 |
/images/archive/gallery/220/553.jpg הומואים דתיים על רקע דגל הגאווה
צילום: עיבוד מחשב  |
|
|
קבוצת צעירים הומוסקסואלים שומרי מצוות מעוניינת להפיץ את הבשורה החד-מינית לבתי הספר הדתיים, שמצדם לא ממש מתלהבים |
|
|
 | דפדף בגאווה |  |
|
אסף זלינגר 5/3/2006 14:30 |
|
|
|
|
 |
במשך שנים ארוכות יחסים הומוסקסואלים נחשבו לטאבו נורא בתוך החברה הדתית, ובמקומות רבים המצב עדיין כזה. אבל קבוצה של צעירים דתיים, הומואים ולסביות בשנות העשרים לחייהם, החליטו לאחרונה לא רק לצאת בפומבי מהארון - אלא גם לספר את סיפורם בבתי ספר דתיים.
במשפחה ובסביבה הקרובה אולי מתקשים עדיין לקבל אותם כפי שהם, אבל כמה דתיים הומוסקסואלים החליטו לצאת במסע חינוכי ולחשוף בפני תלמידים דתיים את סיפור חייהם, כולל היציאה מהארון. בסוף השבוע האחרון הצטרפה קבוצה של לסביות והומואים דתיים להכשרה של ארגון חוש"ן, ולמדה איך להציג בפני תיכוניסטים את האמת על חייהם.
מתנדבי האירגון מגיעים לתיכונים, נכנסים לכיתות ואז מדברים עם התלמידים ומספרים את סיפוריהם האישיים, עם דגש על גילוי המיניות ההומוסקסואלית וההתמודדות עם הסביבה. בפעם הראשונה בתולדות הארגון הגיעו להכשרה גם מתנדבים דתיים שמקווים כי יוכלו לחזור לקהילות שמהם הגיעו - ולדבר עם התלמידים.
"נולדתי בירושלים בבית דתי. למדתי בבית ספר דתי, הייתי חניכה בעזרא ובשירות לאומי בפנימייה בנתניה. הייתי בחורה דתייה לפי השטאנץ," מספרת אביגיל שפרבר, שהגיעה לסדנה, "כשהגעתי לבית הספר לקולנוע 'מעלה' פגשתי את האהבה הראשונה שלי, למרות שעדיין לא הכרתי את המילה לסבית."
"היום המשפחה שלי כבר יודעת על אורח החיים שלי. בהתחלה זה היה מאוד קשה, הם היו בטוחים שאפשר לפתור את זה בטיפול. עכשיו אני כבר שבע שנים מחוץ לארון, ומקיימת אורח חיים דתי לחלוטין," אומרת אביגיל. אבל למרות הרצון שלה לעזור למתבגרים כמוה לגבש דעה מינית על עצמם, בבתי הספר הדתיים עדיין אין ממש דרישה להדרכות האלה.
אבל באירגון לא מאבדים את האופטימיות, ומאמינים שברגע שיהיו מספיק מדריכים, בתי הספר הדתיים כבר יפנו אליהם. "התוכנית היא לגייס את המדריכים הדתיים שיתחילו להרצות בבתי-ספר חילוניים. ובשלב שני נקים צוות דתי שיפתח גישה מיוחדת לציבור הזה," אומר ישראל פרידמן רכז המתנדבים של חוש"ן, "הציבור הדתי מאוד מורכב ולכן עדיף להגיע קודם כל לתנועות הנוער ולא לבתי הספר. או לחילופין לפעול מול מורים ויועצות".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|