מכונית חיסכון: טויוטה יאריס ההיברידית החדשה כבר כאן

טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית שקטה, יעילה וחסכונית. הרצון להראות כמה היא יעילה לעתים קצת אובססיבי, אבל אחרי שמתרגלים למסך החכם הוא הופך למשחק נחמד לשעות הפנאי בפקקים

אייל לוי | 19/10/2012 8:21 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
השבוע זה קרה. טויוטה יאריס ההיברידית החדשה יוצאה לשוק הגדול ומטרתה לטרוף את אחיותיה שנלחמות על לבו של הנהג. המיני נהג. זה שאוהב אותן קטנות, קומפקטיות וחסכוניות.

אם אתם עדיין בעניין של אמריקאיות גדולות, משהו כמו שברולט אימפלה, אתם מה זה חיים בסרט. יותר נכון "סטארסקי והאץ,"' אמצע שנות ה-70 כשהאגי בר עוד היה כוכב. העולם היום מתכווץ ומדבר על חיסכון בדלק ועל מחסור במקומות חניה. חלפו הימים שבהם הילדים שכבו במושב האחורי בסתלבט. הגיע הזמן שיישבו בדוחק ויחיו בצמצום.

נכון, היאריס הזאת היא לא סמל היופי. המכונית די פשוטת מראה וקצת משעממת, אלא אם כן אתם עדיין מתפעלים מהגריל הקדמי החדש, שדומה לפה של בולדוג, ומפס פנסי הלד, שיוצר אווירה של עץ חג המולד. בקיצור, לא משהו למות ממנו, ובטח שאף אחד לא ישאל   ברמזור "מחליף".

אבל גם בטויוטה, שמוכרת יותר ממיליון מכוניות היברידיות בשנה, יודעים שהיום הצרכן הממוצע, זה שלא עורך מסעות קניות של מוצרי יוקרה בשדרה החמישית, מחפש מוצר משתלם. במילים אחרות, הוא רוצה שבסוף החודש חשבון הבנק לא יצעק בעצבים "תמכור כבר את האוטו, יא אגואיסט".

ובכן, לפי היצרן הרכב הזה שותה ליטר דלק לכל 27 ק"מ. את האמת, אני לא הגעתי לנתון המדהים הזה. אמנם בבוחן פתע שערכתי נסעתי יותר מ-20 ק"מ לליטר, אבל לא יותר מדי צפונה. זה נתון מרשים, בגלל שעם הרכב היפני שלי, אלכוהוליסט מוכר במוסכים, מילאתי טנק דלק ביום שישי שעבר, נסעתי מתלאביב לגעש, בערב לירושלים, וחזרתי הביתה עם פנים בין הידיים. חצי טנק הלך לי, ובמונחים פיננסים - השבוע לא יהיו לחמניות בבית.

יאריס ההיברידית החדשה עושה הכל כדי שתחסוך בסוף החודש: שילוב בין מנוע חשמלי למנוע בנזין 1.5 ליטר, כפתור אקו שמסייע בנהיגה חסכונית )שלעתים תבוא על חשבון ביצועים ומהירות( ולידו, סמוך לידית ההנדברקס, מתחבא כפתור נוסף - EV - שהוא בכלל דן חסכן. זהו כפתור קטן וחכם שפועל רק אם כמה תנאים מתקיימים בו-זמנית.

אחד מהם הוא שהסוללה מלאה לפחות   עד מחציתה, ואת זה ניתן לבדוק במסך החכם שמציג את מצב צריכת האנרגיה בכל רגע נתון. הרכב הזה, כפי שתגלו, לא יעמוד בתנאי שבי - הוא מגלה הכל מרצון. התנאי השני הוא שמהירות הנסיעה לא עולה על 49 קמ"ש. זאת אומרת שאם אתם בכביש המהיר הסידור הזה לא בשבילכם, אבל אם אתם עומדים בפקק או נכנסים לחניון הוא אידאלי. מנוע הבנזין מפסיק לפעול והרכב נוסע רק על חשמל. אין צריכת דלק, אין זיהום אוויר. אמנם מדובר בנסיעה קצרה של שני ק"מ, לא יותר, אבל גם זה משהו.

 את המערכת הזאת לא צריך לכבות אם היא לא יעילה, היא נכבית לבד. בכלל, בזכות המסכים, הגרפים והדיאגראמות שיש במכונית נהג מדור הפלמ"ח לא יידע לאן הוא נפל. הרצון בטיוטה להראות כמה המכונית יעילה לעתים קצת אובססיבי, אבל אחרי שמתרגלים אל המערכת היא דווקא משחק די נחמד לשעות הפנאי,   במיוחד למי שנוסע הרבה ומתעניין בסטטיסטיקות "(אתה לא מאמין, עשיתי 100 ק"מ ב4.7- ליטר. גדול, לא").
אלי דסה
טויוטה יאריס היברידית החדשה. שילוב בין מנוע חשמלי למנוע בנזין 1.5 ליטר אלי דסה
קצת צפוף בטוסקנה

גדול, גדול, אבל הרכב קטן. זו מכונית עירונית קלאסית שמיוצרת בצרפת, והזמזום סביבה הביא לרשימת המתנה של 38 אלף רכבים רק במערב אירופה. לקחנו אותה החוצה לסיבוב היכרות עם חבל לכיש לפני שהיא פוגשת את עמישראל שינפנף אותה בקרוב מעל המנגל.

היינו שלושה ברכב - הצלם אלי דסה, אני ואיש שנכון לעכשיו זהותו תישמר בסודיות רבה במערכת, לפחות עד שייחשף בקרוב בהשקה סופר-חגיגית ובגילויים מרעישים. כינויו כרגע הוא "האדם השלישי" ולא יינתנו בשלב זה רמזים.

קבענו במתחם הקניות בשפיים. האדם השלישי ביקש שאניע ונצא לדרך. הפתעתי אותו ואמרתי שהרכב כבר מונע.שקטה כל כך היאריס הזאת, חברת כבוד במנזר השתקנים. ההנעה לא מתבצעת כאן   במפתח, אלא בכפתור עגול. לחיצה על הברקס, לחיצה על הכפתור, ואור ירוק בלוח השעונים מבשר שהיא אכן מונעת ומוכנה לתזוזה.

בשניות הראשונות יש רעש שדומה לרעש של נסיעה ברכבת תחתית. זמזום מרגיע כזה. בהמשך נסענו במצב אקו חסכני. שעון בלוח מספר היכן נמצאים גבולות הגזרה של האקו, כך שמרוב

מודעות של חיסכון ושמירה על הסביבה לא עוברים את ה100- בסקאלת המהירות. שום שוטר אפילו לא חושב להתעסק איתך.

 אני לא יודע אם בזמן האחרון הייתם בחבל לכיש. אם אתם מגיעים מכיוון קריית מלאכי, קחו שמאלה בצומת פלוגות ליישובים הקטנים, לכבישים הציוריים ולכרמים. טוסקנה מתחת לאף. אווירה של סתיו, אף שמד הטמפרטורה סיפר לנו שבחוץ 32 מעלות וחמסין, שאין לו שום קשר לחורף שמתעכב אי שם בפריז.

הצלם מאחור התלונן שקצת צפוף לו. רכב קטן, אין מה לעשות. האדם השלישי דווקא נהנה, לא רק מהנסיעה השקטה, אלא   גם מהרכות. היאריס הזאת לא מכונית מלהיבה במיוחד, אבל היברידית - מילה שתופסת יותר ויותר בשנים האחרונות, לצד הביטויים "ירוק" ו"איכות סביבה".

האדם השלישי התעניין לגבי המחיר ולא הרים גבה כשאמרנו לו 115 אלף שקל. זה סכום די גבוה במונחים של מכוניות קטנות, אבל בטויוטה מדגישים שלמתחרות שלה אין מה להציע מול המערכות החכמות שהקטנה הזאת מציעה. ואם אתם בכל זאת מתעקשים, הם מוכנים ללכת על תחרות והשוואה.

או אני או היא

בדרך חזרה לתל-אביב כבר ניתקתי את מערכת האקו ולא ספרתי את ה-EV. הטויוטה דהרה על הכביש המהיר ומילאה מצברים. נוחה מאוד, ויש לה 7 כריות אוויר כדי להדגיש את רמת הבטיחות שהיא מציעה.

ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, שכבר מכרה יותר מ10,000- מכוניות היברידיות, משוכנעים שיש להם להיט ביד. יש כרגע במלאי כ300- רכבים והם מאמינים שהם יימכרו במהירות. החשש הוא שבגלל הביקוש באירופה יהיה פה מחסור בקרוב, אבל הם מבטיחים להסתדר.

אני עדיין מתקשה לשנות את הראש. בשבילי מכוניות משפחתיות הן עדיין טויוטה קורולה, פורד פוקוס וסקודה אוקטביה, אבל אולי מטעמי חיסכון צריך לחשוב על הקטנות יותר עם המערכות המסייעות. אמנם המרחב בתוך הרכב מצטמצם, אבל על חשבון המרחב בכיסו של הצרכן. בכל פעם שאני נכנס לתחנת הדלק אני אומר שחייב לבוא שינוי. זה או אני או היא. אז אולי הגיע הזמן לבחור במישהי מהודרת פחות ומתחשבת יותר. חביבי, תתעורר מחלום המרצדס, אתה ממוצע.

eyal.levy@maariv.co.il

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים