זאב וורמברנד: חייבים להוריד מכסים כדי לפתוח השוק
דודי ויסמן, בעל השליטה בחברת הדלק דור אלון, תוקף את משרד האוצר: הקטנת מרווח השיווק לחברה היא מעשה חסר אחריות שיבטל את התחרות במשק האנרגיה; נפנה לבית-המשפט
אלון החזקות פרסמה בסוף השבוע את הדוחות לרבעון השני. לדברי ויסמן: "אנחנו פועלים מול הרשויות ומתכוונים לפעול גם מול בתי-המשפט למניעת מעשה חסר אחריות זה של האוצר".
זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול, אמר לעסקים כי "האזרחים בישראל משלמים מחירים גבוהים בעשרות אחוזים בגלל המכסים. התועלת הלאומית מהסרתם חשובה לתחרות ולאזרחים". לדבריו , פתיחת השוק לייבוא תיתן לרשת הזדמנות להרחיב את המותג הפרטי לתחום החלב: "אם יאפשרו לייבא גבינות צהובות נהיה שם. אנחנו כבר ערוכים להציע מוצרים איכותיים וזולים. אם לא יאפשרו לנו לייבא עצמאית, נדע להיות שותפים לפיתוח המוצרים האלה ואת חלקם נציע תחת המותג הפרטי. הסרת המכסים תוזיל לצרכן את הגבינות הצהובות במשקל ב-20% ואת הגבינות הארוזות ביותר מ-30%".
וורמברנד נערך כעת להרחבת הפעילות בעולם התינוקות לאחר שרבוע כחול העבירה את ניהול החברה-הבת ד"ר בייבי לידי מגה: "מדובר במותג חזק בעולם התינוקות, אבל כחברה תחת בי-קמעונאות הוא לא הצליח לבצע פריצת דרך. לכן החלטנו להעביר אותו לניהול שלנו ובדרך זאת נקבל שני יתרונות מרכזיים: נכפיל את מספר הסניפים באמצעות פתיחת 20 נקודות במתכונת חנות בתוך חנות בסניפי מגה ונוכל להרחיב את הפנייה למשפחות צעירות. נוסף לכך, נרחיב את המותג הפרטי לעולם התינוקות. באמצעות ורדינון ניכנס לתחום הטקסטיל לתינוקות עם המותג ד"ר בייבי".
שותפות בחברת אשראי
וורמברנד צופה כי לקראת החג יתמקדו הרשתות בתמחור זול ולא יפעלו באמצעות מבצעי מתנות: "הקהל ממוקד מחירים וכך יהיו גם הרשתות, שיתרכזו במוצרי המזון עצמם ויציעו סלים פשוטים ורלוונטיים לחג. אחרי ההאטה בצריכה בענף המזון ביולי ובאוגוסט יניב החג עלייה במכירות".
נוסף לכך, רבוע כחול דיווחה בדוחותיה הרבעוניים לרבעון השני על מימוש האופציה להחזקה של 49% בחברת כרטיסי האשראי דיינרס תמורת 36 מיליון שקל. "נהיה לרשת היחידה בארץ ששותפה בכרטיס האשראי ובין הבודדות בעולם שפועלות כך", אומר וורמברנד, "הדבר ייתן לנו יתרון ביכולת להעניק הטבות, ואנחנו נערכים להכפיל את מספר מחזיקי
הכרטיס בתוך שנתיים ל-270 אלף לקוחות".
בעקבות איחוד הדוחות של רבוע כחול עם דור אלון, שבניהול ישראל יניב, לפני כשנה, הסתכמו מכירות הקבוצה ב-3.89 מיליארד שקל. במגזר הסופרמרקטים הגיעו ההכנסות ל-1.766 מיליארד שקל. הכנסות מגזר מתחמי התדלוק והמסחר הסתכמו ב-1.328 מיליארד שקל בשל עלייה במחירי הדלק, פתיחת מתחמי תדלוק חדשים ומעלייה במכירות בחנויות נוחות.
הרווח ברבעון השני הסתכם ב-71.8 מיליון שקל לעומת 21.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הגידול נובע מהכללת תוצאות דור אלון ומהשפעת אופציית הרכישה בדיינרס על הוצאות המימון נטו ועל המסים על ההכנסה.







נא להמתין לטעינת התגובות




