סוף התור: האם בקרוב נשלם דרך הסמארטפון על קניות?

מוכרים המצוידים במכשירי טלפון ניידים גובים מהקונים תשלום מכל מקום בחנות; בכניסה לפאבים מחליפים סורקים אוטומטיים את הבדיקה הידנית של תעודות הזהות; בקרוב נשלם על הקניות בחנות באמצעות הסמארטפון; האם התורים הארוכים מול הקופות הם כבר נחלת העבר?

ג'סטין גריפין, סאן סנטינל | 7/9/2011 16:34 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ייתכן מאוד שבקרוב כבר לא נצטרך לעמוד בתורים ארוכים בחנות כדי לשלם על מוצרים. בעזרת טכנולוגיה חדשה יכולים הלקוחות לקנות מהר - בלי לעמוד בתור. פשוט מאוד: עובדי החנות מסתובבים בה כשהם מצוידים במכשירים ניידים בעלי מסך מגע, המאפשר להם לגבות מהלקוחות תשלום ולבדוק את מצב המלאי מכל מקום שבו הם נמצאים בחנות.

נורדסטרום, אורבן אאוטפיטרז ומייסי'ז הן חלק מהרשתות שכבר ציידו את העובדים במכשירים האלה. הטכנולוגיה מאפשרת לעובדים לסרוק כרטיס אשראי, להתחבר לאינטרנט ולהדפיס קבלות. "ראינו את הטכנולוגיה הזאת לראשונה לפני 10 שנים", אומר ריצ' רד מאדר, מנהל אסוסיאיישן אוף ריטייל טכנולוג'י סטנדרדס. "אבל מאז היתה עוד התקדמות רבה".

לפי האנליסט הבכיר קרייג פוסטר מאיי.בי.אי ריסרץ' באויסטר ביי, ניו-יורק, מבין 10.2 מיליון קופות התשלום שיוצרו בשנה שעברה, 25% משתמשות בקישור אלחוטי כמו בלוטות', טלפון סלולרי או Wi Fi. " עד שנת 2016 אנו צופים שיותר מ-30% מהקופות האלו יפעלו בטכנולוגיה הזאת", אומר פוסטר.

חנויות אפל היו בין הראשונות שנטשו את עמדות התשלום הנייחות לטובת נקודות מכירה ניידות, כבר בשנת 2005. לדברי מאדר, רבים מהמכשירים האלה כיום הם אייפוד טאץ' שבתוכו מותקנות תוכנות לנקודת מכירה ניידת.

סו שיילר מאוקלנד פארק בפלורידה ערכה באחרונה קניות באפל סטור בפורט לודרדייל מבלי שהיתה צריכה לעמוד בתור כדי לשלם בקופה. במקום זאת היא שילמה לעובד שעמד בחנות עם נקודת מכירה ניידת. "ממילא הלקוחות נעזרים באחד העובדים, אז באותה הזדמנות הם כבר מבצעים את הקנייה אצלו", היא אומרת. "לא צריך ללכת לעמוד בתור לקופה באזור אחר של החנות".

בנובמבר האחרון פרשה נורדסטרום אינטרנט אלחוטי בכל החנויות שלה בארה"ב על-מנת להכין את הקרקע לשימוש במכשירים ניידים בתוך החנויות. נכון לחודש יולי היו בחברה כבר קרוב ל-6,000 מכשירים שיכולים לקבל תשלום בכל מקום בחנות. בחנויות הענק שנפוצות בארה"ב יש לכך חשיבות עצומה וחיסכון רב בזמן הלקוחות והמוכרים.
לא זול, אבל משתלם

המכשירים הדיגיטליים לא רק מחליפים את הקופות: במחלקת הנעליים במייסי'ז העובדים מצוידים במכשירים ניידים שמאפשרים להם לבדוק מידות וצבעי נעליים מבלי לעזוב לרגע את הלקוח.

פאולה ריברה, דוברת הרץ, החברה הבינלאומית להשכרת רכב, מסרה שהחברה משתמשת במכשירי הדפסה ניידים מאז שנות ה-80. המערכות הניידות מטפלות בהחזרת מכוניות, בסגירת חוזי השכרה ובהדפסת קבלות. "כך הלקוח לא צריך לגשת פיזית לדלפק החזרת הרכבים ולעמוד שם בתור", אומרת ריברה.

אך מתברר שהטכנולוגיה הניידת יכולה לבטל את התורים גם מחוץ לחנויות, לא רק בתוכן. טים ראטון, הבעלים של מועדון הלילה ספין בבוקה ראטון, הכניס לשימוש בחודש מאי האחרון סורק שנועד לוודא שמי שנכנס הוא בן 21 לפחות. העובדים סורקים את רישיון הנהיגה מול דלת הכניסה כדי לראות אם האדם בגיל המתאים.

"זה יעיל יותר מלהסתכל על התאריך בתעודה", אומר וולס. "אתה מגהץ את זה כמו כרטיס אשראי ומיד ניתן לראות על המסך אם האדם בן יותר מ-21".

לדברי וולס, תודות לטכנולוגיה הזאת התורים כעת מחוץ למועדון קצרים הרבה יותר.

אבל הטכנולוגיה החדשה לא באה בזול: וולס שילם קרוב ל-2,000 דולר על כל מכשיר. לדברי פוסטר, נקודות המכירה הסלולריות הן "טיפה יותר יקרות" מהחלופות הלא אלחוטיות או מחיבורי בלוטות' או Wi Fi. " אבל אני עדיין חושב שזה משתלם", הוא אומר.

מאדר מצהיר כי בעתיד יהיו המכירות מנקודות ניידות יקרות פחות. לדבריו, יש כבר חנויות המאפשרות ללקוחות רשומים לסרוק מוצרים בטלפון הסלולרי שלהם באמצעות אפליקציות שהורידו. "אתה יכול להיכנס לחנות עם הטלפון, לסרוק מוצר כדי לקבל עוד מידע עליו, לקנות אותו במקום ולצאת החוצה עם ההוכחה שהעיסקה בוצעה על המסך שלך", הוא אומר.

אנדרו מיונס מפורט לודרדייל כבר ביצע קניות בנקודות מכירה ניידות דרך האייפון שלו. לדבריו, הוא משתמש באפליקציה של סטארבאקס, שמאפשרת לו לשלם עבור הקפה שלו באייפון. "אם הייתי יכול לעשות הכל בטלפון שלי, הייתי עושה זאת".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->