ראשי > ברנז'ה > פרסום > כתבה
בארכיון האתר
מיזוג עולמי
האיחוד האירופי אישר השתלטות ענקית הפרסום הבריטית WPP על סוכנות הפרסום העצמאית GREY. היקף העסקה: 1.3מיליארד דולר
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
עירית יוסילביץ'
27/1/2005 11:12
עסקת ההשתלטות של ענקית הפרסום הבריטית WPP  על סוכנות הפרסום העצמאית GREY - על סף סגירה. זאת לאחר שהאיחוד האירופי אישר את העסקה, וקבע כי המיזוג  הצפוי לא יפגע בתחרות.
 
WPP (השותפה במשרדי הפרסום הישראלים שלמור-אבנון-עמיחי וטמיר כהן) ו-GREY (השותפה באדלר-חומסקי&ורשבסקי), לא קבעו תאריך מדויק לסגירת העסקה, שהיקפה נאמד ב-1.3 מיליארד דולר, אולם בשתי החברות מעריכים כי היא תיסגר סופית עד סוף הרבעון הראשון של 2005.
 
יצוין כי WPP מדורגת כיום שנייה ברשימת קבוצות הפרסום והשיווק בעולם (אחרי אומניקום), עם מחזור של כ-6.7 מיליארד דולר ב-2003. GREY מדורגת שביעית עם מחזור של 1.3 מיליארד דולר. העסקה צפוייה לקדם את WPP (מבחינת שווי שוק), למקום הראשון בדירוג, עם מחזור של למעלה מ-8.5 מיליארד דולר.
 
מנכ"ל WPP, מרטין סורל, אמר לאחרונה כי הוא צופה האטה בשיעור הצמיחה של רווחי הקבוצה בשנתיים הקרובות. כיום עומד שיעור הצמיחה על 15% והוא צפוי להישמר גם ב-2005 ו-2006. לדברי סורל, הגורם השלילי העיקרי בשנה הבאה צפוי להיות מצב הכלכלה האמריקאית.

קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

פרסום
"הקקטוס השנה - ניסוי וטעייה"  
הסלבריקה מתחדש בגמר "הישרדות"  
קול מן השמיים  
עוד...