סיכום 2005: הנפילה הכואבת של מיכאל שומאכר
NRG מעריב מציג סידרת כתבות מיוחדות לרגל סוף השנה. והיום: סוף הדרך של 'שומי', נהג הפורמולה 1 שזכה בחמישה תארים ברציפות, והשנה השתרך הרחק מאחורי האלוף החדש, פרננדו אלונסו
ההספק של שומאכר אדיר בכל קנה מידה. שבעה תארי פורמולה, החזרת פרארי לימיה הגדולים, בחירה לספורטאי הגרמני הגדול ביותר של המאה ה-20 כשהוא מקדים את פרנץ בקנבאוור ושטפי גראף והיותו האנשים העשירים ביותר בעולם הספורט, כל התארים הללו לא עזרו לכוכב הגרמני שנתקל העונה בבעיות שלא היו מוכרות לו. תאונות שגרמו לו לפרוש, בעיות בצמיגים של חברת ברידג'סטון, תקלות טכניות חוזרות ונשנות בפרארי, ובעיקר פרננדו אלונסו הצעיר שנתן שנה מבריקה שהזכירה בהרבה מובנים את שומי הצעיר.

כבר במרוץ השלישי בבחריין נאלץ שומאכר לפרוש בגלל תקלה טכנית, במרוץ החמישי בספרד הוא שוב לא הצליח לסיים לאחר שהצמיגים התפוצצו, במונאקו הוא היה מעורב בתאונה, וגם בגרמניה, מול הקהל הביתי בהוקנהיים, הוא פרש. זו היתה רק המקדמה לפיאסקו של העונה. הכל היה מוכן למירוץ באינדיאנפוליס, שהוא אחד המרוצים החשובים לברני אקלסטון המנהל הכל יכול של הענף, שמנסה להחדיר את הספורט לארה"ב בינתיים ללא הצלחה, האמריקאים מעדיפים עדיין את המרוצים שלהם.
דווקא שם אירע הכתם שילווה את עונת 2005 לעד. רק שש מכוניות זינקו למרוץ לאחר תאונות במקצי הדירוג, שנגרמו ככל הנראה עקב אי התאמה של צמיגי מישלן למסלול. פרארי ושתי קבוצות קיקיוניות נוספות העובדות עם ברידג'סטון (ג'ורדן ומינארדי) היו
אך בהמשך העונה, כששוב היה צריך להתמודד עם נהגים אחרים, הוכחה פעם אחר פעם, הנחיתות של שומי העונה מול אלונסו ורייקונן שניהלו דו קרב אישי ביניהם על התואר. תאונה בטורקיה, בעיות בתדלוק בגראנד פרי של הונגריה, ומקום עשירי בלבד בבית של פרארי במונזה, סימנו כי השליטה הטוטאלית של הגרמני במרוצים הגיעה אל קיצה. המרוץ האחרון של העונה בסין סיכם למעשה את כל השנה של שומי. הגרמני הסתבך בתאונה כבר בהתמקמות לזינוק, ונאלץ לפרוש מאוחר יותר. כך למעשה התנהלה העונה של הפנומן הגרמני שהשתרך פעם אחר פעם מאחור, וספג את התחושה הכל כך לא מוכרת עבורו, של תבוסות חוזרות ונשנות.

אז אולי אלו הצמיגים של ברידג'סטון, אולי היה זה חוסר מזל מתמשך, או אולי זו העובדה שהמכונית של פרארי לא הצליחה להתמודד עם המהירות של מקלארן או עם האמינות המחודשת של רנו שהשלימה דאבל היסטורי של זכיה בתואר היצרן והנהג. כל התירוצים הללו טובים אך אולי קיים הסבר אחר, קשה יותר לעיכול, שזהו סופו של עידן.
ולעידן החדש קוראים פרננדו אלונסו. הצעיר הספרדי, רק בן 24, שמזכיר לא מעט את שומי הצעיר, מייצג אולי טוב יותר מכולם את הדור החדש של נהגי הפורמולה. לאלונסו יש את כל התכונות הדרושות על מנת להפוך לתואם שומאכר. הוא מיומן, קר רוח, חד ויודע לנצל את היתרונות הטכנולוגיים של המכונית ואת טעויות האחרים. החודש כבר התברר כי אלונסו שהיה לנהג הצעיר ביותר שזכה בתואר (גם כאן במקומו של שומאכר), יעבור לקבוצת מקלארן בתום העונה הבאה שתחל בחודש מרץ בבחריין. לשומי יש עדיין חוזה עד תום העונה הקרובה בפרארי, אבל לכולם ברור כי סופה של האגדה קרב, ויש כבר יורש. המלך מת, יחי המלך החדש.
