מוקדם מהצפוי: רוטב הסלט של "אסם" יורד מהמדפים
הרוטב לסלט שרקח השף עומר מילר לא יימשך להימכר תחת מותג "אסם" לאחר ארבעה חודשים בלבד. בזמן השקת המוצר נשמעו קולות להחרים את המוצר עקב הפרסומת שבה נטען כי הנשים מושפלות בה
כארבעה חודשים בלבד לאחר שהושק במהלך שיווקי גדול הכולל גם פרסומת, החליטה "אסם" להוריד מהמדפים את רוטב השף לסלט שרקח עבורה השף עומר מילר.למעשה, היתה זו הפעם הראשונה שבה אסם מפתחת רוטב שף לסלט. בזמן ההשקה החגיגית צוטטה גלית מילוא, מנהלת שיווק חטיבה קולינרית, כאומרת: "אנו מאמינים שחדשנות זו תוביל לשינוי בקטגוריית רטבי הסלט, עקב המודעות העולה לשיפור ערכים תזונתיים".

עומר מילר
צילום מסך
הרוטב אכן היה בריא יחסית לרטבים אחרים, מפני שהכיל רכיבים טבעיים בלבד כגון חומץ, רכז תפוחים, חרדל, שום כתוש, רכז לימון, פלפל אדום מוחמץ ועוד (ולא הכיל שמן כלל), אולם הצרכנים הצביעו בארנקים ולא מצאו בו בשורה קולינרית.
השקת הרוטב היה מלווה בשערורייה, כאשר בפרסומת שליוותה את המהלך צולמה השחקנית יעל איתן ("חטופים") כשהיא חוטפת זרם חשמלי בכל פעם שהיא משקרת. בסוף הסרטון נראית השחקנית מפויחת לחלוטין מרוב התחשמלויות, ואז מתברר לצופים כי מי שמחשמל אותה הוא בעצם השף עומר מילר, שכאמור רקח את הרוטב.
הפרסומת מעוררת המחלוקת:
הפרסומת נצפתה על ידי מעל חצי מיליון צופים ביוטיוב, אולם ספגה ביקורת קשה בגין האלימות הננקטת נגד נשים. היו אף לא מעט טוקבקים הקוראים "להחרים את המוצר ולהסיר את הפרסומת שנותנת לגיטימציה לאלימות נגד נשים". באסם הגיבו כי "אנו מצטערים אם מישהו נעלב מהפרסומת, שהרי לא זו הייתה המטרה", והורידו את הסרטון – לטענתם במועד שהם ממילא תכננו מלכתחילה.
הפרסומת הוסרה לחלוטין מיוטיוב, אולם הרוטב עדיין מככב באתר "בישולים" של "אסם", ובו מתכונים רבים על בסיסו.
שיתוף הפעולה עם השף מילר ("חדר האוכל") נמשך עם "אסם" לגבי רוטב אחר המיועד לבישול, ואשר לטענת החברה "התקבל באהדה גדולה וממשיך להימכר על המדפים בהתאם לביקוש הרב". מ"אסם" נמסר בתגובה: "אכן הוחלט שלא להמשיך בתמיכה שיווקית וייצור של רוטב שף לסלט". עומר מילר נמנע מלהגיב.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg