הצלחה מרשימה לשברולט במבחני הריסוק האירופאים
סוניק החדשה מחקה את הביזיון של 'אביאו', והשיגה תוצאות טובות יותר משל אאודי וב.מ.וו.
שברולט אביאו החדשה, אשר תשווק בקרוב בישראל תחת השם "סוניק", קיבלה את הציון המרבי של 5 כוכבי בטיחות מתוך 5 אפשריים, עם הצלחה מרשימה במיוחד בתחום ההגנה על הנהג והנוסע לצידו.
למעשה, למעט מכונית אחת - קיה פיקנטו החדשה - כל המכוניות החדשות שנבחנו על ידי EURO-NCAP זכו בציון המרבי של 5 כוכבים, אבל עבור שברולט מדובר בהישג חשוב במיוחד, בראש ובראשונה מפני שבכך היא מוחקת את הציון המאד גרוע של אביאו מן הדגם היוצא – שני כוכבים בלבד עם הערת אזהרה.
גם אורלאנדו, המיני-מיניוואן החדש של שברולט אשר מבוסס על פלטפורמת ה'קרוז', זכה בציון מרבי של 5 כוכבים, וגם אורלאנדו צפוי להיות משווק בישראל בקרוב.
הישג טוב לשברולט נרשם גם תחת המותג אופל, כאשר אמפרה - מכונית זהה למעשה לשברולט 'וולט', קיבלה את הציון המרבי של 5 כוכבים.
אמפרה/וולט היא מכונית חשמלית בעלת מאריך טווח, כלומר גנרטור שמותקן בתוך המכונית ומספק חשמל כאשר הסוללה של המכונית מתרוקנת, והציון הטוב לו זכתה מוכיח שאפשר לספק בטיחות ברמה גבוהה גם במכוניות חשמליות.
המכונית המאכזבת היחידה בסדרת תוצאות זאת היא קיה פיקנטו, אלא שהציון המאכזב שלה - 4 כוכבים בלבד, לא בהכרח משמעותי למכוניות שנמכרות בישראל.
אחד המאפיינים החשובים של פרויקט EURO-NCAP, אשר הופך אותו לפרויקט
כל כך חשוב ובעל השפעה, הוא שהציונים של המכוניות ניתנים בהתאם לרמת האיבזור הבטיחותי הנמוכה ביותר שאיתה נמכר כל דגם בשוק האירופאי. לצורך הדוגמא, אם מכונית מוצעת בכל השווקים עם 6 כריות-אוויר בטיחותיות אבל ביוון היא מוצעת גם בגרסה זולה עם 2 כריות בלבד, הפרוייקט יבחן את הגרסה הזולה הזאת והיא תקבל ציון נמוך.
קיה פיקנטו הפסידה ניקוד מפני שהיא משווקת במדינות שונות באירופה ללא בקרת יציבות, שהיא מערכת הבטיחות האקטיבית החשובה ביותר שמותקנת כיום במכוניות. אלא שלישראל אי אפשר לייבא את פיקנטו ללא מערכת כזאת, לכן המכונית ה"ישראלית" כן מצויידת בה.
מכוניות נוספות שזכו לציונים טובים הן אאודי A6, ב.מ.וו. X3, סיטרואן DS5, יונדאי I40 (ששיווקה בישראל צפוי לקראת סוף שנה זאת), גרסת הקבריו של פולקסוואגן גולף וכן פולקסוואגן ג'טה שגם היא עושה כעת את דרכה לישראל.
מעניין לציין ש'סוניק' (אביאו באירופה) החדשה זכתה לציון מכובד של 95% בהגנה על הנהג והנוסע לצידו, וגם שברולט אורלאנדו קיבלה ציון דומה ומכובד. רק פולקסוואגן גולף קבריו קיבלה ציון טוב יותר (96%) בסדרה זאת.
אאודי A6, למשל, קיבלה ציון של 91%, ב.מ.וו. X3 הסתפקה ב-88%, יונדאי I40 קיבלה 92% ואופל אמפרה/שברולט וולט 85%.
עם זאת חשוב להבין שהציון הזה רלבנטי בעיקר בהשוואה של מכוניות מאותה הקטגוריה, וככל שמכונית גדולה יותר היא מספקת הגנה אבסולוטית טובה יותר, כלומר שסוניק החדשה לא באמת יותר בטוחה מאאודי A6.

שברולט סוניק. מככבת.
רויטרס







נא להמתין לטעינת התגובות




