 |
/images/archive/gallery/516/558.jpg יולי תמיר.
צילום: עודד קרני  |
|
לראשונה: תכנים גאים באתר משרד החינוך |
|
לראשונה יפורסמו תכנים בנושאי זהות מינית ומגדרית באתר רשמי של השירות הפסיכולוגי הייעוצי של משרד החינוך |
|
|
 | דפדף בגאווה |  |
|
שי אלון 28/6/2006 17:44 |
|
|
|
|
 |
פרסום פומבי ראשון של תכנים גאים באתר ממשלתי רשמי: לרגל אירועי הגאווה מעלה משרד החינוך, בשיתוף מרכז החינוך חוש"ן (חינוך ושינוי), העוסק בשינוי עמדות ותפיסות בחברה הישראלית כלפי הקהילה הגאה, תכנים בנושאי זהות מינית ומגדרית באתר רשמי של השירות הפסיכולוגי הייעוצי (שפ"י) של משרד החינוך. איסוף התכנים ופרסומם הוא תוצאה של שיתוף פעולה הנמשך מזה שנים אחדות בין חוש"ן ליחידה לחינוך מיני וחינוך לחיי משפחה הפועלת במסגרת שפ"י.
במהלך אירועי הגאווה יזכו התכנים, שחלקם נכתב גם על ידי ארגון הנוער הגאה, למקום מרכזי באתר. כך תתאפשר לאלפי הגולשים - תלמידים ואנשי חינוך כאחד, גישה למקורות מידע העוסקים בתחום הזהות המינית, מגדר והומוסקסואליות. בין התכנים שיופיעו באתר גם סיפוריהם האישיים של הומו, לסבית, הורה, מורה ויועצת חינוכית, המציגים דרכי התמודדות וקבלה שונות של נטייה מינית מצד הורים, תלמידים והסביבה בכללותה.
"היה לנו חשוב להביא בפני המורים היועצות והתלמידים לא רק חומרים תיאורטיים", אומר יו"ר חוש"ן, יואב ארד, "אלא גם כלים יישומיים שיתנו לאנשי החינוך אפשרות להתמודד טוב יותר עם בני נוער בעלי נטייה מינית ומגדרית שונה, הנמצאים בכל שכבה ובכל בית ספר. ישנם בני נוער שעבורם אתר האינטרנט הזה עשוי להיות המקור היחיד ללגיטימציה עבור התחושות שהם חווים".
בחוש"ן מסבירים כי פורמט הסיפור האישי הוא הכלי המקובל בפעילויות הארגון, המסייע ביצירת הזדהות בלתי-אמצעית עם חברי הקהילה הגאה. "ההומוסקסואליות אינה הבעיה", מדגיש ארד. "הבעיות אותן חווים להט"בים קשורות כולן ליחס החברתי השלילי לו הם זוכים". בארגון, המקיים פעילויות חינוכיות בבתי הספר התיכוניים במהלך כל שנת הלימודים, מקווים כי התכנים המתפרסמים בימים אלה יהיו צעד נוסף בדרך ליצירת סביבה פתוחה ומקבלת יותר ללהט"בים בבתי הספר.
"ניכר מהעולה בשטח כי יש צורך בהשקעת משאבים בהסברה ולמידה בתחום זה", אומרת מנהלת היחידה לחינוך מיני וחינוך לחיי משפחה במשרד החינוך, טלי אולשטיין טרגר, "על מנת לטפח ולפתח בנוער הישראלי כישורי סובלנות וקבלת ה'אחר' ולסייע בגיבוש עמדות ברורות המבוססות על הבנה וידע".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
"מקור יחיד ללגיטימציה עבור תחושות בני נוער". יואב ארד. צילום ארכיון
| /images/archive/gallery/227/903.jpg  |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|