למה מתחפשים השנה?
רגע לפני פורים המחירים צונחים ב-30%-15%; בטויס אר אס קונים תחפושת ומקבלים עוד אחת בחינם; בעידן 2000 אביזר לחג עולה 1.9 שקלים; ובכפר השעשועים מתחפשים כל השנה; המדריך המלא לפורים
מכיוון שאחרי החג לא יהיה למלאי התחפושות שבחנויות הצעצועים דורש, הפעילות לקראת פורים מבוססת על קביעת מחיר מקסימום עם הגעת התחפושות לחנויות ועל הוזלתן ככל שהימים חולפים ומתקרבים לחג עצמו. לדברי עינת יונגר, סמנכ"לית השיווק ברשת טויס אר אס, סמוך לחג נרשמת ירידה של 30%-15% במחירי התחפושות. בשל כך יצאה הרשת במבצע שבו כל הרוכש תחפושת מקבל תחפושת נוספת במתנה מהמגוון המשתתף במבצע. עוד מציעה הרשת מבצע 1+1 על האביזרים המשמשים להשלמת התחפושות.
מחירי התחפושות נעים כעת בין 10 שקלים ל-140 שקל ברשתות הצעצועים השונות. אלטרנטיבה זולה מציעה רשת עידן 2000, שהקימה לראשונה בישראל בהשקעה של כחצי מיליון שקל את עיר התחפושות. מדובר בהאנגר המשתרע על פני 500 מ"ר ובו מבחר ענק ומגוון של 1,200 סוגי תחפושות ומוצרים משלימים, חלקם בלעדיים, ברמות מחיר שונות - החל ב-10 שקלים לתחפושת וב-1.9 שקלים לאביזר. וכך, תחפושת דרדסים עולה 49 שקל, תחפושת אנגרי בירדס נמכרת ב-89 שקל , יובל המבולבל ב-69 שקל, דמויות הפסטיגל החל ב-49 שקל ותחפושות של נסיכה או של נינג'ה ב-10 שקלים.
מסקר שנערך ברשת כפר השעשועים עולה כי ההשקעה בקניית תחפושות לפורים תישאר דומה לזו שהיתה בשנה שעברה. ברשת טוענים כי מחירי התחפושות אצלם לא השתנו לעומת השנה שעברה וכי לרצונות הילדים השפעה גדולה מהרצון לחסוך. לפיכך רוב רוכשי התחפושות יבחרו בזו שנמצאה
מנתוני הרשת עולה כי רוב רוכשי התחפושות יוציאו השנה 100-50 שקל לתחפושת. 45.8% מהמשתתפים בסקר הצהירו כי הם מעדיפים לרכוש תחפושת מוכנה. רק 14.2% מעדיפים ליצור בעצמם את התחפושת ו-27.7% ישלבו בין אביזרים קנויים לייצור עצמי. הנתון שעשוי להסביר את ההערכות כי גובה ההוצאה על תחפושות ייוותר על כנו הוא שכ-25% מהילדים נוהגים להשתמש ביותר מתחפושת אחת לאורך ימי החג. הילדים הקטנים מעדיפים תחפושת מלאה ולא שילוב בין אביזרים שונים, אך חלק גדול מהילדים בני 12-10 נוטים להעדיף מרכיבי תחפושת ואביזרים על פני תחפושת מלאה.
הורדת מחירי התחפושות לקראת החג עשויה לשמש הזדמנות להורים להרחיב את מגוון המשחקים של ילדיהם בבית, זאת לנוכח הנתונים כי בכ-22% מבתי האב התחפושת משמשת למשחק ילדים גם בשאר ימות השנה. אף שפורים נתפס כחגם של הילדים, כ-35% מהמבוגרים מתכוונים להתחפש השנה. קצתם ירכוש תחפושת מלאה, אך הרוב יתקשט באביזרים שונים.

לצד התחפושות הילדים נדרשים להגיע לגנים ולבתי הספר עם משלוח מנות. למי שמבקש לחסוך את הזמן שנדרש להרכבת משלוח מנות אישי חברות הממתקים מציעות אריזות מוכנות. חברת עלית מקבוצת שטראוס מציעה מגוון מארזים בצורות שונות המלאים בממתקים וברעשנים ב-19.9-8.9 שקלים. גם חברת כרמית ממתקים מציעה משלוחי מנות שמשולבים במוצרים פונקציונליים כמו מארז המכיל ממתקים ומשמש כמימייה לשתייה קרה או מארז גמיש שמכיל ממתקים ומשמש כאגרטל לפרחים או ככלי אחסון לכלי כתיבה. מחירי המארזים נעים בין 7.5 ל-19.5 שקלים.
למי שמבקש לשלב במשלוח המנות תרומה לקהילה חברת קרן אהבה מציעה משלוחי מנות שהרווחים ממכירתם יועברו לילדי בית איזי שפירא. מדובר בתרומה כפולה, שכן על אריזת משלוחי המנות מופקדים אנשים בעלי מוגבלות בתנאי שכר מועדפים. מחירי משלוחי המנות מתחילים ב-12 שקל למארז שבו ממתקים וצעצוע לחג. גם עמותת אור שלום, הפועלת למען ילדים ונוער בסיכון, ועמותת שווים, שמטפלת בפגועי נפש, מציעות במשותף משלוחי מנות ב-15 שקל . את משלוחי המנות הללו מרכיבים הילדים המטופלים בעמותות, וההכנסות ממכירתם יועברו אליהן כתרומה.
הפעילויות בחופשת החג צפויות להגדיל את ההוצאות הכספיות. המוזאון הלאומי למדע בחיפה יציג בפורים את סוס הנדנדה הגדול בעולם, ש-50 ילדים יכולים להתנדנד עליו בו-זמנית ומופיע בספר השיאים של גינס לשנת 2012. הסוס , שגובהו 6.1 מטר , אורכו 7.6 מטר , רוחבו 3.2 מטר ומשקלו שני טונות, יוצב בפארק נובל אנרג'י למדע.
מרכז G סינמה סיטי בראשון לציון יביא שלג מהחרמון ויציע לילדים פעילויות ללא תשלום ובהן תחרות בניית איש שלג נושאת פרסים. גם רשת קניוני ישראל מזמינה את הציבור לשלל פעילויות בחינם ברוח החג, ובהן הופעה של עודד פז, כוכב ערוץ הילדים ותוכנית הטלוויזיה "הפיג'מות", והמופע "כוח הקצב" של ערוץ הופ עם כוכבי תוכנית הדגל של הערוץ.

