יצחק תשובה ירכוש את השליטה ברשת קפה ג'ו
שינוי במתווה עיסקת דלק ישראל וקפה ג‘ו מעביר את השליטה לידי תשובה. דלק פרסמה את הדו“חות הכספיים לרבעון: הרוויחה על מחזור של 1.6 מיליארד שקל 5.8 - מיליון שקל בלבד

עוד נודע כי מתווה העיסקה המקורי שונה: דלק ישראל תרכוש 51% מהשליטה ולא תחזיק בשליטה בחלקים שווים עם בעלי הרשת דיוויד קליין ודב גולדפארב, אף שכך תוכנן במקור.
מדלק נמסר כי בכוונתם לבצע שינוי עמוק במבנה הפעילות ובשיתוף הפעולה עם רשת מנטה, ולכן חשוב להשיג את מלוא השליטה. עוד נודע כי ייחתם הסכם העסקה חדש ל3-4- שנים עם הבעלים הקודמים של הרשת. לשני הצדדים יינתנו אופציות פוט וקול שיאפשרו להם לצאת ממנה בכל עת.
דלק ישראל פרסמה אתמול את הדו“חות הכספיים לרבעון השני. מהנתונים עולה כי הרווח הנקי לרבעון צנח ב-72% ל5.8- מיליון שקל, ואת המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה ברווח של 20 מיליון שקל - ירידה של 64% בהשוואה לתקופה המקבילה.
בתקופה המקבילה אשתקד נרשם רווח הון של 19.5 מיליון שקל, הפרשה של 8 מיליון שקל ורווח של 9 מיליון שקל מחברות כלולות בחו“ל - שלא חזרו על עצמם. המכירות גדלו הרבעון ב-25% ל1.62- מיליארד שקל, ובחציון הוצגה צמיחה של 25% ל3.1- מיליארד
לדלק ישראל 247 תחנות תדלוק ציבוריות (200 בהפעלה עצמית) ו181- חנויות נוחות. מתחילת השנה השלימה החברה הקמה של 5 מתחמי תדלוק חדשים, 15 חנויות נוחות ושתי חנויות מנטה מרקט, והיא נמצאת בשלבי תכנון ובנייה מתקדמים של 6 מתחמי תדלוק חדשים ו12- חנויות נוחות חדשות.
בכוונת החברה, הנשלטת בידי קבוצת דלק ומהווה את הזרוע הקמעונאית שלה, להמשיך בפיתוח האסטרטגיה הקמעונאית ובכלל זה בהקמת חנויות נוחות ומינימרקטים חדשים, בפריסת פעילות קפה ג‘ו במתחמים ובהקמת מתחמי מסחר נוספים.
מהלכי ההתייעלות שנקטה החברה כבר הביאו למיתון השפעת השחיקה במרווחים למרות עלייה בהוצאות שונות, בהן תשלום של 7 מיליון שקל בעמלות נוספות עבור פעילותה בכרטיסי אשראי לרבעון. ברבעון השני גייסה החברה 327 מיליון שקל בשתי סדרות של איגרות-חוב.
בדלק חוששים מתוצאות השימוע שנערך בשבוע שעבר בעקבות החלטת משרדי התשתיות והאוצר להוריד 18 אגורות נטו ממרווחי השיווק. על-פי ההערכות, ההחלטה תביא להפסד הכנסות של 500 מיליון שקל בענף כולו, חלקה של דלק יעמוד על 100 מיליון שקל. כדי למתן את ההשפעה יחליטו בחברה על צמצום וביטול הנחות, קיצוץ בשכירויות ופיטורי מאות עובדים.
המנכ“ל אבי בן-אסייג: "עליית מחירי הדלק ב2011- הביאה לעלייה משמעותית בהיקף המכירות במתחמי התדלוק בערוצי הדיסקאונט בחברה ומנגד לשחיקה בערוצים האחרים.“







נא להמתין לטעינת התגובות




