הפרסום בסמארטפון עובד: לפרסם לפי מיקום הלקוח
קבלו את הטרנד החדש: שיווק ופרסום מבוססי מיקום בסלולריים החכמים; חברת טלמפ עומדת מאחורי תכנות ה-GPS של כל המפעילות הסלולריות ומתמחה בדיוק בנישה הזו
חברת טלמפ, שעומדת מאחורי תוכנות ה-GPS של כל מפעילות הסלולר, מתמחה גם בפרסום המבוסס על מיקום ומציעה הטבות וקופונים למסעדות באמצעות שימוש באפליקציית הניווט. המיזם, בשיתוף פורטל המסעדות rest, עדיין לא מסוגל לאפיין את הפרופיל של הלקוח הפוטנציאלי ולמקד אליו את הפרסום הרלוונטי ובינתיים מסתפק בנתון אחד בלבד: המיקום.
"פרסום מבוסס מיקום הוא מגמה חזקה מאוד בעולם", אומר אורי קושניר, מנהל הפעילות בטלמפ ישראל, "בנינו פלטפורמה לשיווק ולפרסום מבוססי מיקום, שמשמעותה הצפת הטבות למשתמש לפי המקום שלו, הזמן והרצון שלו באותו רגע. אנחנו מצליבים את 3 הנתונים הללו ומגיעים לרמת רלוונטיות גבוהה מאוד. אנשים היום מחפשים פחות כתובות ויותר נקודות עניין. משתמש שנמצא בתל-אביב למשל ורוצה לאכול מבקש הצעות למסעדות. אנחנו יודעים איפה הוא נמצא, מה השעה ומה הוא חיפש, ושולחים לו הטבות".
בטלמפ כבר שוקדים על הפלטפורמה הבאה, שתזהה את המאפיינים של המשתמש ואת העדפותיו. הזיהוי יתבצע באמצעות שאלונים שהמשתמש ימלא ובאמצעות היסטוריית השימוש בסמארטפון. "הצעת הטבות מבוססת על שתי גישות - פוש ופול. בגישת הפוש משתמש שנכנס לשירות מופצץ במבצעים
ובהטבות בלי קשר למה שהוא רוצה לעשות באותו הרגע. בגישת הפול, שבה אנחנו מאמינים, משולבות ההעדפות של המשתמש. הוא נכנס לשירות שלנו, מבצע חיפוש ומקבל מאיתנו את ההטבה הרלוונטית. חשוב לציין שבזמן הניווט אנחנו לא מציקים למשתמש".
זוהר הלחמי ואלי זוגלובק יצאו השבוע עם sellaring - סטארט-אפ שמציע להשמיע ג' ינגל פרסומת למתקשר בזמן ההמתנה עד לקבלת מענה. ולמה שבעלי הסמארטפונים יסכימו שפרסומת תתנגן להם בזמן שהם מחכים שיענו להם? הלחמי מסביר שתמורת אפליקציות שיינתנו להורדה בחינם יסכימו המשתמשים לשמוע פרסומת בת 10 שניות ולעתים אף פחות, בדיוק כשם שמשתמשים בג'ימייל נהנים משירות חינם שמלווה בפרסום.
הלחמי וזובלובק פונים לא רק לשוק הישראלי, אלא גם לשוק האפליקציות הסלולריות העולמי ול-250 מיליון בעלי הסמארטפונים ברחבי העולם. השניים מציעים שלבאנרים, המופיעים באפליקציות שניתנות להורדה בחינם, תתלווה פרסומת נוספת - קולית. "זו למעשה עוד שכבת פרסום", מסביר זובלובק, "בדיוק כמו שכשאני מקיש ב גוגל את המילה'ברצלונה' אני מקבל גם פרסום תמורת המידע, אפליקציות שונות ניתנות בחינם תמורת חשיפה לפרסום".
ב-sellaring הפרסום ממוקד לפי סוג האפליקציה, התנהגות המשתמש, מיקומו, הזמן ומשתנים דמוגרפיים נוספים. "זו רשת פרסום חדשה", מסכם הלחמי, "עבור מפרסמים זו הזדמנות'לתפוס' את הלקוח בנקודת קשב מקסימלית, כשהוא בהמתנה למענה בשיחת הטלפון".
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
