לא רק רכב: טרנד הטרייד הגיע למוצרי הצריכה

חברות רבות מציעות לאחרונה טרייד-אין - החלפת ישן בחדש; בין השאר תוכלו לאבזר את הבית בשטיחים ובמסכי טלוויזיה, לרכוש תכשיטים במחיר נוח ולשדרג את המיטה והמזרן

הראלה סטוצקי-באר | 26/8/2011 14:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
המונח הלועזי טרייד-אין (trade-in) מוכר למרביתנו בעיקר מעולם הרכב. אלא שיותר ויותר תחומים נוספים מאמצים את השיטה ומאפשרים לנו להוזיל עלויות באמצעות החלפת הישן בחדש. החברות שמציעות טרייד-אין עושות זאת משלל סיבות - החל ברצון לקדם מוצרים חדשים ולשמר לקוחות קיימים וכלה במיחזור הישן או בתרומתו לקהילה.

על-פי רוב מדובר במוצרים גדולים ויקרים, ולכן ההוזלה בהחלט משמעותית. עם זאת, כדאי לשים לב ל-4 סייגים : לא כל רשת מחליפה מוצרים שלא נרכשו בסניפיה; לא כל פריט ישן מתקבל להחלפה; הטרייד-אין לרוב לא תקף בזמן מבצעים; לעתים ההחלפה היא רק של סוג או של דגם מסוים של מוצר.

רשת צמר שטיחים יפים השיקה לאחרונה שירות טרייד-אין בכל סניפיה. הלקוח מביא שטיח ישן שנרכש ברשת או במקום אחר, ונציג הרשת בודק את טיב ואת איכות השטיח. שטיחים מרופטים מדי או שטיחים זולים מאוד ולא איכותיים אינם בני החלפה. לעומת זאת, שטיחים שמישים ובעלי ערך בשוק (אפילו במידה מסוימת) מתקבלים 3 בברכה ומתומחרים.

לדוגמה, התמחור של שטיח זיגלר משומש (בכל גיל) בגודל 3X2 מטר יכ ול לנוע בין 2,400 שקל ל-6,000 שקל ; עב ור שטיח אפגני משומש בכל גיל ובאותו גודל תקבלו בין 2,000 ל-5,000 שקל ; ושט יח שאגי זום משומש בן שנתיים יזכה אתכם ב-2,100-2,900 שקל. הסכומים הללו יר דו ממחירו של השטיח החדש.

"שטיחים שניתן להשתמש בהם אנחנו תורמים לעמותות שונות", אומר תמיר כהן, מנכ"ל ובעלי הרשת. מאחרים מ פיקים ברשת חומרי גלם כדי לתקן שטיח ים אחרים. לרוב הטרייד-אין לא תקף בזמן מבצעים.

בתחום המזרנים והמיטות, שיטת ה ט רייד-אין מוצעת ברשת הולנדיה (המרכז להנדסת שינה) וברשת אירופלקס, המ תמחה בפתרונות שינה מתקדמים. הטרי ידאין תקף רק למוצרי החברות. כלומר, כל מוצר ישן של הולנדיה מתקבל רק ברשת עצמה, וכך גם לגבי מוצרי אירופלקס. הזיכוי נע בין 5% עד ל-20% ממחיר ה מוצר החדש. לדוגמה, על מזרן ניתן לק בל 500-2,000 שקל. לצד הזיכוי, כל אחת מהחברות אוספת את המוצר הישן מבית הלקוח ללא תשלום. מוצרים ישנים ושמישים נתרמים והטרייד-אין תקף גם במבצעים.

חברת אפיקים רכב חשמלי, יצרנית וממציאת המותג קלנועית, מציעה טרייד-אין על כל דגמיה. נציג של החברה מגיע ללקוח המעוניין בהחלפה כדי לבדוק את הכלי הישן, ולתמחר אותו בהתאם לשנת הייצור שלו ומצבו. בעבור כלים בני 5 1 ומעלה שלא ניתנים לתיקון הזיכוי הוא עד 2,000 שקל. בכלים מדגמים חדש ים הוא יכול להגיע גם ל-8,000 שקל. בעיקרון כל כלי ישן מתקבל. החברה משפצת כלים במצב טוב והם נמכרים עם אחריות או נתרמים לעמותות. קלנועיות שלא ניתנות לתיקון מפורקות ומושמדות. הטרייד-אין תקף גם במבצעים.
ויש גם שעונים ואופניים

רשת תכשיטי מילר מקיימת שני אירועי טרייד-אין בשנה: אירוע ה-Party Golden מתרחש כל אוקטובר ובמסגרתו ניתן להמיר כל תכשיט זהב ישן בתכשיט חדש מהקולקציה החדשה 2 של הרשת או בתכשיט מאחד מבתי המעצבים הבינלאומיים שהיא מייצגת. עבור התכשיט הישן ניתן זיכוי לפי שווי הזהב בשוק בתוספת 25% לרכישה החדשה.

אירוע ה-Watch Party של החברה מתמקד בשעונים ומתקיים בחודש מאי. במסגרתו ניתן לקבל עבור כל שעון ישן זיכוי של עד 2,500 שקל , בהתאם לגובה הקנייה, לרכישת שעון חדש מתוך 19 מותגים מובילים ברשת. שעונים ישנים תקינים נתרמים לעמותת פתחון לב.

גם JB תכשיטים, היבואנית הבלעדית של שופארד בישראל, מציעה טרייד-אין. לחנויות הרשת אפשר להביא כל תכשיט ושעון של חברות בינלאומיות מוכרות. לדברי אלון יוסייף, המנכ"ל והבעלים של הרשת, "יש לפריטים ערך כספי במכירות יד שנייה". גודל הזיכוי נקבע בהתאם לגילו ולמצבו הפיזי של הפריט, רמת הביקוש שיש לו ולפופולריות של המותג. התכשיטים המתקבלים מהטריידאין נמכרים לאספנים או ללקוחות המעוניינים בהם משום שמחירם זול יותר ממחירו של פריט חדש.

"טרייד-אין של אופניים משומשים קיים

כבר שנים רבות", אומר עדי פרומקין, מנהל פיתוח עסקי ברשת מצמן את מרוץ. החידוש מבחינת החברה הוא שלאחרונה היא יצרה מחירון אחיד לכל סוגי האופניים המשומשים על- פי קטגוריות ברורות בשיתוף מגזין מאונטיין בייק. לאור זאת, כל זוג אופניים מסחריים במצב בלאי סביר מתקבל בכל סניפי החברה ועובר הערכת שווי לפי המחירון המדובר. כך, לדוגמה, אופני הרים Specialized מדגם Hard Rock, שהוא מותג מוביל למתחילים ומחירו 2,000 שקל , יניבו ללקוח בתום שנת שימוש 1,000-1,300 שקל לאחר 3 שנים כ-500 שקל ולאחר 5 שנים כ-100-200 שקל . מחיר זה מתקזז עם מחירם של אופניים חדשים, ואילו את האופניים הישנים הרשת מתקנת ומציעה למכירה חוזרת.

ולפני פיזור, ביורוקום פנסוניק מציעים לכל לקוח שרכש בשנתיים האחרונות מסך שגודלו 50 אינץ' לכל הפחות להחליף אותו במסך גדול או חדש יותר. הזיכוי שניתן על המסך הישן הוא בטווח של 30%-10%, בהתאם לדגם שהלקוח מחזיר ולגודל המסך שהוא מעוניין לרכוש. ככל שהשדרוג הוא למסך גדול יותר מזה המוחזר, הנחת הטריידאין גדולה יותר. כל המסכים הישנים עוברים בדיקה מקיפה ומוצעים בהמשך כמוצר עודפים בחנות החברה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->