 |
/images/archive/gallery/145/455.jpg יגאל שילון
צילום: ארכיון מעריב  |
|
|
יגאל שילון, היוצר של "פספוסים", עדיין מתלהב מלמתוח אנשים ומסכם את ה"מופע של סטיב" כהישג |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
אור שמש 15/9/2004 4:00 |
|
|
|
|
 |
במסגרת ההכנות למכרז החדש לערוץ 2, הזדרזו הזכייניות להתהדר ברשימת תוכניות מיועדות. הכיוון – ישראלי, עם פזילה לחברי המועצה.
ברוח הסערה שנוצרה, נראה כי דווקא התוכניות הוותיקות יותר, אלו שסחבו את הזכייניות על גבן עד כה, נזנחו
קמעה.
אין ספק שאחת מהתוכניות הללו היא "פספוסים", שתשוב בקרוב לעונה חדשה – שהצילומים לה נערכים ממש בימים אלו.
לקראת החג, יגאל שילון, יוצר מסחטת הרייטינג של הזכיינית רשת, התפנה לענות לנו על כמה שאלות קצרות.
מה סוד ההצלחה? "דבר ראשון, זו עבודה קשה מאוד. זו התוכנית היחידה בארץ שעובדת 12 חודשים שנה. בקיץ כשכולם נחים, אנחנו מכינים את העונה הבאה. דבר שני, גם אני וגם הצוות מאוד אוהבים את מה שאנחנו עושים. המקצוע שלנו זה ההובי שלנו, מאוד חשוב לאהוב מה שאתה עושה ולצפות בתוכניות. אני עובד שבעה ימים בשבוע זה ממלא אותי טוטאלית".
איך שומרים על זה לאורך זמן? אני חושב שהקטע שהתחלנו לעבוד על מפורסמים נתן דחיפה קדימה , יצאנו מהמתיחות שברחוב ואמרנו נראה את כל האנשים שכולם מכירים איך הם מגיבים במצבים כאלה.
עם יד על הלב, צפית שהתוכנית תצליח עד כדי כך? כשעברתי לערוץ 1, מנהל הערוץ היה מוטי קירשנבאום שרצה שאעשה מתיחות. אני חשבתי שזה ז'אנר שעבר זמנו. תשובתו של מוטי הייתה שאין ז'אנר חזק יותר מזה. בזמנו כל מה שהיה בטלוויזיה היה תרגום של מה שהיה ברדיו: קונצרט, אירוע ספורט או חדשות. מתיחות זה דבר שהומצא עבור הטלוויזיה. זה דבר טלוויזיוני נטו שלא קיים בטבע, ומיוצר במיוחד עבור הטלוויזיה, בדיוק כמו הריאליטי כיום".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
מוטי קירשנבאום. "אמר שאין ז'אנר חזק יותר"
|
|
 |
 |
 |
 |
|
"סטיב זה הריאליטי האמיתי"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
אגב ריאלטי, "המופע של סטיב" לא הצליח להתרומם. יש לך הסבר? "המופע של סטיב לטעמי הוא הדבר הכי מדהים שהייתי שותף בו. לא הייתי משנה בו דבר חוץ מכך שהוא שווק בצורה לא מדוייקת. לא קראו לילד בשם הנכון. הוא היה ריאלטי במובן של להתעסק במישהו לא מוכר מהרחוב, אבל זו הייתה מתיחה משוכללת - נקודה. זו הייתה מתיחה ארוכה ומורכבת ולא ריאליטי. אני ראיתי את התוכנית כ'המתיחה האולטימטיבית', ואני לא יודע אם עוד הרבה שנים יעשה משהו דומה. קשה לצופים להבין כמה זה גדול. זה לא יאומן שבמשך חודש בנאדם לא הבין שהוא חי במתיחה. זה יוקרן בשידור חוזר ואנשים יראו את זה בפרספקטיווה הנכונה ויבינו. דרך אגב יש המון אנשים שמאוד אהבו את זה, מבחינתי זה היה הישג".
אז מה דעתך על ז'אנר הריאליטי כולו? "ברגע שאנשים כל הזמן מודעים שמצלמים אותם זה לא ריאלטי. אנשים לקחו את המילה ריאלטי שבאה מריאליזם ואמרו בוא ניקח עשרה אנשים וכל פעם נזרוק מישהו. כולם מודעים במאה אחוז לכך שהם מצולמים וזה לא ריאלטי. סטיב אפרופו במובן הזה, היה ריאלטי".
יש הרגשת מיצוי? "אצלי לא קיימת הרגשה כזאת, ואני מניח שגם לצופים לא. אם כן, הם יגידו. אני יודע שהמתיחות פשוט מצחיקות. אצלנו הלקוח תמיד צוחק".
מה יהיה בעונה הקרובה? "יש לנו מתיחות עם פרופסור קראסו, שי ודרור, מורן איטיאס, צלמי פאפארצי במתיחת מדונה. עשינו פרודיה, על תוכניות ריאליטי - ריאלטי חלומות, בו כביכול פיתחנו מוכנה שמתרגמת חלומות של אנשים לתמונות. ועוד פרודיה על שלושה אנשים שבאים לקבל עבודה ומתחרים מי מהם יפוטר ראשון. אבל החידוש הגדול ביותר הוא שאנחנו פשוט ממשיכים להצחיק".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
המופע של סטיב. "לא קראו לילד בשם הנכון"
|
|
 |
 |
 |
 |
|
לידיעת צנגן
|
 |
|
 |
 |
 |
|
לקראת המכרז לערוץ 2, אתה מרגיש היערכות מיוחדת? רשת נתנו הנחיות מיוחדות? "אני ממש עסוק אך ורק בתוכנית שלי. המכרז מעניין אותי כצופה. מטבע אישיותי, אני צופה רק במה שמעניין אותי ואני דוגל שבידור וספורט זה טלוויזיה. אני שומע וקורא מה קורה בנושא המכרז אבל צופה בסופו של דבר, רק במה שמעניין אותי".
אם רשת תפסיד, פספוסים תעבור לזכיינית אחרת? יום אחרי המכרז, מי שיציע את הצעה הכי טובה אני אלך אליו".
ידידך עמי גניגר (מבעלי אולפני הרצליה – מפיקת "פספוסים") מתכוון להתמודד במכרז. מה דעתך על כניסת כוחות חדשים לשוק? "לפי דעתי בסופו של דבר כולם יהיו בתמונה, בגרסה זו או אחרת. איך הקונסטלציה תהיה אינני יודע, אך תמיד יש לי תחושה שהכל יישאר אותו דבר, ואם יש גורמים חדשים איכשהו הם ישולבו פנימה. מי שרוצה לשדר ישדר". |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|