חוויית אופנה

מתחם אופנה חדש של "קסטרו" יעניק למבקרים חוויה מקורית ועשירה בשילוב בילוי תל אביבי עיצובי ותרבותי אדריכלות פנים: אד' אורי בן דרור, מסטודיו MU

עיצוב
nrg מעריב | 2/4/2009 17:36 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קסטרו תל אביב החדש
קסטרו תל אביב החדש צילום: עירית חכמון
עמדות האזנה למוזיקה, שירותי סטיילינג אישי ולוח מודעות ענק עם ההופעות החמות ביותר בתל אביב. מפתיע, אך מדובר במתחם אופנה חדש וייחודי. בימים אלה השיקה חברת האופנה "קסטרו" את מתחם האופנה המחודש - "קסטרו תל אביב" המסתמן כאחד ממרכזי האופנה היפים והמיוחדים בעולם. בחברה אומרים כי "קסטרו תל אביב" – שנפתח בהשקעה של כ-8 מיליוני שקל - יהווה פעילות עוגן אסטרטגית של החברה.

גבי רוטר, מנכ"ל משותף של  "קסטרו" אמר לרגל השקת המתחם המחודש כי "בשנת 2008 התמקדנו, כחלק מתהליך אסטרטגי, בערכי המותג - עיצוב מקורי, אורבניות תל אביבית, הקשר האנושי והתשוקה הנמצאים בבסיס המותג והחברה. מטרת קסטרו תל אביב 2009 היא לשמש פלטפורמה מיתוגית להעצמת ערכים אלו. לנגד עינינו עמד הרצון להביא חוויה קמעונאית מקורית ברמה עולמית שתהיה מקור לגאווה ישראלית בכל העולם ושתבסס את מובילות קסטרו בקרב חברות האופנה בישראל. קסטרו תל אביב היא הבמה המרכזית של החברה, ואנו גאים שהצלחנו ליצור את אחד ממרכזי האופנה היפים והמיוחדים בעולם. אנו צופים שהמקום ישרת הן את תושבי תל אביב והן מבקרים משאר חלקי הארץ ותיירים מהעולם".
 
קסטרו תל אביב החדש
קסטרו תל אביב החדש צילום: עירית חכמון
יפעת קרני, סמנכ"ל השיווק של קסטרו אומרת כי המתחם יעניק למבקרים חוויה מקורית, עשירה  ויוצאת דופן המורכבת כולה מהתוכן של קסטרו, בשילוב בילוי תל אביבי אמיתי עיצובי ותרבותי שתציב סטנדרטים חדשים בתחום השיווק הקמעונאי בישראל ובחו"ל: מעמדות האזנה לכותרי המוזיקה המובילים, דרך לוח מודעות ענק עם ההופעות החמות ביותר בתל אביב, שירותי סטיילינג מקצועי אישי ועד לתכנים מוצריים ושיווקיים בלעדיים שיוצגו רק כאן, כדוגמת פרויקט ההשקה של תערוכת "אנשי המאה".

              

קסטרו תל אביב החדש
קסטרו תל אביב החדש צילום: עירית חכמון
המתחם מתפרס על פני שלוש קומות בשטח של כ-1,000 מ"ר, ומכל עבר באים לידי ביטוי ערכי המותג: עיצוב מקורי, תל אביביות, קשר אנושי ותשוקה. החל מלוגו ומיתוג המתחם, ועד העיצוב הארכיטקטוני הכללי, בהשראת לופט תל אביבי.

לצורך יצירת התרחשות מתמדת וחדשנות אופנתית, מוצגות בקומה השניה קולקציות נושא בלעדיות בעיצוב מעצבי הסטודיו של קסטרו, אשר ילוו בתכנים שיווקיים ייעודיים סביב הנושא המתחלף.
עבודת עיצוב החנות נעשתה בתהליך פיתוח המשותף לאורי בן דרור יחד עם הסטודיו לעיצוב אופנה של קסטרו, המונה למעלה מ-10 מעצבי אופנה ישראלים, כולם בוגרי שנקר, ועם מחלקת עיצוב החנויות של קסטרו. אורי ב דרור אומר
כי "פינת דיזנגוף-קינג ג'ורג' היא חזית רועשת ותזזיתית המלאה בשלטים ובמסרים. קסטרו תל אביב מוקפת בחלון ראווה גדול החולש על רחובות דיזנגוף וקינג ג'ורג'.

בכדי ליצור אחידות וחוזק לפינה, פיתחנו לה שפה אשר יוצרת מסגרת. השפה לקוחה מהעולם האורבני והיא מעין דימוי רחוק למרפסות תל אביב וסגירתן על ידי תריסים אשר יוצרים מבנה שלם למרפסת. בפינת דיזנגוף-קינג ג'ורג' יצרנו מערכת תריסים – רפרפות, אשר סוגרים את החזית ומפרידים אותה מהמולת הרחוב. מבנה התריסים יודע להשתנות ותנועה ויצירת זווית חדשה מאפשרת לנו ליצור קופסה הנפתחת ונסגרת, המעבירה את המסרים שאנו מעוניינים להעביר אל הרחוב.
 
קסטרו תל אביב החדש
קסטרו תל אביב החדש צילום: עירית חכמון
שלט אלקטרוני ממוקם לרוחב החזית ומאחד אותה. שלט זה יכול להשתנות ולהעביר מסרים ואינפורמציה משתנה המעבירה את ההתרחשות המתמדת במתחם. בכך יצרנו חזית אחידה ונקייה יותר המאפשרת שילוט ותצוגה דינמית. המתחם והחזיתות החדשות משדרים ערכים עדכניים, אורבניים ותל אביביים".

כך, המטרה היתה ליצור בידול מהרחוב הרועש ולבלוט כמרכז עירוני. בעיצוב הפנים החדש היה ניסיון ליצור חלל אשר נותן תחושה של תערוכה מתחלפת, כאשר החוויה של השהייה בחלל היא מרכז העניין ובכך ליצור אצל המבקר תחושה של רוגע ונינוחות בזמן השהייה במתחם. כמו כן, נעשה שימוש בחומרים השואבים את השראתם מלופטים – סביבת מגורים עירונית/תעשייתית. מכאן נגזרו החומרים: רצפת בטון, מערכות חשופות וחיפויי מתכת על הקירות המשמשים גם כמתקן תלייה רב תכליתי.

"באותה הרוח של הלופט, נבחרו הרהיטים המאכלסים את החלל: שולחנות תעשייה, רהיטים שייעודם הוסב מייעוד אחד לאחר. כמו למשל שולחן חמורים לעבודה או ארון אחסון שנלקח ממסגרייה. בחלל הפנים מפוזרות פינות ישיבה - סלונים, בתוך החלל הלופטי. זהו מקום להתרחשות, חיבור לאורבניות דינמית.
 
קסטרו תל אביב החדש
קסטרו תל אביב החדש צילום: עירית חכמון
בסטיילינג פנים החנות שולבו ספרי אמנות, עיצוב ואופנה. להשלמת חווית הסטיילינג יובאו בובות תצוגה מיוחדות בתנועה המוצבות הן בחזית והן בחלל הפנימי. "השילוב של החזית החדשה ועיצוב הפנים החדש יוצר תחושה מהודקת, הקשר בין הפנים לחוץ נשמר וישנו אפשרות לנתקו בעת הצורך. קסטרו תל אביב הופך למרכז אופנה בעל ערך תרבותי נוסף שהוא מעבר לביגוד ובכך מסמן את החברה כסמן אופנתי וחברתי, בוגר ובטוח המוכן לקחת את החברה וקהל לקוחותיה לדרך מהנה ולחוויה חדשה", הוא מסכם.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

עוד באותו עניין

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מגזין עיצוב

עיצוב

המגזין מתמקד בעיצוב הבית ומציג מידע עדכני ומקיף בתחומי האדריכלות, התכנון והעיצוב בארץ ובעולם. להזמנת גיליון היכרות מתנה ללא התחייבות, חייגו 03-7642122. להזמנת מנוי למגזין עיצוב, לחצו כאן.

עוד ב''עיצוב''

כותרות קודמות
כותרות נוספות