 |
8.
כתבה 10 !
ל"ת
מישהיא,
18/07/04 19:49
|
|
 |
7.
מי כמוך יודע שהעולם תלת מימדי
Ehad Haam-Zioni,
ישראל בטוחה,
18/07/04 16:32
|
זאת לא האלטרנטיבה הדו מימדית המזוייפת: *או הגדר הזאת או החיים שלנו*
זאת בודאי לא הרומנטיקה המזויפת של הגברת ביטון
זהו תוואי הגדר המופרע-שהפכה מגדר הגנה חיונית לגדר סיפוח והרס-ולכן תגביר את השנאה והטרור לעתיד הקרוב והרחוק.
בודאי שגדר ההגנה הוקמה כדי למנוע טרור נגד מדינת ישראל ועם ישראל-אך תהום עמוקה פעורה בין הגנה חיונית וצודקת כזאת, האפשרית ורצויה בעזרת גדר הגנה על הקו הירוק, ובין גדר הסיפוח וההרס בתוואי הנוכחי, המגדילה את השנאה ולכן את הטרור.
כך קורה שרעיון טוב להגנת מדינת ישראל ותושביה שנהגה בבית מדרשו של השמאל הופך לכלי סיפוח מבית מדרשו של שרון-בסיוע רוח גבית של אהוד ברק.
ודבר דומה יקרה לגבי תכנית ההנתקות מעזה
לשרון זה מאבק על השפעה בשלהי הקריירה בעיצוב העתיד: נסיגה קטנה למען סיפוח גדול של מחצית הגדה בתוואי גדרות הסיפוח המערבית והמזרחית-והרס כל סיכוי למדינה פלשתינאית ושלום
לפרס זה מאבק על כסא והשפעה בשלהי הקריירה בעיצוב העתיד: השפעה מינורית על תחילת תהליך שלום מחודש-כאילו יוכל לגבור על תאוות הסיפוח של שרון-שכל הכוח בידו.
ועם ישראל סובל בשקט במקום להעיף את כולם-ללכת לבחירות ולצאת מהם עם ממשלת הצלה לאומית של מרכז-שמאל שתחתור לשלום הוגן, בטחון יציב, חברה בריאה וכלכלה חפשית בעלת פני אנוש.
ובינתים: אנחנו ממשיכים לסבול מטרור אכזר-ועל עם ישראל השתלטה קהות חושים ועור עבה לגבי ההתעמרות וההשפלה של המוני אזרחים פלשתינאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Big mistake
AMR,
19/07/04 03:17
|
Big mistake
When the question left is your or my life then the world is becoming of two dimensions.
It is time for you to learn one or two things about life or death (sometimes pronounced as Survival)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
word usage
sam kahan,
chicago,
21/07/04 19:38
|
apologies for wrting in English but my computer does not write Hebrew.I would like to know the differcne in usage between tzom and taanit. My hypothesis is that tzom is used when refering to fast days proclaimed in tenach and taanit is for later established fasts or more limited ones. For example we ahve tzom Gedalia but Taanit Esther. We have taanit bechoriim and taanit zibur
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שתי טעויות שהפכו לקלישאות
עין,
18/07/04 19:32
|
א. הטענה שהמקום הצודק של הגדר הוא על הקו הירוק: אין היום כל גבול מוסכם או מוכר. הגבול יקבע בבוא הזמן בהסכם שלום, ואולי אז יהיה קרוב לקו הירוק עם תיקונים. זוהי דרישת הפלשתינאים לקבוע כבר עכשיו את תוואי הגבול על הקו הירוק (כאילו אנחנו הם שפתחנו במלחמה וכבשנו אותם ב-1967), וזאת מבלי שהם יתחייבו למאום וכמובן בלי שיפסיקו את הרצח והטרור. ברור שלאחר שיוסכם על הגבול בהסכם שלום - תועבר הגדר לשם (אלא אם אתה מאמין שלא יהיה בה צורך). ב. ההנחה שהשנאה מגבירה את הטרור: העובדות מוכיחות שהטרור היה בשיאו לפני הקמת הגדר, ולפני הסיכולים הממוקדים והמלחמה הקשה המתנהלת נגדו יום ולילה. מאז ועד היום הוא הולך ופוחת, למרות הגידול במוטיבציה והרצון לנקום. המסקנה - עצמת הטרור תלויה ביכולת הביצוע שלו, ההולכת ויורדת כתוצאה מהמלחמה המתמשכת בו, ולא במוטיבציה לרצח שהיתה קיימת תמיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנחנו רואים עין בעין עובדות!
Ehad Haam-Zioni,
ישראל מוסרית,
18/07/04 21:11
|
כמו שאמרת-ואני מסכים אתך: יש גידול במוטיבציה וברצון לנקום-ויש ירידה בכמות הפיגועים כתוצאה מהמלחמה המתמשכת הטרור-ובאזורי הקמת הגדר.
אתה רק שוכח שבהקמת הגדר בתוואי ההרס והסיפוח הנוכחי הוספת אוכלוסיות כפריות ועירוניות חדשות של מאות אלפים למעגל השונאים-וכלי גיוס מעולה לטרוריסטים ופגיעה מדינית ומוסרית איומה במדינת ישראל.
אתה גם מתעלם מהטווח הבינוני שבו הילדים של הנפגעים יתבגרו עם שנאה רותחת וחלקם יתגייס לשורות הטרור-וכמובן אתה מתעלם מהפגיעות שערביי מזרח ירושלים יכולים לגרום, או הפגיעות שיכולות להיות מועתקים נגד יהודים וישראלים בכל העולם.
לגבי הקו הירוק: כבר מוסכם על כולם-כולל השלטון הפלשתינאי-שהקו הירוק לא יהיה הגבול הסופי-אלא יהיו תיקוני גבול הדדיים של 3-4 אחוז שיכילו את שכונות מזרח ירושלים היהודיות וגושי התנחלות הקרובים לקו הירוק-כך ש75-80 אחוז מהיושבים מעבר לקו הירוק יהיו חלק מישראל.
חייבים לנהל משא ומתן עם השלטון הפלשתינאי -אך עד אז חייבים להקים גדר-שתוזז לגבול הסופי-לאורך הקו הירוק, באופן שלא יגדיל את השנאה לישראל-ובעקבותיה לטווח בינוני גם את פגיעות הטרור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תוואי הגדר
עין,
19/07/04 00:25
|
מה ההגיון להעביר את הגדר לקו הירוק, כאשר ברור שהגבול יעבור מעבר לריכוזי ההתישבות הגדולים? ומה הטעם לעשות זאת לפני כל הסכם והמשך הטרור? ועל מה ננהל מו''מ אם את העיקר כבר סיפקנו ללא כל תמורה? ועם מי אנחנו ''חייבים'' לנהל מו''מ? מו''מ יש טעם לנהל רק עם מי שמוכן לחיות בשלום לצידנו כמדינה יהודית, וגם בכוחו לספק את הסחורה. היום אין עדיין כזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Read Ayin and learn something
ל"ת
AMR,
19/07/04 03:13
|
|
 |
6.
ערביה יהודיה באירופה???
ג'ימי אוחנה,
18/07/04 14:53
|
האמת תאמר שכמי שנולד בגולת מרוקו וחי בין עולים ממרוקו כל ימי צעירותו והלאה, מעולם לא גונב המושג ''ערבי יהודי'', זה נשמע מצחיק אבל זה נשמע עוד יותר מצחיק מפי מי שמנסה לעשות זאת מאירופה. נראה אותה מחזיקה באותה הדעה במדינה ערבית...!!! מכיוון שמתחילה התיחסות לערביה יהודיה מצחיק הרי כל ההתיחסות לאשה גלותית לבוא ולאמר לבני עמה היושבים על אדמתם ומשחררים אותה מחשש לאשוויץ ב' כי לערביה יהודיה הזו מקום כאן בזכות חוק השבות, מצחיק שבעתיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
חומת ביטון
ל"ת
נדב,
18/07/04 11:22
|
|
 |
4.
ממתי זאת שאלה של אסתטיקה?
yael,
tel aviv,
18/07/04 11:16
|
למרות שלא ראיתי את הסרט המדובר, עמדתו ה''שמאלנית'' (?!!!!) של רוזנטל מגוחכת ומקוממת כאחת. אין מדובר פה על גדר ''לא אסתטית'' לעומת ''טרור עוד יותר מכוער'' אלא בחומה שנועדה לקבוע עובדות בשטח, המנתקת תושבים פלסטינים מאדמתם ובודאי שאינה מונעת טרור- אלא רק מחזקת את הייאוש בשטחים המוביל לעוד דם ואש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יעל, למה לשקר?
ישראלי חפץ חיים,
18/07/04 14:09
|
הגדר אינה מונעת טרור? כל בר דעת יודע שזוהי שטות מוחלטת. הגדר מונעת טרור. נכון, ניתן היה להקימה בטוואי אחר, אבל איך את מעזה לשקר במצח נחושה רק משום שאת מתגדת לגדר? האם לחייהם של ישראלים שלא נרצחו בזכותה של הגדר אין ערך בעינייך? האם זכותו של פלשתינאי לאדמתו עולה על זכותו של יהודי לחייו? אנא, אל תשיבי לי. לא אטרח לקרוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן גדר אבל לבנות אותה בתבונה
ל"ת
אל,
אזור ''חבול'',
18/07/04 14:02
|
|
 |
הגדר ''בודאי אינה מונעת טרור''?
עין,
18/07/04 12:03
|
ומה עם כל הסטטיסטיקה שפורסמה על הירידה של יותר מ-70% בפיגועים? נראה שמי שדואג רק לזכויות הפלשתינאים - דעתו קבועה מראש ושום עובדות לא ישפיעו עליה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
there shouldn't be an argument
ronit,
21/07/04 23:09
|
about the fence only regarding where it should pass. and it is not statistic it is a reality. the question is also what is next. kasam etc.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
לעצם העניין: הגברת ביטון: אל
סתם מישהו 2,
18/07/04 10:31
|
תדברי בשמי . אני בן לעולים ממרוקו. אני לא רואה עצמי ''ערבי יהודי'' ולא באטיח: ההורים שלי, הסבים שלי ז''ל, כולם היו יהודים שחיו בגולה ובהזדמנות המעשית הראשונה הם לקחו את הפקלאות, נטשו בתים ועסקים - ועלו לארץ. אין לי דבר עם תרבות ערב והאיסלם: הוריי היו אנשי ספר והגות. הם קידשו את התורה, וחלום חייהם היה שבניהם יהיו תלמידי חכמים (אני טכניון והיי טק לא ממש נחשב בעיניהם, חוששני).
בין הורי לבין הערבים לא היה דבר וחצי דבר. למעט מקום מגורים משותף שנכפה כידוע על היהודים שהוגלו מארצם בידי האימפריה הרומית.
אם הבגברת ביטון - בשם איזו רומנטיקה מזויפת - מתגעגעת כל כך לשלטון הדיכוי של חסן ה- N - היא מוזמנת לחזור חזרה למרוקו. אחרי שידרסו את הבן שלה נניח ויימלטו מעונש תמורת שוחד לשוטר השכונתי - היא שוב תחזוב מחשבות נוגות על גורלו העגום של היהודי הגלותי.
אני גאה להיות ישראלי ולגדל פה את בתי. אני נשוי לאשכנזיה, והבת שלי כבר לא תדע מה היא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
And as Ashkenazi, I agree with
croc,
19/07/04 05:45
|
|
 |
מישהוא 2 - נהנתי מאוד לקרוא את
אשכנזייה,
18/07/04 19:47
|
|
 |
בתוך יהודי ספרדי אני מסכים עמך
בני,
18/07/04 18:16
|
הוריי באו מאלגריה, היכרו לצרפת, באה נולדתי ועליתי בגיל 22. איננו רואים את עצמנו כ''ערבים יהודיים'', איננו חלק בכלל מהתרבות הערבית מוסלמית, חיינו תמיד שמה מופרדים מהם, תחת שלטוננו ומוסדינו, וחוקינו (של התורה אגב). הסיפור הזה של ''ערבים יהודי'' הוא המצאה מודרנית שאין לה כל קשר למציאות, כאשר למעשה גם הערבים בצפון אפריקה לא היו ערבים עד לפני 100 שנה או פחות, אלא סתם מוסלמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אתה אב לחמישה? סחטיין עליקום !
סתם מישהו,
18/07/04 10:24
|
כעת אני רואה אותך באור שונה לגמרי.
קודם חשבתי שאתה סתם סמולן עם כלב נוירוטי וחתול פסיכוטי.
הבן פורת יוסף - שיהיה לך ר נחת מהילדים !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
יפה אמרת!
ל"ת
עין,
18/07/04 10:12
|
|