נוסחה מנצחת? אלונסו ומקלארן מסתערים על הפורמולה 1
שיתוף הפעולה המחודש בין הקבוצה הבריטית להונדה וחזרתו של פרננדו אלונסו הביתה, מעורר את דמיונם של החולמים על שובה של האימפריה הבריטית לקראת העונה החדשה של סבב מרוצי המכוניות
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
קבוצת "מקלארן" הבריטית הודיעה בסיום השנה האזרחית החולפת על שובו של

זהו הרכב שכולל שני אלופים לשעבר, וכל זאת עם התחדשות הקשר של מקלארן עם החברה היפנית הונדה. במקביל להתפתחויות אלה ייאלץ נהג המרוצים הדני, קווין מאגנוסן, לוותר על מקומו בפרונט ולשמש כנהג רזרבי ונהג מבחנים של הקבוצה.
אלונסו, שזכה באליפות הפורמולה 1 בשנים 2005 ו-2006, העביר את חמש העונות האחרונות בקבוצת פרארי. עזיבתו את האיטלקים וחזרתו למקלארן היו צפויות, לאחר שפרארי כבר מצאה לו מחליף בדמותו של סבסטיאן ווטל הגרמני, אלוף הפורמולה 1 ארבע פעמים ברציפות בין השנים 2010-2014.
אלונסו אמר כי האיחוד מחדש בין מקלארן להונדה, שילוב ששלט בפורמולה 1 בין השנים 1988 ל-1992, הוא אחד המניעים העיקריים להחלטתו לשוב לשורות הקבוצה. באותן שנים זכתה מקלארן בשמונה תארים וב-44 ניצחונות מתוך 80 תחרויות.
"בואו נחזיר את האגדה, זוהי המשימה שלנו", כתב אלונסו בהודעה שפרסם לעיתונות בעקבות שובו.
אלונסו יהיה הנהג המוביל של הקבוצה ולצדו היה צורך לבחור בנהג נוסף. מקלארן שקלה היטב בין באטן הבריטי, אלוף הפורמולה 1 ב-2009, לבין מאגנוסן הדני, ובסופו של דבר בחרה להשאיר את באטן שהיה הדומיננטי מבין השניים בתחרויות ב-2014.
עבור באטן, שיחגוג בקרוב 35, זו תהיה שנה שישית עם מקלארן ו-16 בסך הכל בסבב הפורמולה 1. "אני מצפה בכיליון עיניים לעבוד מקרוב עם נהג כל כך מהיר וכל כך מנוסה כמו אלונסו", אמר באטן לאחר חתימת אלונסו בקבוצה, "אני בטוח ששיתוף הפעולה שלנו יהיה מצוין".

אלונסו ובאטן השתתפו יחד בכ-500 תחרויות גרנד פרי לאורך הקריירה וניצחו ב-47 מהן. הנתון הזה גרם ליו"ר מקלארן, רון דניס, לצאת בהצהרה לפיה מקלארן נהנית מהרכב הנהגים הטוב ביותר בין כל קבוצות פורמולה 1 לקראת עונת 2015.
עם זאת, השאלה הגדולה היא איזו אלונסו נראה בעונה הקרובה, האם זה שהיה בשיאו בעבר וזכה באליפויות, או זה שסיים אמנם במקום השישי המכובד אשתקד, אבל היה חלק מהעונה הגרועה ביותר של פרארי ב-21 העונות האחרונות. כך או אחרת, עבורו זוהי שיבה הביתה, לאחר שעזב את הקבוצה הבריטית אי שם בשנת 2007 לאחר משבר ביחסיו עם דניס.
מקלארן סירבה לנדב פרטים לגבי אורך חוזהו של אלונסו או עלות העסקתו, אבל רשת ה-BBC דיווחה כי הנהג הספרדי ירוויח בשנה הקרובה 40 מיליון דולר, סכום שהופך אותו למשתכר הגדול ביותר בין נהגי הפורמולה 1 נכון להיום.
"אני מצטרף למקלארן עם הרבה התלהבות ונחישות, מתוך ידיעה שייתכן כי הדברים לא יקרו בבת אחת וייקח זמן מה עד שנגיע ליעדים שלנו. עבורי זו כלל אינה בעיה", אמר אלונסו לפני הצטרפותו לקבוצה הבריטית.
הספרדי יפתח את העונה הקרובה כמדורג שלישי מבין הנהגים הפעילים, בכל הקשור למספר הניצחונות שהשיג לאורך הקריירה. ווטל, הצעיר בין השלושה, מוביל את הרשימה הזו עם 39 ניצחונות, לואיס המילטון הבריטי בן ה-29 זוקף לזכותו 33 ניצחונות ואלונסו, בן ה-34 וחצי, זכה ב-32 מרוצים.
השאלה הגדולה שנותרה פתוחה לאחר שאויש ההרכב של מקלארן היא באיזו רמה תהיה המכונית שהקבוצה תציג לאחר חידוש הקשר עם הונדה, ועד כמה איכותי יהיה המנוע שלה. ימים יגידו, והם מגיעים ממש בקרוב, עניין של כחודש וחצי מעכשיו ועד תחילת המרוצים.
