גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


לידיעת פרננדס

רון עמיקם על הדרישה של מנג'ר בית"ר לשלם תמורת ראיון עימו 1,000 שקלים למוסד ציבורי, ועל יחסי הגומלין בין אמצעי התקשורת לקבוצות הכדורגל

רון עמיקם | 13/3/2006 10:31 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תארו לעצמכם שלא היו עיתונים בישראל, גם לא כלי תקשורת. לא אינטרנט, לא רדיו, לא טלוויזיה. כל מה שהיה זה פליירים. בתיבות דואר, על לוחות מודעות, בקומיניקטים שכולם מודעות. מה היה נדרש אז מבית"ר ירושלים כדי לפרסם כי הסעות לדוחא ייצאו היום מבנייני האומה בשעה 17.00 למשל? בבית"ר היו מרימים טלפון למחלקת המודעות של עיתון המודעות הארצי (כי השכונתי לא היה מספיק להם) ומבקשים לפרסם מודעה. עניין שכזה עולה במעריב, על-פי בדיקה שעשיתי לפני שעה קלה עם גברת נחמדה במחלקת המודעות, 5,610 שקלים ללא מע"מ, ואני מניח שבעידן בלי אמצעי תקשורת הסיפור הזה היה עולה הרבה יותר, עניין של היצע וביקוש.

בעידן של אמצעי התקשורת מטלפן דובר הקבוצה דרור מרשלקוביץ' או איש השיווק שמוליק לוי לכתבים המסקרים את הקבוצה ומבקשים מהם לשתול בין הידיעה על כך שעידן מליחי קיבל קלקול קיבה לבין הידיעה שעמרי אפק לא בסגל את השירות הקטן הזה לציבור שהעיתונות מחוייבת אליו באופן מוסרי: הסעות, הנחות, ספונסר חדש. התעריף: חינם. השירות: חינם. וככה זה מתנהל עשרות בשנים. עניין של תן וקח, הכי נקי שבעולם.

בעידן ללא אמצעי תקשורת, אילו לואיס פרננדס היה מרגיש צורך להעביר מסר ציבורי
נוקב לגיא לוי, הוא היה שותל מודעת מלל קטנה נטולת גינונים גרפיים וזה היה עולה לו 2,511 שקלים. היום, הוא דורש מאיתנו, התקשורת, לשלם 1,000 שקלים למוסד ציבורי כזה או אחר כדי שנשמע אותו אומר שגיא לוי הוא לא מקצוען. למה? כי לפרננדס נמאס להתראיין, בצרפתית מתורגמת לעברית, בספרדית של דוברי לאדינו, בצורה בלתי מוגבלת.

בצרפת, שם כנראה זה מקובל, הוא היה עושה על זה הון. זכותו, איש לא מחייב אותו לדבר בדיוק כפי שאיש לא יחייב אותי לתרום כספים. אפשר להתווכח אם פרננדס פוגע בזכות הציבור לדעת, שהרי דרור קשטן עושה זאת שנים ואיש לא ביקר אותו על כך, ודאי לא פרנסי הקבוצות בהן אימן, שמבינים אולי שיווק מהו. אבל חופש הביטוי הוא גם הדדי.

אילו היה פה תא כתבי ספורט רציני ולא אסופת משלמי מס חבר לאגודת העיתונאים, העידן האוטופי עליו כתוב למעלה היה מתחיל בבית"ר ירושלים ולוח המודעות החינמי היה נסגר. זה נקרא חרם. לא כותבים, לא מדווחים. מתעלמים. מתחיל במבצעי השיווק, ממשיך בספינים ונגמר בגאידמק.  רוצים לפרסם ולהתפרסם? יש מחלקת מודעות – תשלמו.

תתפלאו: התקשורת יכולה לחיות יפה בלי לואיס פרננדס ובלי בית"ר ירושלים, הם לא יכולים לחיות בלעדיה.
צילום: דוד פליגל
לואיס פרננדס, שישלם למודעה בעיתון צילום: דוד פליגל
בלוגים של רון עמיקם
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

רון עמיקם

צילום: רובי קסטרו

סופר ועיתונאי ספורט מזה 23 שנה. חבר מערכת הספורט של מעריב זה 18 שנה, וסיקר בעבורה בין השאר את נבחרת ישראל בכדורגל במשך עשור. כתב וערך שלושה ספרים בהם 'ספר מלכים', על 100 הכובשים הגדולים בכל הזמנים

לכל הטורים של רון עמיקם
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים