אדיר מילר שלא הכרתם
רגיש, מוכשר, פרפקציוניסט וקצת שתלטן. חברים מספרים

אדיר מילר צילום: פיני סילוק
מגזין "רייטינג", שמפרסם מחר כתבת שער נרחבת על מילר בעקבות זכייתו בפרס האמי הבינלאומי בקטגוריית הקומדיה הטובה ביותר, ראיין עשרות בכירים בתעשיית הטלוויזיה, ובפיהם נימוק אחד: פרפקציוניזם. "הוא לא מתפשר על מילה בתסריט", אומר אוהד פרח, במאי העונה השנייה והשלישית של הסדרה, "הוא מאוד קנאי לתסריט ולביצוע, וגם כשיש אילוצי הפקה הוא לא יתפשר. אדיר כמעט תמיד נמצא על הסט, גם בימי צילום שהוא עצמו לא מצלם. הוא לא נח לרגע, גם לא על הסט. העבודה איתו צמודה ולפעמים צפופה, אבל עם הזמן למדתי את היתרון של השיטה הזאת, ובמבחן התוצאה אתה רואה שזה עובד".
היה מי שהגדיר אותו פרנואיד.
"יש לו פרנויה לגבי התסריט. לאדיר, כמו כל היוצרים, חשוב מה יגידו ואם יצחקו על הסט. כשהוא על הסט הוא בודק אם אנשים צחקו מהסצנה או לא. כשהוא לא מצלם הוא כל הזמן על המוניטור. שמע, ב'רמזור' אדיר הוא גם בפרונט כשחקן וגם כיוצר, אז די ברור שהוא מאוד מפחד שמשהו לא ילך טוב. מצד שני, כשהוא נמצא בסביבת צוות שהוא סומך עליו, הוא משחרר. במקרה של אדיר ושלי נוצרו יחסים
טובים ויש בינינו אמון, אז למדנו לשחרר אחד לשני כשצריך".
גם גיא לוי, מפיק העונה הראשונה והשנייה של "רמזור", מסכים עם עניין ריכוז הסמכויות אצל מילר. "אמנם ב'רמזור' שותפים הרבה אנשים, אבל אחרי הכל 'רמזור' זה אדיר מילר - מהליך קבלת החלטות ועד המילה האחרונה בטקסט, מהבנת ההומור ועד לרמת המשחק".
רני סער, במאי העונה הראשונה: "לא הכרתי אותו קודם ודי חששתי בהתחלה", הוא אומר ל"רייטינג". "שמעתי בעיקר שמועות על זה שהוא מאוד שתלטן, אבל שמחתי לגלות שמעבר לכישרון הכתיבה הוא איש מקסים, חם ומאוד רגיש. הוא מבין בקלות מה יש סביבו והוא מאוד מפוקס. הוא יודע מה הוא רוצה, הוא יודע איך זה ייראה ובגלל זה גם לפעמים יש עימותים. מאוד חשוב לו להיות מעורב בכל דבר. אדיר תמיד ידע שנפילה של תוכנית כזאת היתה יכולה להשאיר אותו בבית כמה שנים, אז הבנתי מאיפה הגיע הפחד הגדול והרצון להיות מעורב בכל דבר. הוא גם מתערב בתחומים שהוא פחות אמור להיות מעורב בהם, מתוך רצון שהכל יהיה פיקס".
זה הפריע לך?
"בהתחלה זה היה קצת לא נוח כי הוא לא ידע איך מתנהלים, אז סגרנו בינינו שאם יש לו הערות על הסט שיגיד אותם דרכי ואני אעביר את זה לשחקנים, כי שחקנים אוהבים אדם אחד שמדבר איתם וזה הבמאי. היו חילוקי דעות ובסופו של דבר ההחלטות התקבלו על ידו. בניגוד לסדרות אחרות שהלקוח הוא הגוף שמשדר, במקרה של 'רמזור' היה חשוב לי שאדיר יהיה מבסוט יותר מאשר קשת. מצד אחד הייתי צריך לוותר על המקום של האגו, מצד שני אם אתה במאי קשה ועבדת איתו, יכולת להרגיש מסורס. צריך לוותר על הרבה כשעובדים איתו אבל גם לקבל את זה, ובסופו של דבר זה הוכיח את עצמו. הרבה יותר כיף לבמאי שיש לו חופש יצירה והחלטה, אבל הצלחנו לפתח שפה נוחה ובריאה".
הכתבה המלאה תפורסם במגזין "רייטינג" היוצא מחר








נא להמתין לטעינת התגובות
ברייטינג תמצאו את כל מה שמעניין בעולם הבידור הישראלי והעולמי: טלוויזיה, רכילות, מוזיקה, קולנוע, חיי לילה ופרסום. להזמנת גיליון היכרות מתנה ללא התחייבות, חייגו 03-7642122. 