שיכון ובינוי מוכרת את חלקה בדרך ארץ ב- 773 מיליון שקל
הראל השותפה בקרן תשתיות ישראל מחזקת עמדתה בכביש 6; שיכון ובינוי תפעל להגדלת זכויותיה ל-35% בדרך ארץ הייווייז מנג'מנט, החברה המפעילה את הכביש
דרך ארץ היא הזכיין של כביש חוצה ישראל בה החזיקו עד היום באופן שווה קרן תשתיות ישראל ושיכון ובינוי. החברה מורכבת מגוף זכייני, החברה המפעילה והחברה שעושה את עבודות הבנייה.
עסקת המכירה לא כוללת את זכויותיה (24.5%) של שיכון ובינוי במפעיל של דרך ארץ בדרך ארץ הייווייז מנג'מנט, החברה המפעילה את כביש 6, כאשר שיכון ובינוי ממתינה לאישור הסכם להגדלת אחזקותיה בחברה המפעילה לכ-35%.
שווי העסקה התבסס על פי הסכם המכר שנקבע לדרך ארץ בהליך שניהלה המדינה למכירת זכויותיה בתעודת ההשתתפות בדרך ארץ המקנות זכות לקבלת 49% מהדיבידנדים והחזרי הלוואות הבעלים וכן זכות להשתתפות בהחזרי הלוואות הביניים שתשלם דרך ארץ תמורת סך של 1.3 מיליארד שקל. כמו כן סוכם עם הראל בעלת השליטה כי עבודות ההרחבה בסדר גודל של מעל מיליארד וחצי שקל ייעשו על ידי שיכון ובינוי.
בפברואר האחרון פתחה המדינה
באמצעות חברת כביש חוצה ישראל בהליך לקבלת הצעות לרכישת זכויותיה בכביש 6 בו התמודדו מוסדיים שונים. קרן נוי הציעה כ- 1.4 מיליארד שקל עבור 49% מהפרויקט וזכתה במכרז. בתוך כך העניקה המדינה לשיכון ובינוי וקרן תשתיות ישראל זכות סירוב למכירה, שהיא הזכות להשוות את המחיר לזה שהמדינה רוצה למכור.

שרי אריסון צילום: ראובן קסטרו
להפתעת המחזיקות בדרך ארץ המדינה ביטלה זכות זו כאשר קרן רש"י בקשה לממש את זכות הסירוב ולהגיע לאחזקה של 74.5%, בטענה כי הודעת הזכיינים, שיכון ובינוי וקרן תשתיות ישראל, אינה עומדת בהסכמים עליהם חתומה החברה מול המדינה. שיכון ובינוי בחרה שלא לעמוד על זכות הסירוב. ובכך החזירה המדינה את הזכייה לקרן נוי.
כביש חוצה ישראל משתרע לאורך 140 קילומטר ממחלף עין תות בצפון ועד מחלף מאחז דרום כשביניהם יוצאים 140 מחלפים.
"הובלנו את ההקמה, המימון שהיה מסובך ומתוחכם ואת מערך ההפעלה בשנים הראשונות של הפרויקט.עם הגעה ליציבות הפרויקט נגמר. יש נהלים וההפעלה יציבה", אמר עמית שגב סמנכ"ל שיכון ובינוי שהיה שותף להקמת מיזם כביש 6. "מהיום שהתחלנו להקים אותו חלמנו למכור את הנכס ביוקר למוסדיים, ברגע שהפרויקט הגיע לבשלות כנכס מניב הגענו למסקנה כי זה הזמן למכור”. עם זאת אנו נשארים ומגדילים את חלקנו בחברת ההפעלה של הכביש, כאשר עכשיו אנו מחזיקים רבע מחברת ההפעלה וממתינים לאישור של האוצר להגדלת חלקנו ל-35%”.

כביש 6. עד 2029.
צילום: חברת אלבטרוס







נא להמתין לטעינת התגובות




