עלייה בביקוש למזון דל קלוריות
מסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עולה, כי הצרכן הישראלי מנסה לשמור על גזרתו: 50 אחוז ממשקי הבית בישראל נוהגים לקנות מוצרי מזון דלי קלוריות
ניתוח הסקר מעלה, כי 32 אחוז ממשקי הבית נוהגים לקנות מוצרי חלב, יוגורט וגבינה דלי קלוריות, זאת בהשוואה ל-30 אחוז לפני כ-3 שנים. בנוסף, בשלוש השנים האחרונות חלה עלייה בשיעור הקונים לחם, לחמניות ופיתות דלות קלוריות, מ-19 אחוז ל-25 אחוז.
בשיעור הקונים משקאות קלים דלי
קלוריות חלה דווקא ירידה, מ-22 אחוז ל-19, אולם שיעור הקונים דברי מתיקה דלי קלוריות עלה מ-8 אחוזים ל-12. 10 אחוז ממשקי הבית בישראל רוכשים כיום גרנולה וקורנפלקס דלי קלוריות ו-12 אחוז משתמשים בממתיק מלאכותי.
עוד עלייה חלה בשיעור הרוכשים ריבות וממרחים דלי קלוריות (מ-3 אחוזים ל-10), גלידות דלות קלוריות (מ-4 אחוזים ל-7) ונקניקים ופסטרמות מופחתי קלוריות (מ-2 אחוזים ל-6).
הסקר נערך באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה והוא מייצג מדגם של האוכלוסיה הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.