אבי לוי: "יולי עופר היה האבא השני שלי"

מנכ"ל בריטיש ישראל על הטייקון שהלך לעולמו: "זה שאני בקבוצה תקופה כה ארוכה זה לא נדיר – יותר ממחצית מהעובדים הם למעלה מעשרים שנה בקבוצה; זה פשוט מקום שטוב לעבוד בו"

רותם סלע | 12/9/2011 11:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: יולי עופר
אבי לוי, המשמש כיום כמנכ"ל בריטיש-ישראל מקבוצת עופר השקעות, עובד אצל האחים עופר כבר למעלה משלושים שנה, "הייתי בן עשרים ושש שהצטרפתי לקבוצה כמנהל כספים", הוא אומר ומציין, "זה שאני בקבוצה תקופה כה ארוכה זה לא נדיר – יותר ממחצית מהעובדים הם למעלה מעשרים שנה בקבוצה; זה פשוט מקום שטוב לעבוד בו, בסופו של דבר בזכות זאת שבעל הבית מקרין על המנהלים, הדירקטוריון והעובדים יחס שגורם להם לרצות להישאר".

"יולי היה האבא השני שלי, הוא תמיד מצא זמן להקדיש לי ולעובדים אחרים, להיות אוזן קשבת, ולעזור לכל עובד שנקלע לבעיה. הוא היה באמת אבא, והקבוצה העסקית באמת התנהלה והרגישה כמו משפחה שמחה, כשיולי משתתף ושמח תמיד באירועים חברתיים
של העובדים", אומר לוי ומציין כי אותם תכונות גם עשו אותו לאיש עסקים גדול, "יולי היה אדם שידע לרדת לפרטים, הוא היה יורד לפרטיה של כל עסקה ועסקה, ומעורה בכל תנאי משא ומתן. הקשר הישיר שלו והמעורבות שלו, שתמיד היו מעורבים בה גם יכולת ליצור כימיה מיידית עם אנשים הצליחה לסגור הרבה מאוד עסקאות.


"הוא ידע לדבר בשש שפות, מה שאפשר לו להפעיל את קסמיו גם בערבית, רומנית, רוסית וצרפתית מלבד אנגלית ועברית – וליצור קשר בלתי אמצעי. כך אחד מחבריו הטובים היה בסיוני השגריר לשעבר של מצרים, הם היו יושבים זה עם זה ומנהלים שיחות ארוכות בערבית, היכולת להתחבב ולבוא לאנשים כאחד האדם הייתה אחת מהתכונות החשובות ביותר".

האם בתקופה האחרונה יולי המשיך להיות מעורב במתרחש בחברה?
"גם בשנים האחרונות יולי היה מגיע למשרד ומשתתף בדיונים העסקיים ובקבלת ההחלטות. כך לפני שנתיים שרכשנו את קניון רמת אביב, ולפני שנה כשרכשנו את בריטיש-ישראל, ויולי היה שותף לכל תהליך קבלת ההחלטות ומעורה במספרים", אומר לוי ומספר, "הוא סמך ידו על שתי העסקאות, וביקר לא מעט בקניון רמת-אביב והתרשם מהרכישה. בחודשים האחרונים הוא היה פחות פעיל אך הוא עדיין טרח להגיע פעמיים-שלוש בשבוע למשרד, לשאול ולהתעניין".

האם הרדיפה התקשורתית פגעה ביולי?
"התקשורת לא פרגנה כל-כך למשפחת עופר, במיוחד לא לעסקאות עם הממשלה. עם זאת, בעסקאות במגזר הפרטי התקשורת דווקא תמכה וזה מאוד שימח את יולי שהתדמית הציבורית ודעת הקהל הייתה מאוד חשובה לו", אומר לוי ומציין, "האש שהופנתה כלפי החברה לישראל בסרט שיטת השקשוקה, כוונה בעיקר לסמי אשר שלט בחברה לישראל, אך כיוון שמדובר במותג האחים עופר וכן כיוון שמדובר באחיו הוא כאב את הפגיעה בתדמית, בעיקר על רקע העובדה כי סמי היה אחד מהפילנתרופים הגדולים בתולדות מדינת ישראל", אומר לוי ומסכם, "אהבתי, אהבתי אותו מאוד, ואני עדיין אוהב אותו".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->