכן יהודים בשת''פ
מוחה,
31/08/04 10:31
|
האם דן מרגלית יודע אל נכון שהנזק שפולרד גרם למדינתו במעשיו קטן בהשוואה לנזק שגרם ואנונו, שלא נשכר כידוע על ידי מדינה זרה לרגל בקמג? שניהם בגדו באמון שניתן להם ועל כך נענשו. נזקו של פולרד ליהדות ארהב החשודה מראש בנאמנות כפולה אם לא בהעדפת אינטרס של מדינה זרה, ישראל, על זה של ארהב, בל ישוער, ופרשת פרנקלין והאייפק, שאולי אינה חמורה, אך גרמה כמעט להיסטריה, היא ההוכחה. אסור לישראל לערב יהודים מקומיים, גם אם ירצו, בעסקים חשאיים. לא לשם כך הוקמה המדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
ידידות במבחן.
ג'ורג,
31/08/04 09:54
|
אמריקאי ממוצא לבנוני לא מזוהה עם לבנון ,ואם הוא ממוצא סורי הוא אינו מזוהה עם סוריה. אבל יהודי ואפילו אבותיו נולדו בארהב מזוהה עם ישראל,דבר שהוא לא לרוחו. פרשת פולאד היתה לא רק הפרת אימונים לארהב אלא גם ליהדות ארהב ,וחוגים ערביים עוינים ששים לחדד את הקשר המיוחד והמורכב.
נשאלת גם השאלה מדוע ישראל מוכרחה לחטט בחומרים אמריקאים מסווגים,והאם החיוניות שבצורך אינה מלמדת על טיב הקשרים האמיתיים שבין שתי קהיליות המודעין . ובנוסף האם הסיכון שבחיטוט שווה את המחיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
תאור לא נכון!
באגי,
31/08/04 09:15
|
נכון - אפילו בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים, עדיין יש מקום למרגלים.
נכון - מרגלים, לעיתים, יש להפעיל גם במדינות בסיס ולא רק במדינות מטרה.
אולם(!) - האם השכר מהידיעות שהעביר פולארד עולה על העונש שנימדד בהריסת שיתוף הפעולה הבטחוני בפרט והיחסים הדיפלומטיים בכלל עם ידידתנו המשמעותית היחידה בעולם?
בכלל, חוק לא כתוב שעובר כחוט השני בעבודתם של מגייסים ומפעילים הוא שלא מגייסים יהודים למטרות איסוף. הסיבות ברורות. פרשת פולארד רק נתנה לכך חיזוק ופעם נוספת הוכיחה זאת.
ברור כשמש שניפוח הפרשה הנוכחית התבצע על ידי גורמים פוליטיים שמעוניינים להביך את השלטון בארה''ב. דיפלומטיים ישראלים מנהלים שיחות דרך קבע עם גורמים שונים בממשל האמריקאי - אין בכך כל חדש. האמריקאים עושים אותו דבר פה. אני תקווה כי ישראל לא עשתה שגיאה וחצתה את קו המגעים הדיפלומטיים.
אולם מכל זאת להסיק כי גיוסו של פולארד היה מוצדק היא שטות מוחלטת. שטות עוד יותר גדולה היא לתלות את חומרת עונשו בהיותו יהודי.
הפעלתו של פולארד היתה יוזמה פרטית של אדם שחשב שהוא יודע יותר טוב מכולם ונכשל. עונשו של פולארד הוא למען יראו ויראו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באגי אתה טועה ובגדול!
משה,
31/08/04 14:22
|
היום יותר מאי פעם - האדם ולא המכונה הם העיקר. אדם נכון במקום הנכון, יכולים לעשות היום (בגלל המיחשוב) יותר מאי פעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באגי, אתה צודק לחלוטין !
ל"ת
זעקי ארץ אהובה,
31/08/04 09:45
|
|
 |
4.
Infantile comparison
gabi @ usa,
31/08/04 08:17
|
Maybe Polard gets brownie points for not wanting to hurt America per se, whereas Vanunu maybe wanted to hurt Israel (though he claimed he did it initially to save Israel from a nuclear arms race)
That's a moot point, however. We don't know, and Polard did not know, how his actions might have hurt his country-the USA.
You can't compare the 2 and defintily not pin it on antisemitism. Noone gives a shit whether Alrich Ames was Jewish or not vis a vis Polard. He was an American traitor and so was Polard. The problem is that while Ames betrayed his country to an enemy for money, Polard betrayed his country to a friend for idealism. And in many respects Americans find that more offensive and hurtful.
The US is a pluralistic society where the unifying thread is that everyone is an American loyal to the constitution. What Polard showed is that it is possible that an entire sector within American society, which wields tremendous economic and political power, may hold its loyalty to a foreign nation and so everyone is a suspect.
I'd be just as pissed if a Catholic American passed secrects to the Vatican for idiological reasons.
Whether the latest scandel is blown out of proportion or not, let's leave antisemitism alone.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
a deadly combination--,
Bomber Harris,
31/08/04 13:15
|
|
 |
3.
הבעיה היא גבהות הלב של ישראל
Ehad Haam-Zioni,
דמוקרט-ליברל,
31/08/04 08:05
|
כולם עושים פיפי בבריכה-ישראל מתעקשת הרבה פעמים כי לה מותר לעשות פיפי מהמקפצה-משהו כמו אנטישמיות מהופכת *לקורבן האנטישמיות דאז הכל מותר*
פרשת פולארד היתה מטופשת-וספק מאד אם הכרחית-הרוח הצדקנית שהמוני פוליטיקאים ישראליים-ועיתונאים-מפיחים מאז, היא שיא השיאים של החוצפה של *מגיע לנו*.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קשקשן
סנשיין,
הפקרוקראטיה,
31/08/04 11:13
|
אף אחד לא עושה שום פיפי בשום בריכה! אתה קשקשן שמלכלך בעצמך ומצדיק את זה על ידי ליכלוך אחרים! מה אתה מקשקש על ''אנטישמי דאז'' ועל ''הכל מותר''? הרוב המוחלט לא חושב שהכל מותר והרוב המוחלט לא מאמין שיש ''דאז'' אלא פשוט אנטישמיות. במלחמות המודיעין, ישראל עשתה ותעשה מה שראשיה חושבים שהכרחי, לא פחות מזה, ולא יעשו מה שהסיכון בו יותר ממה שיש להרוויח, לא פחות. ואמנם, על טעויות משלמים, אבל צריך לעשות הרבה-הרבה יותר בעניין שחרור פולארד, ושוב, שב וקרא נא שנית את הדוגמאות שמביא מר מרגלית הנכבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
טועה ומטעה
האחד,
31/08/04 07:35
|
ישראל לא אחת הציגה דוחו''ת כוזבים בנושאים שונים, בעיקר צבאיים והטעתה עולם ומלואו. רבים שילמו בחייהם על דוחו''ת אלה שמטרתם היחידה הייתה בצע הכסף. כספים שזרמו לכיסי המטייחים ה''בכירים'' של מדינת ישראל. מלבד שווימר, נמרודי, דותן, ניר וכו' (זוכרים בכלל) ישנם עוד רבים (מדי)כמותם ב''מערכת''. כאמריקאי, לא האפשר לישראל או לכל מדינה אחרת לפגוע באמריקה. הנסיון האומלל של הכותב, לקשור בין אזרחי ארה''ב למעשי ישראל ולהביא צרה נוספת על אזרחי ארה''ב בשל מעשי ישראלת נדון לכשלון. מוטב לישראל לטפל באזרחיה שלה, תחום שלא צלח בידיה לעשות, ולא לבחוש בקדירת העולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Chasid Shote - Misguided Rabbi
Proud American,
31/08/04 12:30
|
As a law-abiding American-Jew I believe that my rights to feel close to Israel are equal to that of the Irish, the Poles, the Mexicans and others who feel an affinity towards their respective origins. US celebrate its hyphenated culture and we are proud of it. It is unfortunate that some Jews suffer from the fear of being suspected of dual loyalty and are willing to vilify their own people for removing any spec of doubt from others who hate Jews regardless (Buchanan). It cost us Millions of people during WWII when Rabbi Wise cowered from facing down the State Department and prevented others from influencing the US to bomb Auschwitz. It seems that he has many followers of the type of Chote U-Machtee.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
למה להגזים?
בן משה,
ת''א,
31/08/04 07:22
|
אולי סי.בי.אס., כמו כל העתונאים (כולל אדון מרגלית) פשוט ניסתה להעלות את הרייטינג שלה בצורה סנסציונית? למה ישר לרוץ לאנטישמיות? האם כולנו, אדון דן, זמרי אירוויזיון? (שם ישראל מפסידה תמיד בגלל אנטישמיות. ולא, חלילה וחס, כי השיר מחורבן).
הגב לתגובה זו
|
|