טוויטר שווה 9 מיליארד דולר

עובדים ותיקים באתר הציוצים מימשו 1% מהחברה תמורת 80 מיליון דולר. ההשקעה של קרן בלאקרוק בטוויטר משקפת עלייה של 12.5% בשווי החברה תוך שנה וחצי

רועי גולדנברג, גלובס | 28/1/2013 10:13 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אתר המיקרו בלוגינג טוויטר, שמנוהל על-ידי דיק קוסטולו, קיבל תג מחיר מרשים של 9 מיליארד דולר. הפייננשל טיימס דיווח בסוף השבוע כי חברת ההשקעות הגדולה בעולם בלאקרוק (Blackrock) רכשה כ-1% ממניות טוויטר תמורת 80 מיליון דולר.

החברה ממשיכה להכחיש את השמועות העקשניות על כך שהיא נמצאת בדרך להנפקה, וייתכן ששמועות אלה הן שהובילו את העובדים בחברה לממש את המניות. בלאקרוק, אגב, מנהלת נכסים בהיקף של כ-3.5 טריליון דולר בכל רחבי העולם.
בדרך להנפקה? טוויטר.
בדרך להנפקה? טוויטר. צילום: איי-אפ-פי


תג המחיר החדש של טוויטר מצביע על עלייה של 12.5% בשווי החברה מאז יולי .2011 באותו מועד השקיעה החברה הרוסית DST סכום של 800 מיליון דולר, לפי שווי של 8 מיליארד דולר.

טוויטר היא כאמור חברה פרטית, אולם חלק ממניותיה נסחרות בבורסות המשניות - ובתחילת החודש נסחרה טוויטר לפי שווי של 11 מיליארד. לצורך השוואה, שווי השוק של פייסבוק, אחת המתחרות הגדולות בשוק הרשתות החברתיות, עומד כיום על כ-68 מיליארד דולר.

טוויטר, שגייסה עד היום 1.16 מיליארד דולר, מכחישה את האפשרות שתנפיק את עצמה, למרות שבשוק נפוצו שמועות שלפיהן ההנפקה צפויה במהלך שנת 2014.

העובדה שהחברה מאפשרת לעובדים ותיקים לממש מניות אמורה להפחית את הלחץ הפנימי ביחס להנפקה ולאפשר לחברה להציג מספרים טובים יותר, שיאפשרו לה להנפיק לפי שווי גבוה יותר, בבוא העת.

ביולי אשתקד ציין המנכ"ל דיק קוסטולו כי לחברה יש הרים של מזומנים, כך שסביר להניח שאם נראה עסקאות דומות סביב מניות החברה יהיו אלה של   עובדים שמממשים אחזקות ולא של החברה שמוכרת.
התקדים של פייסבוק

עדות לכך שטוויטר בכל זאת מתכוננת לרגע המיוחל אפשר לראות בקידום סמנכ"ל הכספים, עלי רווגאני, לתפקיד סמנכ"ל תפעול וגייסה במקומו בכיר לשעבר בזינגה, מייק גופטה. לפי הדיווחים, רווגאני היה מעורב בעסקת מכירת מניות העובדים לבלאקרוק, צעד שמצביע על הפקת לקחים לעומת התקופה שקדמה להנפקת פייסבוק.

הרשת החברתית הגדולה לא התערבה במהלכים שנעשו לפני ההנפקה בבורסות פרטיות, במסגרתם נמכרו מניות עובדים ותיקים, מה שהביא בין היתר לחשיפת מידע פנימי על החברה למשקיעים שונים. מעבר לכך, שליטה על מכירות מניות העובדים מאפשרת לשלוט על שווי החברה, שבמקרה של פייסבוק זינק וזינק בבורסות המשניות ואז צנח לאחר ההנפקה.

על-פי חברת המחקר הפרסומי ,eMarketer טוויטר צפויה לרשום עד 2014 הכנסות של מיליארד דולר מפרסום, כ-350 מיליון דולר מהם יגיעו מהמובייל - עלייה של 200% ביחס להכנסות שרשמה החברה ב-2012. מבחינת טוויטר, מדובר על נתונים מוצלחים יחסית, שמציבים את החברה במקום השלישי בהכנסות ממובייל בשנה שעברה.

גוגל נמצאת במקום הראשון עם 1.4 מיליארד דולר בשנה שעברה, אחריה 226 מיליון דולר לחברת המוזיקה פנדורה וטוויטר עם 116 מיליון דולר. פייסבוק נמצאת רק במקום השישי עם 72 מיליון דולר. עם זאת, נתוני eMarketer מראים כי פייסבוק צפויה לצמוח השנה על חשבון טוויטר ולהניב 387 מיליון דולר מפרסום במובייל לעומת טוויטר עם 226 מיליון דולר.

www.globes.co.il

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים