שאלות ותשובות: האם ניתן לתבוע את חברות האשראי בגלל הפריצה?
פרטיהם של כ-14 אלף כרטיסי אשראי נחשפו ברשת; אם גם אתם חלק מהנפגעים הנה מדריך שיעשה לכם סדר
אם גם אתם בין הנפגעים או סתם לקוחות מודאגים, הנה כמה שאלות ותשובות שיעשו לכם סדר.
◄ חברות האשראי: חסמנו את הכרטיסים שדלפו לרכישות באינטרנט
◄ מתקפת ההאקרים: כך נתגלתה הפריצה
◄ מאות חשבונות אשראי של ישראלים נחשפו ברשת

על הלקוח לבדוק בדף הפירוט החודשי או באמצעות אתר הבנק או חברת האשראי, באם הוא חויב בגין עיסקה כלשהי שלא ביצע. בכל מקרה, מוסיפים בחברות, כי מאחר שהאירוע הנוכחי
חברת כרטיסי האשראי אמורה ליצור איתך קשר במהלך הימים הקרובים. בכל מקרה, ניתן לפנות לשירות הלקוחות של החברות בטלפון: ישראכרט: 03-6364400, לאומיקארד: 03-6178800, כאל: 03-5726444, שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.
כל הכרטיסים נחסמו לרכישה באינטרנט או בטלפון. ניתן להמשיך להשתמש בהם ברכישות רגילות ובמכשירי הכספומט. החברות הנפיקו כרטיסים חדשים, והלקוחות יקבלו אותם בימים הקרובים.
עיסקה שנעשתה באמצעות הרשת נקראת "עיסקה במסמך חסר", ובמקרה כזה ללקוח יש הגנות רחבות יותר מעיסקה רגילה. החוק מחייב את החברה לזכות את הלקוח במקרה בו הוא טוען שלא ביצע את העיסקה. נציין, כי החברה קודם כל מזכה את הלקוח תוך 10 ימי עסקים, ואז פותחת בבירור מול בית העסק.
לעיתים, לאחר שהלקוח מכחיש את העיסקה מסתבר שיש מחלוקת עם בית העסק על מחיר העיסקה, או שהלקוח ביקש לבטל את העיסקה ובית העסק לא הסכים. במקרה כזה הלקוח צריך להתמודד עם בית העסק ישירות.
החברה מזכה על מחיר העיסקה בתוספת ריבית והצמדה, בתלות בזמן שעבר בין החיוב לזיכוי.
עקרונית, אם בית העסק התרשל, ללקוח זכות לתבוע אותו. יחד עם זאת, במקרה זה גם אם אתרי האינטרנט התרשלו ללקוחות לא ייגרם כל נזק, כך שאין טעם בהגשת תביעה.
