החרם על תנובה הגדיל את מכירות שטראוס
מכירות הקבוצה הגיעו לשיא של שני מיליארד שקל; 61 מיליון שקל רווח נקי, עלייה של 13.7%
עם זאת, הדרישה להורדת מחירים הביאה לפגיעה ברווחיות החברה. בשטראוס מבינים כי הצרכנים עדיין מצפים מהחברה למענה קבוע בנוגע למחירי המוצרים ולדברי עפרה שטראוס, יו"ר הקבוצה, "במקביל להשקעות בשווקים הבינלאומיים ובמנועי הצמיחה של החברה, היא ממשיכה לבחון את כל תוכניות העבודה על מנת לתת מענה הולם למציאות החדשה שנוצרה".
הרווח הגולמי של הקבוצה, 34.1%, רשם ירידה ביחס ל-36.3%
אשתקד . גם הרווח התפעולי שהסתכם ב-139 מיליון שקל (6.9% מהמכירות) רשם ירידה בהשוואה ל-161 מיליון שקל (9.1%) מהמכירות אשתקד. בשורה התחתונה רשם הרווח הנקי עלייה של 13.7% והסתכם ב-61 מיליון שקל לעומת 54 מיליון שקל אשתקד. גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, הסביר נתון זה בירידה בהוצאות המימון.
קבוצת שטראוס היא החברה השנייה בגודלה בשוק המזון בישראל (11.3% נתח שוק). ברבעון השלישי, שבמהלכו התקיימה המחאה החברתית, רשמו מכירות הקבוצה בישראל גידול של 9% והסתכמו ב-750 מיליון שקל בהשוואה ל-688 מיליון שקל אשתקד. הצמיחה הושפעה בעיקר מגידול כמותי של 5%.
ובמילים אחרות, שטראוס מכרה יותר מוצרים בתקופה של סנטימנט צרכני שלילי. למרות מבצעי ההנחות לצרכנים, שיעור הרווח הגולמי של החברה בישראל נשחק קלות בלבד ביחס לרבעון השלישי אשתקד וירד מ-40.4% ל-39.4%.