 |
27.
למצטטים למיניהם
טל רם,
הודו,
08/07/04 17:38
|
קחו בחשבון שהסתכלות מכיוון אחד משמעותה איבוד של מימד שלם. לפחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טל רם... יפה מה שכתבת.
אנונימית,
פתח תקוה,
30/07/04 06:13
|
אשמח לקרוא עוד. תועיל אם תואיל לכתוב עוד דברים. אהבתי את הביקורת הבונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
לעירקית מבגדד פעם אחרונה
ניו-יורקית,
05/07/04 17:29
|
תקראי טוב טוב את המשפט הראשון בתגובה האחרונה שלך. תקראי שוב ושוב תנסי להבין עד כמה מזעזע מה שכתבת ואולי תביני למה אני לא יכולה לקחת אותך ברצינות אני אלרגית לטיפשות וזה לא קללה רק ביקורת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם את אלרגית לטפשות - אל תביטי
תל אביבי,
06/07/04 23:19
|
במראה.
קראתי כאן את תגובותייך הילדותיות, ונראה לי שאין לך מושג בכלל, על מה בדיוק את מדברת ומה את אומרת. תתבגרי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעיראקית
בוש מנצח ב 2004,
USA,
06/07/04 22:55
|
בין אם את ערביה או ישראלית יהודיה שמאלנית, אין לך שום מושג על ארה''ב. את שואבת את המידע שלך מסרטים וטלויזיה וברור שהכל סטריאוטיפים מטופשים על ג'אנק פוד, קאובויז וסרטים מצויירים. כל מה שאת חושבת על אמריקה, הכל בדיוק 180 מעלות הפוך. זה קצת דומה למושג של גפן על אמריקה, למרות שהוא היה כאן. מספרים שראו אותו בבוסטון מרכיב משקפיים עם עדשה שמאלית בלבד, בצבע אדום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
Yehonatan Gefen
Stacato L.A.,
L.A,
04/07/04 17:35
|
A person who defends evil peole is just as guilty and bad as they are
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
Out of fresh ideas?
Eyal,
Seattle,
04/07/04 01:11
|
Yonatan, It is not the first time that your column is disappointing. Half of it is translation of a text you read, and the other half is simplistic reaction to it, as if you write a quick e-mail to a friend. Where is the creativity???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
בעיראק, סימון OK בבוהן=עין הרע
עמית,
ארה''ב,
04/07/04 00:32
|
חייל שיסמן כך OK לעיראקי מעליב אותו ומקלל אותו. ברור שהמדריך למארינס הוא טוב והכרחי, כדי להימנע מעימותים מיותרים שנובעים מחוסר הבנה. בעיראק יש הרבה כללי התנהגות שונים, למשל: שימוש ביד שמאל במגע כלשהו, באכילה או במתן מתנה היא סימן רע ועלבון. הרמת יד לסימן ''עצור'' לא עובדת בעיראק, יש להושיט יד ישרה כשהבוהן בתוך היד. בארה''ב אם אתה מצביע על מישהו באצבע זה לא מנומס, בעיראק זה עלבון רציני. כל זה לפי כתבה ב USA Today מהחודש שעבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
מה לעשות שהם צודקים
ירון,
השרון,
03/07/04 23:36
|
ליהונתן גפן. נחרצות הדיעה, כך למדתי בחיי, אינה בהכרח עדות לאמיתותה. אתה רוצה להציג עמדה אנושית, אחד על אחד, כאילו אין לאום, אין אחדות דיעה, אין מנטליות, אין הסכמות בין קבוצות, והכל אישי, הכל פרטי, כולם אותו הדבר ומי שלא מקבל זאת הוא דביל ולא בן אדם. ובכן, זאת התממות וילדותיות, בעיקר אם הההחלטה לא לראות ולא להכיר בישויות האלו, בכוחות הלאומיים והדתיים והמנטליים, לא זו בלבד שלא מעלימה אותן, אלא גם עלולה לגרום לכולם להיות נאיביים כלפי הפוטנטיאל ההרסני שלהן, כלפי המערב בכלל וכלפי העם היהודי בפרט. כל הסטוריון מתחיל יאמר לך שהתעלמות מכוחות אלו, היא בלוף עצמי שסופו עלול להיות איבוד היקר לנו מכל, החירות והנפש. אין לי מספיק מילים להוכיח לך את טעותך כאן: אפשר לכתוב על זה לא ספר, ואפילו אנציקלופדיה לא תספיק. אומר לך כך: לצערי כן יש מנטליות ערבית, ולצערי כן השינאה כלפנו היא אובססיס ופרנויה, כל השומע אותם מדברי עלינו ואוזניו לא מאדימות מבושה ומכעס צריך להיות כנראה יותר אטום ממקלט אטומי. דבר אחד אני מבקש ממך: היה מעט קשוב, הרי אתה אדם נבון. שמע את אחדות הדעות השונאת, ממרוקו במערב עד אירן במזרח, הקשב לשכנינו הקרובים ביותר כיצד הם מדברים עלינו כאשר לא מדובר על מלחמה אלא על שלום. כיצד הכבוד הופך לבוז ככל שמתקרבי ם ליחסי שלום, של אנשים נורמאליים. רק ביום חמישי שמעתי את הסופר אלי עמיר מדבר ממצרים, בה הוא מבקר, על השינאה בעיתונות, באקדמיה, ובשילטון המצריים כלפינו. וחשבתי שעשינו איתם שלום.. החזון בו עם ישראל ישכון כאחד העמים, מבלי שירצו להורגו על לא עוול בכפיו הוא חזון רחוק לצערי. בינתיים ישנם כוחות כל כל לא רציונאליים כלפינו (ראה השואה, ראה התייחסות הערבים אלינו כקורבנות שואה חדשה בפוטנציה) ועלינו להשמר מאד מהתממות וילדותיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד ירון!
Kusinski,
חו''ל,
08/07/04 13:24
|
אתה כותב כל כך יפה ולעניין! אולי תתחיל לכתוב כאן במקום יונתן גפן?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ירון - זוהי התגובה הכי יפה
Vered,
04/07/04 06:50
|
|
 |
21.
marines
Nuke,
Boston,
03/07/04 15:53
|
I guess the marines are not as sensative as you yonathan!
bumper sticker i once saw: ''to err is human to forgive is humane. neither is the policy of the marine core!''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
מה רע במדריך למארינס? כלום
אבי,
03/07/04 09:05
|
היות ויש לאמריקאים מנטליות שונה לחלוטין מזו העיראקית מדריכים את החייל איך להתנהג בארץ זרה, בעיראק מבלי לפגוע בכבוד העיראקים. כן, היתה מלחמה ואלפי עירקים נהרגו, גם מאות אמריקאים, אבל עכשיו צריך לדעת איך להתנהג במדינה זרה. מה רע בללמוד איך ללחוץ יד? מה רע בלימוד ערכי המשפחה הערבית? מה רע בידע על מנהגי מתנות, אוכל ודת בעיראק? האמריקאים, להבדיל מעמים אחרים, מאמינים בהכנה, לימוד כל נושא, ומעל לכל סדר וארגון. אולי זו אחת הסיבות שהם מובילים את העולם כמעט בכל תחום? כן, גם בתחום הצבאי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדריך זה דבר נחמד, הבעייה היא
מדריכה,
03/07/04 23:20
|
איך הוא מנוסח. למשל ...''אל תלטוש עיניים ואל תצור מגע עין עם אשה ערבייה''... אם העירקים היו כובשים את ארצות הברית, וחיילים עירקים היו מסתובבים להם בוואשינגטון - אתה חושב שאיזה שהוא אמריקאי היה אוהב שהעירקים לוטשים לו עיניים לבחורות האמריקאיות ???
הכללים הם אותם כללים בכל מקום בעולם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
To: Madricha
Joe,
NYC,
04/07/04 04:16
|
Really? I hope u are not a Madricha in Misrad Hachutz. If u r - I will start to understand why we r doing such a poor job in foreign countries
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לוטשים עיניים ( . Y . )
יוסי,
04/07/04 02:19
|
יש הבדל קטן, בארץ מערבית מותר להסתכל, לטישת עיניים זאת כבר שאלה של אורך המבט. בדרך כלל לא תהיה שום תגובה מהבעל או החבר על מבטים. בארץ נשמע אולי: ''היי, אתה רוצה תמונה שלה?'' אצל ערבי אם לטשת עיניים, זה עלול להסתיים בתקרית או בדקירה. זה ההבדל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדריכה! השמאלנות מעבירה אתכם
מוטי,
04/07/04 00:01
|
על דעתכם. המנטליות הערבית שונה מהמערבית. נקודה. למה סתם לבקר את ארה''ב? הם כתבו כללי התנהגות. הניסוח לא בסדר? אולי התרגום לא בסדר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Ignorance
Dan,
Boston,
03/07/04 16:14
|
These guidlines are based on 19th century views about 'the Arabs' that no researcher of the Middle East will agree to. Pure and simple bullshit. To say that Iraqis are fatalists and do not think rationally is like saying that all the Israelis believe in Baba Sali's holy water. Iraq has the highest rate of educated people in the Arab world.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דן מבוסטון, קרא את מס' 8
אבי,
03/07/04 23:13
|
אולי אז תבין. ברור שיש משכילים בעיראק, אבל כללי ההתנהגות הללו מתאימים לרוב העיראקים, לאנשים שהמארינס יבואו אתם במגע יום-יומי, ואלה לאו דוקא המשכילים. איך אני יודע? מספיק לי לראות אותם בטלויזיה, ביחוד אחרי מעשי לינץ'. Duh. כן, רוב האוכלוסיה בורה ופאטאליסטית שם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
העיקר עירק
חיים,
תמימי,
03/07/04 07:57
|
כמובן עדיף שצבא ארצות הברית יכתוב בהנחיות לחיילים היוצאים לעיראק שחלק מהעיראקים מעדיפים לחיצת יד רפה, ואחרים לחיצה חזקה, משום שהעיראקים מאוד אינדיווידואלים, ובכלל אין להם מנטאליות. וזאת בניגוד חריף לאמריקאים, שהתרגלנו כבר להכללות הגורפות שלהם אצל גפן ואחרים. האמריקאים טפשים שטחיים גסים עשירים חסרי רגישות שמנים ועוד ועוד ועוד. אני אמריקאי, ובכספי המיסים שאני משלם אתה מתקיים. אתה לא אוהב אותי -- אל תיקח את הכסף שלי. תתקיים מהעבודה החרוצה שלך. זה נכון לגביך ולגבי ישראלים מתקדמים אחרים שוללי אמריקה. לפחות אתה כבר לא משמיץ מבוסטון. תפסת מעמד של סוכן אל קעדא רדום. עלוב נפש שכמוך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
יש לי הצעה: עזוב את השמאל
דוד,
03/07/04 07:11
|
הרי גם אתה חייב לדעת שהשמאל טעה זאת לא בושה להודות בטעות אפילו אחרי עשרים שנה למה להמשיך לדהור על סוס מת? עם מי אתה מציע לדבר? למי בדיוק לוותר? לאלה שרוצים יותר? בוא נגמור את הפייט The Right is right
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
חלאס לתרגם יונתן.
שלומי,
פלשתינה,
03/07/04 05:08
|
|
 |
16.
My cat is hurt that because
Mini the Mucha,
03/07/04 03:06
|
My cat is hurt that because Ma'ariv did not qoute it like it quoted Gefen. It is so good to live on a cloud protected by other people who put their life on the line.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
השיר כתוב מצוויין...
דן סטולר,
השרון,
03/07/04 00:32
|
השבוע, אהבתי במיוחד את השיר על נעמי זמר-שמר. לדעתי השיר כתוב מצויין, ומשקף נאמנה את שיריה ודמותה של המשוררת הלאומית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
אולי מספיק לצנזר?!
ל"ת
למה להגן עליו?,
03/07/04 00:21
|
|
 |
13.
נוגע
אורנה,
02/07/04 21:47
|
|
 |
12.
כי רק לסמול מותר להתנשא
פנחס,
02/07/04 20:48
|
|
 |
11.
אני מתנחלת .
עצמאות,
מעלה תקווה,
02/07/04 19:42
|
אשתף את קוראי אנרגי' באכזבה גדולה שנגרמה לי בשלהי אלול אשתקד. שמאלן מהאנרכיסטים נגד משהו , פייט לי בקול רועד שירי אהבה במטע זיתים ליד אריאל. משום מה הוא התעקש לדבר איתי ערבית עילגת , ללטף אותי תוך לחישות על אחוות עמים ולספר לי שהוא לא היה בצבא כי יש לו כאבים בגב. כשהסברתי לו שאני יהודיה - הוא ברח בלי להשאיר כתובת. ככה לא מתנהגים אנשים אמיצים וישרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
השמאל כפוי טובה
דוד,
02/07/04 17:58
|
האם היה איום עיראקי על ישראל? האם נורו טילי סקאד על ישראל במלחמת המפרץ הראשונה? אז מה רע בזה שסאדאם גמור ובניו נהרגו? נראה לי שאתה מתוסכל, היית בארה''ב, הרבה לא הבנת, לא השתלבת, האנגלית עדיין גרועה, החברה האמריקאית זרה לך ואתה מקנא בעשירים ובקפיטליסטים. לאחר שנתפסת בפלאגיאט מהעתון בסן פרנסיסקו ללא ציטוט המקור, אתה ממשיך לתרגם מאמרים, כי רעיון מקורי אין לך, אבל לפחות אתה מביא את המקור. ברור שכל המקורות שלך הם שמאלניים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
גם דתיים אוהבים אותך!
אילת,
תל אביב,
02/07/04 17:39
|
תודה ליהונתן גפן על הדברים הנפלאים שהוא כותב. על הכנות. על האנושיות. עלהצחוקים. תודה. ושבת שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם את אוהבת - לכי על זה.
ד''ר סטרומה,
מכון פרס,
02/07/04 19:35
|
בס''ד אם את אוהבת - לכי על זה. די לכיבוש היצר. עשי איתו ילד , רק שלא יצא כמו אביב ר''ל. שבת שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אותו הקורס...
אורי,
ישראל,
02/07/04 15:26
|
שעושים אותו אנשי עסקים לפני פגישות במדינות בעלות תרבות זרה נקרא ''פתיחות'' לתרבויות שונות...כמה רוע והתנשאות צריך אדם כדי לעוות כל דבר שיתאים לתפיסותיו...בהתחלה ביקרו את החיילים ומפקדיהם שהם אינם מכירים את התרבות הערבית ובגלל זה הם טועים שוב ושוב, כאשר החלו ה''קורסים '' להכרת התרבות והמנטליות צצים אותם המבקרים וטוענים להתנשאות . מדהים. עברתי על הסעיפים שצוינו ולא מצאתי שום סעיף שמעיד על התנשאות או זלזול בעם העירקי או האומה הערבית, כל הסעיפים במקום, רצוי היה לציין את העובדה שבניגוד לישראלים שמכירים את התרבות הערבית ומנהגיה מיד ראשונה או שנייה , אותה התרבות היא זרה למרבית האוכלוסיה האמריקאית...לכן זה רק מבורך שנעשה ניסיון להחדיר לחיילים נקודות מחשבה רציניות בזמן המגע עם הערבים. לדעתי פתיחות כלפי החברה השונה וניסיון להבינה אינם מגרעות של אומה אלא מעלותיה, מוטב היה כי מר גפן לא היה סותר את עצמו כאשר ציטט את אומנות המלחמה ולאחריה בז לניסיונות לשות דבר זה בדיוק.
נ.ב היו כן אנשים שהאמינו כי חלק מה''מנטליות'' הערבית היא לשלוח פצצות אנושיות , ואנשים האמינו כי הסכסוך ימשך זמן רב, ובעתם לא נפסק מעולם מתחילתו, ורבין ז''ל אינו חזות הכל, ואנשי ממשל אמריקאים בהם גם הנשיא חזרו ואמרו שהלחמה תהיה ארוכה...מי שהזין את התפיסה של מלחמת זבנג וגמרנו הם אנשים כמוך שאהבו להמציא פירוש משלהם על כוונות הממשל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
בלה בלה בלה!!!
ניו יורקית,
02/07/04 14:45
|
איזה רעים האמריקאים האלה, מקריבים את החיים שלהם כל הזמן כדי להציל אנשים במדינות אחרות. למה אדם לא הפגין כשסדאם טבח במאות אלפי עירקים? וגם אני אצטט את בוב דילן כמה שנים יחיו אנשים לפני שיזכו לחירות? כמה פעמים האדם יפנה את גבו ויעמיד פנים שהוא לא רואה? זה לא הדוחות של אירגוני זכויות האדם ששיחררו את עירק מידו של רודן וזה לא אירופה הכאילו נאורה. למה אף אחד לא מדבר על אלפי בתי ספר ברחבי עירק שהחיילים האמריקאים משפצים ולא בגלל שנהרסו במלחמה אלא בגלל שהוזנחו שנים והפכו נחלתם של ג'וקים וחרקים, למה אף אחד לא מדבר על פרויקט חירות הילד העירקי ופרויקט סיביסקיט? המעמץ לתת לילד העירקי את ההזדמנות שלא ניתנה להורים שלהם. דברו עם אינטלקטואלים עירקים ותלמדו מה הצד שסבל 22 שנה חושב על עירק פוסט סדאם הפלא ופלא... הם מאושרים! הצרפתים לא קראו לאמריקאים חבורה של בריונים שוחרי מלחמה כשאמריקה פלשה לחופי נורמנדי לשחרר אותם מידו של הפושע הנאצי הלקח היחידי שאמריקאים לא למדו זה עד כמה בני אדם יכולים להיות כפויי טובה. עם כוח אדיר באה אחריות אדירה, זו הקללה של אמריקה וזו הברכה שלה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לניו יורקית
עיראקית, מבגדד,
03/07/04 21:04
|
את צודקת, אנחנו העיראקים מה זה כפויי טובה.... פלשו לנו לארצנו, הפגיזו אותנו יום ולילה בכמות של פצצות שלא יהיה לך מושג לעולם, כי את בניו יורק ושומעת רק את מה שהטלווזיייה הליברלית שלך מאכילה אותך. היינו שבועות בלי מים ובלי חשמל, ובלי יכולת להסתובב ברחובות. הביזה והפשע הרקיעו לשחקים - כי האמריקאים הנאורים הרסו לנו את כל תשתיות החוק ומחקו את המשטרה. כל יום מתפוצצות פה מכוניות תופת, וכל יום נהרגים עשרות מבני עמי, אבל את מה איכפת לך? את שוחרת שלום וצדק, ומאמינה שהטלווזייה שלך אומרת שאלו היו שיעים, והם בכלל טרוריסטים. הכאוס פה מוחלט. יומיים בלבד לאחר הפלישה האמריקאית לאדמתנו - בזכות השלום והאחווה - הליברלים האמריקאים התחילו לשאוב לנו את הנפט, את אוצרות הטבע שלנו ושהם על אדמתנו. ומהכסף הזה הם משפצים לנו את בתי הספר ובתי החולים ועושים עוד מפעלים הומניים, שאת בטח שומעת אודותם כל היום בטלווזייה. הם ממליכים עלינו שליט דמוקראטי, שיהיה בובת החוטים שלהם ,וייספק להם נפט בשפע. רציתי בכלל לספר לך אחותי - הדמוקראטית ששואבת את תאורייה ההרואיים מסרטיי CARTOON שאצלנו, בעירק, אולי תקום דמוקראטייה, אבל היא תהייה איסלמית.
וכפויי הטובה זה הישראלים, שהאמריקאים כל החיים תומכים בהם, והם כמוך פולשים להם בתמורה לניו יורק ומתנחלים להם בארצות הברית תחת כל עץ רענן...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לתושבת בבל המדומה
ניו יורקית,
04/07/04 03:07
|
ומה סדאם חוסין עשה עם הכסף שקיבל ממחירת נפט??? אפילו K300 להרוג את הג'וקים בבית הספר הוא לא חילק. 300 אלף עירקים נרצחו בברוטליות ע''י סדאם חוסין לפי ההיגיון שלך היהודים בגרמניה צריכים להתלונן על מדינות האיחוד שהפציצו את גרמניה כל יום והרסו את הארכיטקטורה של מחנות ההשמדה והשאירו אותם בלי מים חשמל וגז. למרות שזה ממש לא מדויק אני עדין מעדיפה לקבל את המסר שסיפרי הקומיקס של הסופר גיבורים מנסים להעביר מאשר המסר שאת קיבלת מצפייה וקריאה של פרופגנדה שיקרית. הערה האחרונה שלך כל כך דבילית שמיותר להגיב אבל אני שמחה שכתבת אותה כי זה רק מוכיח כמה את לא חכמה ולא נאורה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבוי לאוזניים השומעות
ניו יורקית,
04/07/04 00:58
|
ומה סדאם חוסין עשה עם הכסף שקיבל ממחירת נפט??? אפילו K300 להרוג את הג'וקים בבית הספר הוא לא חילק. 300 אלף עירקים נרצחו בברוטליות ע''י סדאם חוסין לפי ההיגיון שלך היהודים בגרמניה צריכים להתלונן על מדינות האיחוד שהפציצו את גרמניה כל יום והרסו את הארכיטקטורה של מחנות ההשמדה והשאירו אותם בלי מים חשמל וגז. למרות שזה ממש לא מדויק אני עדין מעדיפה לקבל את המסר שסיפרי הקומיקס של הסופר גיבורים מנסים להעביר מאשר המסר שאת קיבלת מצפייה וקריאה של פרופגנדה שיקרית. הערה האחרונה שלך כל כך דבילית שמיותר להגיב אבל אני שמחה שכתבת אותה כי זה רק מוכיח כמה את לא חכמה ולא נאורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבוי לתקיעותך במלחמת העולם
עירקית, בגדד,
04/07/04 07:23
|
השנייה. שם אכן האמריקאים עזרו בהצלת אירופה החופשית. ליהודים בגרמניה לא היה על מה להתלונן - כי גרמניה לא היתה שלהם. אבל עירק היא של העם העירקי והם לא אוהבים פולשים זרים , שמסדרים להם את החיים ומחליפים להם מנהיגים , תוך יצירת כאוס מוחלט שאף אחד לא יודע מה יהיה בסופו. את יושבת לך בניו יורק ורואה מה שהטלווזייה המצונזרת שלך רוצה להראות לך, ומראיינת לכבודך- כאילו משכילים עירקיים - שהאמריקאים רוצים להראות לך - שכמובן מספרים כמה טוב להם שסאדם נפל. אם הכל כל כך יופי טופי - אז איך זה שכל יום מתפוצצות בעירק מכוניות תופת. ואיך זה שרק יותר ויותר פונדמליסטים קיצוניים מאיראן - חודרים לשטח עירק - מה שסאדם מנע קודם.
סאדם היה רע לעירקים. וכנ''ל *הפתרון * של הפלישה האמריקאית. את נורא חכמה ונאורה ומתקדמת לעומתי, ולכן את מבינה שגם מלחמת קוריאה, ובעיקר וויאטנם - היו ברכה של הומניות אמריקאית. האמריקאים השאירו אחריהם אדמה חרוכה ומדינות הרוסות כלכלית ופיזית- אבל זה בסדר - זה נאור ומתקדם, ומי שיעיז להזכיר זאת - מייד נגיד לו שהוא טיפש ופרימיטיבי - ובכלל לא מבין את מדיניות החוץ האמריקאית - שוחרת השלום העולמי. שלא להזכיר שהאמריקאים התערבו באיראן, עזרו בהגליית השאח - ומאז יש לנו שכנים איראנים רק יותר ויותר פונדמליסטים, שעוד מעט וישטפו גם אותנו. אבל מי אני הפרימיטיבית מעיראק כי אלין? הרי את וחבר מרעייך יושבים בניו יורק, זוללים ג''אנק פוד ומנהלים את העולם דרך משקפי הנפט שלכם.
ומרב שאת נאורה את גם מקללת בכל תגובה שלך , כי זה טוב והומני ושוחר שלום, ולכן את מקנחת במשפט מנצח: שאני ובורותי לא שווים בכלל התייחסות - שמבסס את ההומניות הנאורה שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Learn some history
MIZRAHAN,
New York,
03/07/04 16:18
|
The Americans provided Saddam with some of the weapons that he used for doing his atrocities. The Americans did not care much when he killed thousands of Kurds
הגב לתגובה זו
|
|
 |
So much for logic
Noa,
03/07/04 22:49
|
Oh great you just solved the murder of Lacy Peterson it’s the manufacture of the Duct tape
הגב לתגובה זו
|
|
 |
bla bla New Yorkit
Yoav,
Los Angeles,
03/07/04 05:29
|
Milim kedarvonot!!!I In the last cursed) century the Americans saved the royal asses of the Europeans twice at a horrible cost (WWI,WWII); in and from the Bolsheviks during the Cold War with skill and steadfastness; in Yoguslavia; Kosovo. And now from the Islamist terror, which will hit Europe faster and harder than the US, and of course Sadam. But try telling it to the Euoropeans, to Mr. Gefen, or to Mr. Moore of Farnheit 9/11. The Jewish radio talk show host, Prager, called it so right: only two peoples on this earth are notoriously self-hating: The Americans and the Jews. How perceptive!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לניו יורקית
Vered,
03/07/04 04:47
|
א. אנשים לא הפגינו נגד כל פשעי סאדם - משום שכמו בכל דיקטטורה ושלטון עריצות - לא ידעו על רוב מקרי הטבח. טבח בדיקטאטורות - הוא נורמה. האמריקאים כן הגיבו על פלישתו לכווית - במלחמת המפרץ, והישראלים פוצצו לו את הכור האטומי , והאירנים הפגיזו אותו בחזרה, רק הכורדים ספגו את פצצות החרדל שלו - כי אין להם צבא שיגן עליהם.
ב. האמריקאים פלשו לעירק, עתה, וב-91 מתוך רצון לשלוט על הנפט! הם הבוס העולמי - ולא אף שליט ערבי! אם את קונה את סיפורי האלף לילה ולילה שלהם על חירות, חופש,שוויון הזדמנויות - אז זה סימן שהפרופוגאנדה האמריקאית הצליחה - במקרה שלך. והם נכנסו למלחמת העולם השנייה - כי היפנים הפציצו להם את פרל הארבור - בסיס צבאי לחופה של הוואי. ולא מתוך תאוות הומניות ושוחרות שלום.
ג. ולעיקר : העירקים לא רוצים *טובות* מהאמריקאים. את רואה זאת כפרויקטים שוחרי חירות וקידמה. כי אנחנו הישראלים חיים על * שנור* כל חיינו, ורגילים לתרומות וחבילות של מתנות מהדוד סאם...
העירקים - מעדיפים בתי ספר ובתי חולים עם כל השרצים והזוחלים שבעולם, וליכלוך וכאוס ומה לא - העיקר שפולש זר לא יתערב בעניינם! בעיניהם זו לא כפיות טובה. זו פלישת זר שמוחקת להם את הכבוד.
וזוהי בדיוק הנקודה עליה מדבר יהונתן גפן - בחוסר הבנת המנטאליות שלהם.
ובאשר לנו - האם אנחנו כפויי טובה ע''י זה שאנחנו לא מנשקים את כפות רגליו של הדוד סאם - אחרי כל התמיכה האמריקאית בנו - זה כבר דיון אחר.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי ואבוי הידע שלך בהיסטוריה
היסטוריונית,
03/07/04 09:27
|
על מעשי הזוועה של סדאם אף אחד לא ידע???? אמריקה הכינה את הפלישה לנורמנדי הרבה לפני פרל הרבור על איזה פלנטה את חיה???? מיותר להתייחס לדברייך, איזה בורות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
להיסטוריונית
היסטוריונית ב'',
03/07/04 16:55
|
א.מה שידעת לפני המלחמה על מעשיו של סאדם - הם קצה המזלג, מכל מעלליו. ידעת את מה שהגיע לתקשורת. זו לא היתה העילא האמריקאית לפלישה לעירק.
ב.תוכניות מגירה לפלוש למדינות אחרות יש גם לישראל. לא ממשים את רובן . ארצות הברית לא היתה נכנסת למלחמת העולם השנייה לולא הפצצת פרל הארבור, ועתה לולא מגדלי התאומים ב-11 לספטמבר.
בשורה התחתונה מזל שיש את ארצות הברית ושיש שוטר עולמי שמונע מהעולם להתדרדר לחשכת ימי הביניים .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלה בלה בלה ניו יורקית
שלומית וייל,
רדמונד, וושי,
03/07/04 01:46
|
אני מסכימה עם מה שכתבת. סקרנית לדעת איך תיגמר המלחמה שם. נראה זאת אני וילדיי ואת ומשפחתך!! אמן. אוהבת ישראל שכמותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
100% right!!!!!!
ל"ת
Einat,
Mass boston,
02/07/04 20:24
|
|
 |
השמאל ממשיך לנבוח
הסיבה ברורה,
02/07/04 18:01
|
|
 |
Right!
Gil,
NY,
02/07/04 18:00
|
|
 |
100% right
gabi @ usa,
02/07/04 17:56
|
|
 |
יפה
מיקי,
מיאמי,
02/07/04 16:36
|
|
 |
כל מילה בסלע
עמית,
תל אביב,
02/07/04 15:52
|
אהבתי את הציטוט בסוף (''עם כח גדול באה אחריות גדולה''). מאיפה הוא לקוח ? אני מכיר אותו דווקא מספיידרמן...
לא הבנתי מה כל כך רע בלחלק לחיילים הסברים על אורח החיים והנימוסים הערביים. ראיתי דפים דומים שמחולקים לאנשי עסקים שנוסעים ליפן (אל תלחץ ליפני את היד, יש להוריד נעליים וכו'). האם גם כאן יש זלזול והתנשאות ?
אני מאוד מעריך את יהונתן גפן ככותב, וגם את בנו אביב. חבל שהם מתעלים את האיכויות שלהם לכיוונים ריקים מתוכן, וממחזרים דעות פשטניות. האם נגמרו אויבי המין האנושי, שכל העולם חייב דווקא לתקוף את אמריקה וישראל ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה ששמת לב
ניו יורקית,
03/07/04 20:31
|
לקחתי את המשפט מספיידרמן רק במקום כמו אמריקה יכול לצמוח הרעיון של הסופר-הירו בגרמניה לעומת זאת יצא הקומיקס שנקרא ''הפרוטוקולים של זיקני ציון'' ובצרפת ''קוורד-מן''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
כתבה מעניינת ביותר בעיקר...
יוסי נפקר,
נחלת יהודה,
02/07/04 14:02
|
הפרק שמתייחס להנחיות לחיילי המארינס אודות מנטליות העם העיראקי...
המנטליות במצטיירת בהנחיות הללו לא עולה בקנה אחד עם המנטליות המתוארת בספרי המופת של של אלי עמיר וסמי מיכאל, ובוודאי שלא במנטליות הנפלאה של עולי עיראק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבנת הנקרא
אבי,
02/07/04 17:44
|
1. זה מתורגם מהמגזין Harper's . 2. זה על ערבים עיראקים, לא על יהודי עיראק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
התנשאות ? בודאי שגפן יתקומם.
זולו,
02/07/04 13:05
|
התנשאות מקוממת. נכון. את כולנו.
לפיכך לא יקשה עליו להבין , ודאי , מדוע מחנה השמאל מקומם עליו את רוב הציבוריות הישראלית.
ראיתם פעם שמאלן , שאינו מכנה עצמו ''שפוי'' או ''מחנה שלום'' ? משל רצה לומר : ''מי שאיננו כמוני - אינו שפוי , ומי שלא מסכים למשנתי - אוהב מלחמה''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
יהונתן מקנא בך
גנדי,
02/07/04 11:24
|
יש לך פרנסה מצוינת. לפני שבוע תרגמת כמה משפטים מספר של מייקל מור, הפעם תרגמת כמה משפטים מקורס התנהגות של מארינס בעיראק. מה תתרגם לנו בשבוע הבא? אני רק חושב בבהלה מה יהיה אתך יהונתן אם מחר באמריקה תהייה מהפכה והליבראלים השמאלנים יבואו לשלטון - אתה תישאר בלי פרנסה, את מי תלכלך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הנקודה היא אחרת לגמרי!!!
יערה,
צפון,
05/07/04 09:56
|
מה זה חשוב, תורגם, לא תורגם - תקרא את מה שכתוב ותתעסק בעיקר בבקשה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
To Gandi
Yoav,
LA,
03/07/04 05:32
|
Whom? Israel, Sharon, Mofaz, Ye'elon - the list for the self-haters is long and inexhaustible...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מה לעשות שהתיאור של העירקים
כנעני,
02/07/04 11:05
|
מדויק לגמרי? כדאי שתכיר את המטריה לפני שאתה כותב, גפן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
גפן הצנוע
פטמה,
בגדד,
02/07/04 10:39
|
|
 |
1.
תודה, יונתן. כרגיל מדויק
נועה,
תל אביב,
02/07/04 10:17
|
המסמך שתרגמת עבורנו פשוט מצמרר. אתה יודע מה זה מזכיר לי? סרטי תעמולה נאציים. הנימה הגזענית הנוראה שאינה חבויה בו, ההתייחסות ל''ערבים'' ול''עירקיים'' כקולקטיב נחות שיש להתייחס אליו בסלחנות מסוימת - הגישה הזו מחליאה אותי. ואז פלא שבאים המארינס האנריקנים ומענים שבויי מלמה עירקיים? הרי לימדו אותם שהמקומיים נחותים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
To Noa, TA
Yoav,
LA,
03/07/04 06:08
|
U don't say, Sweetheart! Me'tzamrer!!! no less!!! If u ever watched a Nazi propaganda film - which, based on your comments u never watched anything beyond ''Genin'' or ''The Protocols'' on Egyptian TV - u would havel spared us such nonsense. Nazi propaganda portrayed the Jews as sub-human creatures, rats and roaches, crooked-nosed monsters which contaminate the Arian superior race and r primed for destruction - and then they proceeded to do just that all over Europe; By contrast, the Americans are teaching the Marines how to behave and treat with respect people whose culture is vastly different from our own, dummy!!! Vive la (petitte) difference...,If the Nazis did that - maybe I would have had grandpas and grandmas, uncles and aunts, cousins and nephews, and so would my friends But to a self-hating Jewess of the lunatic Left such minute distinctions are not worthy of consideration, because the may collapse the entire web of lies in which u surround yourself!. And turture??? a few deviant soldiers out of more than 130 thousand did something awful and u, racist/Nazi style - blame all??? Finally, the hundred of thousans Iraquis murdered by Sadam; the tens of thousands Kurds gassed by him; the more than 1 million dead Iranians in the 8-year war he started; the hundred of thousans Kuweities killed, robbed and raped by him and by his goons, and yes, quite a few Israelis, Rahamana Litzlan, and God will forgive me for including your own people among his victims - may have gladly traded their deadly encounter with the American torture, Darling...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין כמו קצת ארס מימין
פולה,
03/07/04 17:06
|
ועוד מאדם ששבוי כולו ב''קסם'' המזויף והפלסטיקי שמשווקת לו ארה''ב... אכן ביקורתי ושפוי מצדך, ''יקירי''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Learn some history
MIZRAHAN,
New York,
03/07/04 16:24
|
When Saddam killed thousands of Kurds, the American did not care. Much of the weapons he used to kill innocent people was provided by the Americans. Read some studies about colonialism and the way it ruined hopes for democracy throughout the third world, and you will see some striking similarities. Mentioning Nazism in this context is ignorance and irresponsible.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
to mizrahan
Avi,
La,
08/07/04 01:13
|
If Bush and Sharon would be such a bad guys as you and your friends from left described (like hitler and stalin) ,I dont think guys like you will be a live to tale a bout it, right?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
To Mizrahan, NY
Yoav,
LA,
03/07/04 22:58
|
Yeh, u r right, I always admired revisionist historians. The Americans are the true Nazis, Stalin was a Lamed Vavnik, the Zionists loved Hitler and started all the wars in the Mid East and elsewhere, and if u watch Al Jazirah - the mossad and the CIA did 9/11. Bravo - My son at UC Santa Barbara has to face Historians like u almost daily - and the worst are those who come from Hebrew U, Ben Gurion and Haifa. U know who they are
הגב לתגובה זו
|
|
 |
I envy you
MIZRAHAN,
New York,
04/07/04 04:39
|
Yoav, how pleasant your little world is. The world is divided between the good guys and the bad guys, and ''historians like me'' are the bad ones. Well, I might very well be a bad guy, but me, or you, and even your poor son who surely suffers a lot in Santa Barbara (actually a great place to suffer) are not the issue here. I am not even sure what revisionist historians are, do you ? The world is complicated, my friend and even my 6 years old daughter understands that there are hundreds of colours ranging between black and white. You should try this too, it's much more exciting than obssesively categorizing everybody around into two categories. Thanks for reading.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
To the Envious Mizrahn
Yoav,
LA,
07/07/04 10:33
|
Thanks for your philosophycal masterpiece - which regrettably avoided all the points I raised. No, Sir, (I do not know your name) u r not the bad guys, u r the naive, gullible, maybe confused guys, and some of u try so hard to be accepted by the ''branjah'', that u compete with each other who will pour more mud on Israel and the US - the more mud - the greater the degree of acceptance, especially at the Mid East Departments of many universities, some of which are financed by Saudi and other Arab money. But no, u r not the bad guys - just the cowardly, maybe a bit self hating - or maybe u really believe what u say and write. Ask Prof. Dershowitz of Harvard Law School about his colleagues). The bad guys are the Bin Ladens, Sadams, Yassins, Arafats of the world. Unfortunately, u (not personally, I do not know your precise views as I know those of Halper, Peled, Morris Papo and others) make Bush, Sharon, Mofaz or even Barak to be the bad guys, and Israel and the US to be the villains of the world. Many colors - sure, but at the end of the rainbow there is still pitch black, and even lily white: People who want to live their lives in peace and quiet (us), and those who use all their time, talent and energy to produce worse and deadlier methods to terrorize us - and who changed our lives and routines for ever (see lines at airports, guards in buildings and restaurants, and much more. Thanks to people like Bush and Sharon - I hope your little daughter will fare better
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מזרחן - אתה צודק 100%
משכילה,
03/07/04 21:16
|
|
 |
Thanks
MIZRAHAN,
New York,
04/07/04 04:40
|
Sorry, I'd love to write in Hebrew but my computer plays dumb lately..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נועה טועה
גדי יערי,
02/07/04 19:40
|
יהונתן נותן לנו תרגום קלוקל של סאטירה שהופיעה בהארפר'ס, ירחון של השמאל ההזוי בארה''ב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גרופי, חזרי לחור!
titfuck,
02/07/04 18:04
|
|
 |
השפתיים שלך חומות
סתם אחת,
02/07/04 18:00
|
ולא בגלל בחירה לא מוצלחת של אודם טיפשות זו לא תכונה הכרחית
הגב לתגובה זו
|
|