שאלות ותשובות: האם ניתן לתבוע את חברות האשראי בגלל הפריצה?

פרטיהם של כ-14 אלף כרטיסי אשראי נחשפו ברשת; אם גם אתם חלק מהנפגעים הנה מדריך שיעשה לכם סדר

מורן רייכמן | 3/1/2012 9:28 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מתקפת ההאקרים של "אנונימוס" חשפה את פרטיהם של כ-14 אלף כרטיסי אשראי ישראלים. מתוך מספר זה, 6,600 כרטיסים הם של לקוחות ישראכרט, כ-4,000 של לאומי קארד וכ-3,000 של כאל. בחברות כרטיסי האשראי מיהרו הבוקר להרגיע את הלקוחות, ומסרו כי כל רכישה לא מורשית שנעשתה תזוכה.

אם גם אתם בין הנפגעים או סתם לקוחות מודאגים, הנה כמה שאלות ותשובות שיעשו לכם סדר.

◄ חברות האשראי: חסמנו את הכרטיסים שדלפו לרכישות באינטרנט

מתקפת ההאקרים: כך נתגלתה הפריצה

מאות חשבונות אשראי של ישראלים נחשפו ברשת
SXC
כרטיסי אשראי. הכרטיסים נחסמו לרכישה ברשת SXC
מה הלקוחות צריכים לעשות עכשיו?

על הלקוח לבדוק בדף הפירוט החודשי או באמצעות אתר הבנק או חברת האשראי, באם הוא חויב בגין עיסקה כלשהי שלא ביצע. בכל מקרה, מוסיפים בחברות, כי מאחר שהאירוע הנוכחי

ייחודי ומדובר בכמה אלפי לקוחות בכל חברה - מוקדי שירות הלקוחות החלו ליצור קשר כבר משעות הבוקר עם הלקוחות שפרטיהם נגנבו, כדי לוודא שלא נעשה בהם שימוש.

פרטי הכרטיס שלי נגנבו ע"י ההאקרים. מה לעשות?

חברת כרטיסי האשראי אמורה ליצור איתך קשר במהלך הימים הקרובים. בכל מקרה, ניתן לפנות לשירות הלקוחות של החברות בטלפון: ישראכרט: 03-6364400, לאומיקארד: 03-6178800, כאל: 03-5726444, שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.   

הכרטיס שלי נחשף, האם לא ניתן להשתמש בו?

כל הכרטיסים נחסמו לרכישה באינטרנט או בטלפון. ניתן להמשיך להשתמש בהם ברכישות רגילות ובמכשירי הכספומט. החברות הנפיקו כרטיסים חדשים, והלקוחות יקבלו אותם בימים הקרובים.

מה אומר החוק בנושא?

עיסקה שנעשתה באמצעות הרשת נקראת "עיסקה במסמך חסר", ובמקרה כזה ללקוח יש הגנות רחבות יותר מעיסקה רגילה. החוק מחייב את החברה לזכות את הלקוח במקרה בו הוא טוען שלא ביצע את העיסקה. נציין, כי החברה קודם כל מזכה את הלקוח תוך 10 ימי עסקים, ואז פותחת בבירור מול בית העסק.

באילו מקרים החברה לא מזכה?

לעיתים, לאחר שהלקוח מכחיש את העיסקה מסתבר שיש מחלוקת עם בית העסק על מחיר העיסקה, או שהלקוח ביקש לבטל את העיסקה ובית העסק לא הסכים. במקרה כזה הלקוח צריך להתמודד עם בית העסק ישירות.

האם מגיע לי גם פיצוי?

החברה מזכה על מחיר העיסקה בתוספת ריבית והצמדה, בתלות בזמן שעבר בין החיוב לזיכוי.

האם ניתן להגיש תביעה נגד אתר שהתרשל וגרם לדליפה?

עקרונית, אם בית העסק התרשל, ללקוח זכות לתבוע אותו. יחד עם זאת, במקרה זה גם אם אתרי האינטרנט התרשלו ללקוחות לא ייגרם כל נזק, כך שאין טעם בהגשת תביעה.

בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים