אסי כהן הוא הפרזנטור האהוב ביותר במדינה

את כהן מעדיפים גברים יותר מאשר נשים; אלי ומריאנו פופולריים בקרב בעלי הכנסה מתחת לממוצע; וארז טל מדשדש במקום השלישי, מהסוף; בסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה ושל מעריב עסקים שבחן מיהו הפרזנטור האהוב ביותר שוב מנצחת הנבחרת של "ארץ נהדרת"

מיה מנע | 18/1/2012 8:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אסי כהן הוא הפרזנטור האהוב ביותר בישראל. כך עולה מסקר של מכון גיאוקטוגרפיה שנערך עבור מעריב עסקים. בסקר שבו הוצגו 11 פרזנטורים - דמויות טלוויזיוניות ידועות שהופיעו בקמפיינים לחברות מסחריות בשנת 2011 - 22% מהנשאלים אמרו שהם אוהבים את כהן, המככב בפרסומת לבנק הבינלאומי.
כהן אהוב במיוחד על נשאלים בעלי הכנסה גבוהה: 25% מבעלי ההכנסה הגבוהה בחרו בו לעומת 17% מבעלי ההכנסה הנמוכה. הוא פופולרי גם בקרב צעירים מגיל 18 עד 34, ואהוב הרבה יותר על גברים מאשר על נשים: 25% מהגברים אוהבים אותו לעומת 18% בלבד מהנשים.

בכלל, שחקני נבחרת "ארץ נהדרת" אהודים במיוחד בפרסומות. אחרי כהן, אולם בפער גדול, מדורגים אלי פיניש ומריאנו אידלמן בפרסומת לדואר ישראל עם 14%. השניים, כמו כהן, אהובים יותר על גברים (17%) מאשר על נשים (11%). הפופולריות שלהם בולטת יותר גם בקרב נשאלים בעלי הכנסה מתחת לממוצע ובעלי השכלה עד תיכונית.

עוד עולה מהסקר כי במקום השלישי נמצאת שני כהן עם 13%. כהן, גם היא מכוכבי "ארץ נהדרת" ומובילת הקמפיין של חברת הביטוח 9 מיליון, אהובה יותר בקרב נשאלים בעלי הכנסה ממוצעת וגבוהה (15%) מאשר על בעלי הכנסה מתחת לממוצע (8%), ויותר נשים מעדיפות לראות אותה (15%)מאשר גברים (12%).

"ההצלחה של כוכבי 'ארץ נהדרת' בפרסומת אינה מקרית", טוען פרסומאי בכיר ומוסיף כי מדובר בדמויות שזוכות לאהדה רבה על המסך וכי החוכמה והיצירתיות שלהם באות לידי ביטוי בעיקר ביכולתם לגלם דמויות שכלל אינן דומות לדמויות המוכרות בטלוויזיה. עם זאת, עלמה זק, גם היא מ"ארץ נהדרת", וארז טל, המנחה של התוכנית הנצפית ביותר בישראל "האח הגדול", המשמשים כפרזנטורים של בנק הפועלים קיבלו 4% בלבד; ואילו את אסי עזר, שמנחה עם טל את פצצת הרייטינג, אוהבים לראות בפרסומות 5% בלבד מהנשאלים.

יח''צ
אסי כהן בפרסומת לבנק הבינלאומי. האהוב ביותר יח''צ

את אייל קיציס, מנחה "ארץ נהדרת" והפרזנטור של 012, אוהבים לראות בפרסומות רק 9% מהנשאלים - אחוז זהה לזה של קרן מור ושל יובל סגל, שמשמשים כפרזנטורים של לאומי קארד, ושל גידי גוב, שמשמש כפרזנטור של בזק, שאהוב יותר בקרב הנשאלים בעלי השכלה אקדמית (11%) מאשר בקרב בעלי השכלה עד תיכונית ועל-תיכונית (6%).

אל המקום הרביעי הגיע במפתיע דביר בנדק עם 12%. בנדק החל להופיע בקמפיינים של בנק מזרחי-טפחות כבר לפני כ-5 שנים, הרבה לפני שכיכב בסדרות "המשרד" ו"סברי מרנן". אמנם בנדק הוא שחקן מוערך, אך מוכר פחות מחבריו שכיכבו בטלוויזיה המסחרית. במקרה שלו, טוענים פרסומאים בכירים, "הוא התפרסם בעיקר בזכות הקמפיין שהפך אותו לדמות מוכרת ואהודה ולשחקן מבוקש". התהליך שעבר על בנדק ניכר גם בפרסומת עצמה - מפרזנטור שעמד בצד הוא הפך לפרצוף שמייצג את הבנק, אהוב על הצופים ובעיקר בקרב נשאלים

שעברו את גיל 55.

את הטבלה סוגרים עידו רוזנבלום שמפרסם את רנו (3%) והשף אייל שני (1%) בפרסומת לתפוצ'יפס סדרת השף של עלית. פרסומאי בכיר מסביר את הפער בין הפופולריות של הפרזנטורים בטלוויזיה לבין זו שבפרסומות: "הרעיון הוא להתכוונן נכון עם הפרזנטורים, לעשות בהם שימוש נכון שייגע בציבור. זה בדיוק כמו ההבדל בין תוכנית טלוויזיה טובה לתוכנית טלוויזיה רעה".

השימוש הנכון משמעו בעיקר קמפיינים הומוריסטיים. כל 11 הפרזנטורים שהוצגו בסקר מככבים בפרסומות שמתובלות בהרבה הומור, וזה כמובן לא מקרי. "ישראל היא מדינת גשש", מסביר פרסומאי בכיר, "הדרך הקצרה ביותר לראש של הצרכנים היא דרך הלב שלהם, והדרך הקצרה ביותר ללב שלהם היא באמצעות הומור. בישראל תמיד היו ויהיו שני אלמנטים מרכזיים להגיע ללב של הצרכן: הומור ושירים. בהומור, כמו בקומדיה, כשפוגעים בול זוכים גם לפופולריות".

ערן לם
דביר בנדק בפרסומת למזרחי-טפחות. ''הקמפיין הפך אותו לדמות מוכרת ואהודה ולשחקן מבוקש'' ערן לם

אבל על אף הפופולריות, המשבר בענף הפרסום לא פסח השנה גם על הפרזנטורים. לפי הערכות, פרזנטור מוביל מהשורה הראשונה משתכר 250-150 אלף דולר בשנה. ב-2011 הוחתמו שני כהן, טל, זק ושני - ארבעתם כוכבים בטלוויזיה המסחרית שנשכרו להובלת קמפיינים לפני המשבר בשוק הפרסום.

הביקוש הגדול לטאלנטים בתפקיד פרזנטורים החל ב-2009, אבל בשנה שעברה כבר היו מי שתהו אם המחיר הכלכלי משתלם. הטאלנטים, פרסומאים מעריכים, לא ייעלמו ב-2012, גם לא הבולטים והיקרים שבהם, שחלקם אף מצטיידים בכותביהם הקבועים גם בפרסומות, והם מאשרים את הטקסטים שניתנים להם במסגרת הקמפיין.

אמנם 2011 הגיעה לסוג של שיא מבחינת החתמת הטאלנטים והשחקנים המובילים, אולם גם בשנה הקרובה יהיו פרזנטורים חדשים שייאלצו להתאים את עצמם לדרישות השוק ולהסתפק בשכר צנוע יותר עבור הקמפיינים.

צילום: דפנה גזית
שני כהן בפרסומת של 9 מיליון. יותר נשים מעדיפות לראות אותה צילום: דפנה גזית
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים