נטע לפתע: הפריצה של ריבקין
איזה קטע. מתעמלת צברית מגיעה אל המקום החמישי באליפות אירופה לריתמיקה. נטע ריבקין, צעירת הסגל הישראלי בבייג'ינג ,2008 הבשילה ועקפה לראשונה את אירה ריסנזון

נטע ריבקין, מתעמלת מגיל 5 וחצי צילום: דני מרון
אמנם מדובר בבת להורים מסט. פטרסבורג, אבל נטע היא כבר דור שני, ילדה שנולדה בחודש יוני לפני 19 שנים, כשמחוץ לבית היולדות יש אבטיח, שמש, פלאפל וערסים, להבדיל מיערות של עצים גבוהים עטופים עלים אדומים וצהובים.
אלה סמופלוב היא המאמנת האישית, שגם אחראית על מתעמלות התרגיל הקבוצתי, אף הן אחרי יורו מצוין, מקום שביעי. סמופלוב: "תמיד אמרו שקשה לגדל בישראל מתעמלות ושמצליחים רק אם מביאים בנות מרוסיה. נטע מוכיחה שאפשר".
"התנאים בארץ, צריך להגיד את זה, טובים מאוד. הכל התקדם: הרמה, הטיפול של היחידה לספורט הישגי, המאמנות, האולמות, התנאים הכספיים. אומרים לי שברוסיה הכל הרבה יותר טוב אבל שם יש מסורת של המון שנים, ומדינת ישראל צעירה. הריתמיקה נהייתה ענף גדול בישראל."

סמופלוב עם ריבקין, "נטע מוכיחה שאפשר" צילום: דני מרון
ריבקין היתה צעירת הסגל האולימפי לבייג'ינג .2008 בגיל 17 היא השתפשפה שם וסיימה במקום ה.14- אחרי זה הגיע מקום 13 באליפות עולם, 12 ביורו, ופתאום חמישית ביבשת המובילה בענף, בתחרות בה מסיימת ריסנזון הוותיקה והבכירה ממנה, במקום ה.11-
ריבקין מסבירה את הקפיצה הגדולה: "עבודה קשה, צבירת ניסיון וכוח רצון. אני מגיל 5 וחצי מתעמלת ואף פעם לא נעלם לי כוח הרצון. אני עושה את כל זה כי אני אוהבת. למרות האימונים הקשים, אף פעם לא אמרתי שאני עוזבת. לא רואה את עצמי בלי זה. דרך הספורט אתה רואה הרבה דברים אחרים בחיים: הוא מחזק לך את האופי, הופך אותך לעצמאי, ממושמע, ועם הזמן אתה מבין שהספורט מעניק לך שיעור על החיים."
ועל ריתמיקה באופן ספציפי: "ענף נורא נשי ויפה. כיף להסתכל עליו כצופה כי הוא מבטא את היופי הנשי, משלב ספורט ואמנות."

ריסנזון, ריבקין הקדימה אותה באלי' אירופה צילום: אי-אף-פי
סמופלוב: "היא גדלה והגיע הזמן. זה לא השיא שלה, זו התחלת השיא. יש לנטע שני דברים מיוחדים: כישרון טבעי וכישרון עבודה. הגוף שלה ממש בנוי לספורט שלנו ויש לה כישרון פיזי לעבודה. היא גם ילדה טובה שאף פעם לא אומרת לא ואוהבת את הספורט הזה במיליון אחוז. התעמלות זה באמת החיים שלה."
הכל התחיל כשנטע הפתח-תקוואית, בת יחידה להוריה, הגיעה יום אחד, בכיתה א,' לאולם בו התאמנה קבוצת הכדורסל בהדרכת אביה המאמן, ארקדי, לצד המתעמלות של אלה. המאמנת קלטה את נטע, שכבר אז היתה גבוהה לגילה, ושאלה את אביה: "למה היא עדיין לא אצלי"?
נטע: "הייתי ילדה עם המון מרץ וההורים שלי באותה תקופה לא ידעו לאיזה חוג צריך לשלוח אותי." ואגב גובה, מה באשר לסברה כי הריתמיקה מגביהה לך את הילדה? ריבקין: "אני לא בטוחה אבל בתרגילים עובדים הרבה על צוואר מתוח, אז אולי זה מוסיף כמה סנטימטרים."
והאם
יום אחד תוכל מישהי לעבור את הרוסיות ושכנותיהן? בברמן, שם סיימה נטע חמישית, ניצחה רוסייה, ואחריה עוד רוסייה, ואחריה אזרבייג'אנית, כשאת נטע מקדימה בלארוסית, כמה "מפתיע." ריבקין: "ברור שהרוסיות ראשונות כיום אבל יש דור חדש שאולי גורם לרוסיות להיות לא כל-כך בטוחות במקום הראשון. יש על מה להתחרות."
בתוכנית, אליפות עולם בספטמבר, אליפות עולם כקריטריון אולימפי בשנה הבאה ולונדון .2012 אחרי המקום התשיעי של ריסנזון בגמר בבייג'ינג, ריבקין מצהירה: "המטרה היא להיכנס לגמר ולעשות את כל מה שאני יכולה. לא חושבת על מיקום. זה גם נכון שיודעים בענף שלנו את המיקומים פחות או יותר עוד לפני כן, אז המטרה היא להתקדם ככל האפשר עד לונדון."
סמופלוב: "קודם כל לעשות קריטריון ולהגיע לגמר אולימפי. אני מאמינה שאז, באולימפיאדה, אפשר יהיה להגיע למיקום שיא. אנחנו בישראל חזק על המפה."

נטע ריבקין, ''ישראל חזק על המפה''
צילום: דני מרון






נא להמתין לטעינת התגובות






