"תוכן טלוויזיוני של פריים-טיים בלתי אפשרי לראות באייפד"
יוצרי הטלוויזיה קבעו כי המסך הגדול ימשיך להיות מרכז הפעילות; המנכ"ל היוצא עמוס שפירא אמר כי המיזוג עם נטוויז'ן 013 יחבר את סלקום לבית הלקוח; סמנכ"ל השיווק יוני סבג גילה כי החברה בוחנת כניסה לשוק ה-IPTV
בדיון פתוח של היוצרים הבולטים בטלוויזיה בהנחיית ניב רסקין השתתפו יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של יס; רם לנדס, מנכ"ל קודה תקשורת; ארז טל; ואיתי נגלר, מנהל הפקות המקור בלוגיה, חברת התוכן של סלקום. הפאנל עסק בשאלות: איך לעשות טלוויזיה נכונה לסלולר, אם יש דבר כזה תכנים המיועדים לסלולר, מות התוכן הפסיבי, הייפ-יתר לתוכן האינטראקטיבי, אם תוכניות ללא אינטראקציה עם הצופים יהיו רלוונטיות ואם האינטראקטיביות מתאימה לצופי הטלוויזיה.
הנושא הראשון שבו עסק הפאנל היה תאוריית 3 המסכים - המסך הגדול )הטלוויזיה(, המסך הבינוני (המחשב) והמסך הקטן (טאבלטים וסמארטפונים), והטענה שאנו נמצאים בתקופת מעבר מצפייה מסורתית בטלוויזיה לצפייה בסלולר ובאינטרנט.
"המסך הגדול ימשיך להיות מרכז הפעילות", קבע טל, "הוא נוח הרבה יותר ואיכות הצפייה בו גדולה בהרבה. התכנים הסלולריים לא מוכיחים את עצמם במבחן עלות מול תועלת ואין הצדקה ליצירת תוכן סלולרי". לנדס הסכים עם הקביעה והוסיף: "תוכן טלוויזיוני של פריים-טיים אי אפשר לראות באייפד". נגלר , מנגד, טען כי "הצפייה בסמארטפונים ובטאבלטים לא מחליפה את הטלוויזיה, אך יש שינוי מובהק בתכנים הייעודיים".
על השאלה אם נתנתק מחברות הכבלים ונעבור לשימוש בטכנולוגיות של סטרימרים, כך שכל אחד יוכל לערוך בעצמו את התכנים שבהם הוא מעוניין לצפות, ענה ויזנטל כי "אנשים רוצים לראות באינטרנט ובסלולר את מה שמשודר בטלוויזיה. אני מאמין בתכנים משלימים במסכים הקטנים ולא בתכנים ייעודיים. קודם אתה שואל את עצמך מה קורה על מסך הטלוויזיה, ורק אז מוסיף תכנים משלימים".
לדברי נגלר, "אנשים משתמשים בסטרימרים כדי לראות תוכן שהורידו מהאינטרנט, אבל אירוע טלוויזיוני כמו'האח הגדול' ימשיך להצמיד קהל רב למסכי הטלוויזיה". גם טל החזיק באותה דעה: "צפייה ורטיקלית זה מושג שמת מזמן. תמיד יש מה לראות בטלוויזיה וקשה לי להאמין שהצופה ירצה להתאמץ. כל פורמט חדש מגייס לטובתו את כל הכלים האפשריים המשלימים, ו'האח הגדול' היא דוגמה טובה, אף שברמה התפעולית קל לנו הרבה יותר כי כל המנגנונים כבר קיימים".
על אפקטיביות של תוכן סלולרי ייעודי אמר נגלר: "בעבר הלא רחוק היו ניסיונות לקצר את התוכן ולהתאימו לסלולר, וזה לא צלח. גם היום רואים אנשים שמצליחים לראות פרקים שלמים באורך מלא בסלולרי". לדברי טל אין מצב שהסלולרי יחליף את הטלוויזיה, אך הוא הוסיף: "עם זאת, כל פורמט חדש בודק את כל הכלים המשלימים שלו. ב'אל תפיל את המיליון' ניסינו כמה פורמטים סלולריים והם השתלבו יפה בתוכנית. בואו לא נתלהב מהצופה האקטיבי. הוא מגיע הביתה עייף, הוא לא עובד אצלנו ואין לו כוח לזה. הצופה יזיז את עצמו רק כשהוא מעורב רגשית ומרגיש שיש לו יכולת לקבוע מה קורה. הצפה טכנולוגית לא אומרת שהקהל מעוניין להשתמש בכלים האלה". ולנדס חיזק את הדברים: "הצופה מעדיף להישאר פסיבי ולצרוך תכנים פסיביים בעולם אקטיבי".
עמוס שפירא, המנכ"ל היוצא של סלקום, דיבר בכנס על עזיבתו, על המנכ"ל הנכנס ניר שטרן ועל המיזוג עם נטויז'ן 013. " כניסת סלקום לתחום הנייח באמצעות רכישת נטוויז'ן 013 פותחת עבורנו דרך חדשה ותאפשר יצירת עולם תקשורת אינטגרטיבי לצרכנים", אמר שפירא בפתיחת הכנס, "המיזוג יאפשר לסלקום לממש את יתרונותיה בסלולר ובבית הלקוח. השלב הבא בהתפתחות התקשורת והמדיה יהיה בשילוב בין יכולות המדיה השונות לבין יצירת חוויית לקוח
שפירא הוסיף כי השינויים הללו טומנים בחובם אתגרים "לא רק עבור מפעיל הסלולר, אלא גם לגופי התקשורת והתוכן בטלוויזיה ובאינטרנט, וכן לגופים מסחריים, שעבורם הסלולר עשוי לשמש פלטפורמה משמעותית בעשייה העסקית שלהם".
שפירא התייחס כאמור לעזיבתו את החברה ולמחליפו: "שטרן הוא האדם הנכון שיוכל להוביל את סלקום ואת נטוויז' ן 013 בהתמודדות עם האתגרים השונים ולהפוך אותם להזדמנויות עסקיות".
בכנס הכריז יוני סבג, סמנכ"ל השיווק של סלקום, כי החברה "בוחנת כניסה לשוק הIPTV כחברה ממוזגת. יש לנו הידע, המשאבים והטכנולוגיה להיות שחקן משמעותי בתחום". IPTV היא טכנולוגיה לשידור טלוויזיה רב-ערוצית על רשת האינטרנט, שמתחרה בתשתיות השידור של חברות הכבלים והלוויין. בכנס הציג סבג את חזון השילוב של שירותי טלוויזיה, אינטרנט וסלולר ב"חוויה עוטפת מסכים".
" בעוד כשנה מכירת הטאבלטים והלפטופים תהיה מחצית ממכירות הסמארטפונים", אמר סבג, "חיבור התכנים מהטלוויזיה, הנגישות והמידע הרחב מהאינטרנט, והפרסונליזציה וזיהוי המיקום שמציע הסלולר - כל אלה יאפשרו ליצור חוויה אחת כוללת".
סבג הוסיף כי "התוכן יצטרך להיבנות כיחידה אחת שחיה ב-3 מסכים מאוחדים תוך חיבור בין המסכים. לצורך יישום המהפכה הזאת יש צורך באיחוד כוחות פנימי, והמיזוג של סלקום ונטוויז'ן 013 הוא צעד חשוב והכרחי למימוש ההתפתחות הזאת".