המומחה עונה: לימודים עם הפרעת קשב וריכוז
הפסיכולוג החינוכי, ליאור יואל, יענה על שאלות גולשים בנושא שילוב ילדים עם ההפרעה במערכת החינוך

בין ארבעה לשישה ילדים בכל כיתה סובלים מהפרעת קשב וריכוז צילום המחשה: אלי דסה (למצולם אין קשר לידיעה)
תחושות אלו עלולות להוביל לפגיעה משמעותית בדימוי העצמי של ההורה ובהתנהלות המשפחה כולה. הורים רבים מדווחים לרוב על רגשות אשם ותחושת כישלון ואכזבה. פעמים רבות נמנעים ההורים מפעילויות משותפות עם הילד, שמרבה לקבל מסרים שליליים וגינוי מהוריו. התנהלותו של ילד מסוג זה יוצרת מפגש טעון לו ולהוריו עם מערכת החינוך ומהווה מוקד לחיכוך.
הילדים עצמם מתמודדים עם קשיים רבים. פעמים רבות הם מסתבכים בצרות,
פועלים באלימות במצבי עימות ומפריעים בכיתה. ילדים אלו סופגים בתדירות ביקורת קשה מהמורים ומההורים. הם הופכים לילד הרע בעיניהם וגם בעיני עצמם.
נוסף על כך, הניסיון והידע המקצועיים מלמדים כי בעיות קשב וריכוז והפרעות למידה על הסוגים השונים, יוצרות גם תחלואה נלווית המתבטאת בפציעות רבות, בעיות בדימוי העצמי ובעיות פיזיות ונפשיות. זאת, פרט לבעיות הלימודיות והתפקודיות מהן סובלים ילדים אלה.
הפסיכולוגי החינוכי, ליאור יואל, מנהל פורום לקויות למידה בפורטל אביליקו (abiliko.co.il), פורטל הקהילות והמומחים הישראלי בתחום המוגבלויות, יענה על שאלות הגולשים בנושא הצרכים המיוחדים של ילדים החיים עם הפרעות קשב וריכוז ושילובם במערכת החינוך, עם אילו גורמים אפשר להתייעץ, מהן הזכויות שלהם ועוד.
הגולשים מוזמנים להפנות שאלות בנושא באמצעות התגובות לידיעה זו. השאלות ייאספו ויענו מחר במהלך היום בידיעה נפרדת