 |
64% מהציבור בישראל חושבים שלא צריך לאפשר לחברות הסיגריות לפרסם - כך עולה מסקר דעת קהל שערכה האגודה למלחמה בסרטן, באמצעות מכון המחקר מותגים.
רק 36% מהנשאלים, השיבו כי צריך לאפשר פרסום לסיגריות.
יש לציין כי כיום אוסר החוק לפרסם בטלוויזיה, ברדיו ובשילוט חוצות .
בחודשים
הקרובים צפוייה הכנסת לדון בהצעתו של ח"כ חיים אורון, יו"ר שדולת בריאות הציבור של הכנסת, לתיקון חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק.
על-פי ההצעה, ייאסר לחלוטין על חברות הטבק לפרסם את מוצריהן, לרבות בעיתונים, בכתבי עת ובאינטרנט - המותרים כיום לפרסום.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
ח"כ חיים אורון. הצעה לתיקון החוק
|
|
 |
 |
 |
 |
|
מיליונים לפרסום
|
 |
|
 |
 |
 |
|
חברות הטבק בישראל משקיעות כ – 25 מליון שקלים בשנה בפרסום, ועוד כמה עשרות מיליונים בפעילות שיווקית אינטנסיבית.
לדברי נאוה עינבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן, "פרסום של סיגריות מוכר אשליה של הנאה ועונג שלא ניתן להשיגה באמצעי אחר ואף אחד מאיתנו אינו מחוסן מפני ההשפעה הזו".
עינבר מציינת עוד כי "כמו חברות אחרות בעולם, גם החברות הישראליות משתמשות באמצעים מתוחכמים, בדמויות ודימויים ויזואליים הפונים במיוחד לנשים, צעירים, ילדים ונוער". |  |  |  |  | |
|