בין הכוונות: יצאנו לסיבוב על האינפיניטי החדשה
ניסאן מציגה את מכונית הסלון החדשה שלה, אינפיניטי ,M ומכוונת היישר לב.מ.וו .5 עם עור משובח על כל משטח ותפירה כפולה שמעניקה גימור נדרש, היא מצליחה לעשות את זה
.1 טויוטה וניסאן נכנסו לארצות הברית בסוף שנות החמישים, ועשור וחצי אחר כך החלו לעשות שם קריירה מרשימה עם מכוניות עממיות.
.2 עוד עשור וחצי חלפו, וטויוטה וניסאן החלו לייצר ב1989- מכוניות יוקרה תחת שמות מותג שונים - לקסוס ואינפיניטי בהתאמה - עבור השוק האמריקאי.
.3 לקסוס ואינפיניטי נכנסו לשוק האירופאי, אך כאן דרכן נפרדה: הראשונה ב,2004- השנייה ב-2008.
4. לקסוס, מיד בהתחלה וגם בהמשך, העמידה עצמה מול מרצדס, מהעיצוב (העתקה, למען הדיוק) ודרך האופן שבו המכונה מתנהלת (מכובד, הכוונה). אינפיניטי נכנסה לאירופה והשמיעה את האותיות BMW יותר מפעם אחת.
.5 אינפיניטי יצרה אייקון בדמות רכב הפנאי FX.
6. אינפיניטי פחות הרשימה עם הG- (עיצוב והופעה, נוחות ופאר) הממוצבת - אנחנו לפי ב.מ.וו, כן? - מול סדרה ,3 אבל בפועל ממוקמת מעט גבוה יותר (ממדים, מנוע).
7. ב2009- הוצג הדגם החדש של ה- M- כעת עם התכוונות אירופאית: עיצוב והידור, אבזור וטכנולוגיה - והוא מכוון היישר לסדרה 5 של ב.מ.וו. "זה יהיה 'רכב אייקוני'", לדברי פיליפ סאייאר, סמנכ"ל מכירות אינפיניטי-אירופה.
.8 מרכיב אחד אפשר לראות מיד: העיצוב מפגין נוכחות.
.9 לאחר פתיחת הדלת אפשר להתרשם לא פחות, וגם רשימת האבזור הצמודה היא לא צחוק.
.10 מה שנשאר הוא לקחת את הM- הזו ולראות מהי ואיך היא. וכך עשינו.

איכות, הנדסת אנוש
הM- היא מכונית מאוד, אבל מאוד, מהודרת. עור משובח עוטה את כל משטחיה ותפירה כפולה מעניקה גימור נדרש. העץ בעל המופע המעושן מביא נופך ייחודיות והכל מתכנס בעיצוב מרשים ונחתם באיכות הרכבה מהמעלה הראשונה. הקונסולה המרכזית מאופיינת בזווית חדה - זה מוצלח להופעה, פחות לראייה
המושב טוב מאוד, אך חלקו האחורי של הבסיס רך מדי לנהגים כבדי משקל. קצת צפוף בצדדים: אין כמעט רווח בין המושב לדלת, מה שמקשה את כוונון המושב. ראשם של גבוהי קומה יהיה קרוב לתקרה, בייחוד מאחור. מאחור ימצאו הנוסעים מושב מעולה בעל תמיכה מצוינת לירכיים.
מנוע, הילוכים
המנוע המכהן כאן מספק רמת ביצועים גבוהה ביותר. הוא אמנם לא יוצר תחושת התגלות כפי שנצפתה בדגם ,G אבל היכולת שלו היא מעל ומעבר, וצריך להאיץ במעלה הררי תלול כדי להבין זאת. מלבד הביצועים, המנוע שקט באופן בעייתי בשיוט במהירות שוללת רישיון, מה שמחייב הקפדה עליה או שימוש בבקרת השיוט המעולה מאוד. ועם זאת בהאצה הוא משדר צליל מפתה לדבר עבירה. שילוב ההילוכים חלק מאוד, בכל מצב ועומס, אך במצב ממש קיצוני נרשמת השהיה קלה; תפעול ידני מומלץ (וגם נחמד). היכולת המרשימה של המנוע בסיבובים גבוהים כוללת מרכיבי פיתוי לא מעטים.

מתלים, הגה
אינפיניטי מדברת במפורש על יכולת ותחושה ספורטיביות ועל הנאה מנהיגה שכזו וקוראת תיגר על יצרן אחר שעושה קריירה בדיוק בתחום הזה, ב.מ.וו. ואכן היכולת הדינמית שלה בכבישים מפותלים ברמה גבוהה מאוד ומאפשרת לה לפנות בכבישים כאלה במהירות מאוד גבוהה, עד שבקרת היציבות מתערבת, והיא עושה זאת מוקדם מהרגיל לעומת מתחרות ישירות. ניתוק חלקי של בקרת היציבות אפשרי, אבל כאן נכנסים למחוזות באמת לא רלוונטיים לתנאים בישראל.
למתעניינים נספר כי הM- נוטה להרחיב את קו הפנייה (תת היגוי) אך הפניה תקיפה של ההגה תצמצם אותו (היגוי יתר) - וזה קורה במהירויות שהן מעל ומעבר. המתלים שולטים היטב במכונה, אך חסרים להם האחוזים האחרונים ההם של פעולה מדויקת - ושוב, כל זה בעומס ממש קיצוני, רחוק מכל שימוש רגיל. ההגה קצת ארוך 3.1) סיבובים מצד לצד) וקל במהירות נמוכה (אבל לא מדי), מתקשה במהירות גבוהה וממש מתנגד בפניות חדות בכבישים מפותלים, מה שמקנה תחושה ממש טובה.
נוחות, איכות נסיעה
הM- מציעה לשוהים בה רמת נוחות גבוהה למדי. היא לא מעלימה לחלוטין את ביזיונות אחזקת התשתית המקומית, אבל מטפלת היטב ברוב המוחלט של הבעיות האלה. היכולת הטובה הזו נשמרת בכל סוגי הכבישים ובכל המהירויות הרלוונטיות לאותם כבישים. התחושה הכוללת בפנים היא פשוט לעילא. רעשי מנוע, רוח, גלגלים ובכלל העולם החיצוני הושארו בחוץ. גם העלוב שבכבישים לא הצליח להוציא ולו צקצוקון אחד מחלקי הפנים של ה.M-

.1 אינפיניטי M היא מכונית סלון מרשימה בהופעתה החיצונית, מהודרת מאוד בהופעתה הפנימית ועשויה לתפארת.
.2 הM- מציעה ביצועים מעולים, רמה דינמית גבוהה, נוחות טובה ואיכות נסיעה כוללת מצוינת.
.3 מלבד האבזור העשיר-אך-מקובל, מציעה הM- אבזור בטיחות ברמה גבוהה ביותר "המתמחה" בטעויות של הסחת דעת.
.4 הערות ביקורת ידברו על קצת צפיפות ב"קצוות" (גג ובצדי המושבים) ופעולה לא מושלמת של המתלים בעומס כבד מאוד.
.5 אינפיניטי M היא מכונית סלון ברמה גבוהה מאוד, מהטובות בביזנס. כל מי שבעסקי קנייה של סוג מכונית שכזה חייב לעצמו סיבוב התרשמות. הוא ללא ספק יתרשם.
◄ בעד: הידור, אבזור, מנוע, בטיחות, שקט
◄ נגד: מעט צפיפות בקצוות הרכב
◄ סיכום: מכונית סלון משובחת ביותר