שופרסל נקנסה ב-250 אלף שקל
בית המשפט קבע כי הרשת גבתה מהצרכנים בסניפים שונים מחירים גבוהים מאלו שסומנו על המוצרים במדפים. נקנסה ב 250 אלף ₪ וכן חתמה על התחייבות בסך 150 אלף ₪ להימנע מעבירות דומות בשנתיים הקרובות. בנוסף, על שלושה מנהלי סניפים של הרשת הוטלה התחייבויות אישית בסך 1500₪.
בעקבות תלונות צרכנים אשר בדקו את החשבונות ואת הקנייה נערכו ברשת שופרסל ביקורות של מבקרי התמ"ת במחוז תל אביב. במסגרת החקירות התגלו עבירות ובהמשך לכך הגישה עו"ד טלי קינן, תובעת במחלקה המשפטית במשרד התמ"ת, כתב אישום בגין עבירות שנעברו בסניפים.
מכתב האישום עולה כי הרשת הטעתה את הצרכנים כאשר היה עליה לפקח ולוודא כי המחירים המצוינים על המוצרים שבמדפים יהיו תואמים למחיריהם בקופה ולא יווצרו הפרשים לרעת הקונה.
כך למשל, עלה כי בסניף שופרסל ברמת השרון נמכר לצרכן נקניק
קבנוס של "יחיעם" במחיר של 26.29 שקל במקום במחיר 25.29 שקל הרשום על גבי המוצר, ובביקורת שנעשתה ארבעה חודשים מאוחר יותר ע"י מבקרת התמ"ת נמכר אותו מוצר במחיר 24.29 שקל במקום במחיר 23.29 שקל הרשום על גבי המוצר.
הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס שבה ומדגישה כי תיערכנה ביקורות חוזרות ונשנות בכל רשתות השיווק למיניהן, כדי לוודא שחוק הגנת הצרכן מקויים ככתבו וכלשונו החל מהצגת מחירים, עבור למבצעים וכלה בהטעיות בפרסום, ובכל מקום בו תמצא הפרה הפוגעת בזכויות הצרכנים תיערך אכיפה קשה ובלתי מתפשרת.
שופרסל מסרה בתגובה כי "העבירות נשוא פסק הדין מקורן בטעויות שנעשו בתום לב, באופן נקודתי ולפני שנתיים. אנו מצטערים על כך והופקו לקחים בנושא. שופרסל פועלת כל העת למניעת הישנותן של טעויות כאמור ותכבד את החלטת בית המשפט"







נא להמתין לטעינת התגובות




