קסטרו שבה לאופנה: שיפור ברווחיות ובמחזור המכירות

ההכנסות במחצית הראשונה הסתכמו ב-314.8 מיליון שקל. הבעלים והמנכ"ל המשותף גבי רוטר: "הקניונים ייאלצו להוריד את שכר הדירה". וגם: החזרה לפוקוס שיפרה את הרווחיות של "פוקס"

נורית קדוש | 18/8/2011 10:13 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אחרי סגירת הפעילות ההפסדית בחו"ל וההתמקדות בשוק האופנה הישראלי חוזרת "קסטרו" להציג עלייה במכירות וברווחיות. על רקע התוכניות של קבוצות הקניונים לפתוח שטחי מסחר רבים בשנתיים הקרובות מעריך גבי רוטר, בעלים ומנכ"ל משותף של "קסטרו", כי לקניונים לא תהיה ברירה אלא להוריד לקמעונאים את מחירי שכר הדירה. "ככל ששטחי המסחר גדולים יותר נוצרת קניבליזציה וזה יבוא לידי ביטוי במחירי השכירות. המכירות של הרשתות שסובלות מחולשה יחסית ייפגעו, ואז בעליהן ימצאו דרך להוריד את שכר הדירה, אחרת יצטרכו לצאת מהקניונים", אמר.

- מה מציעים לנו בעונת החורף של "קסטרו"?

הכנסות "קסטרו" במחצית הראשונה של 2011 הסתכמו ב-314.8 מיליון שקל, לעומת 297.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני הסתכמו המכירות ב-165.7 מיליון שקל, לעומת 143.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול הנובע בעיקר מהעובדה שפסח חל השנה ברבעון השני. לדברי רוטר, "'קסטרו' חוזרת להראות גידול ברווחים וממשיכה לגדול בהיקף ההכנסות. לאחר סיום הפעילות בגרמניה ובשוויץ זינק הרווח הנקי ב-160 ברבעון השני, זאת ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והמכירות גדלו ב-15.7. תוצאות אלה הן תוצאה ישירה של אסטרטגיית החברה להתמקד בפעילות בישראל".

שיעור הרווח הגולמי של "קסטרו" במחצית הראשונה של השנה ירד ל-60.31, לעומת 60.98 בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני עלה שיעור הרווח הגולמי ל-63.48 לעומת 62.3. הרווח התפעולי במחצית הראשונה הסתכם ב-38.8 מיליון שקל לעומת 38 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם ב-24.3 מיליון שקל לעומת 19.1 מיליון שקל. הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2011 הסתכם ב-17.5 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-15.6 מיליון שקל לעומת 5.9 מיליון שקל.

רוטר מעריך כי רק בעוד שנה-שנתיים ניתן יהיה לאמוד את משמעות חדירת הרשתות הבינלאומיות לישראל. "כל כניסה חדשה מעוררת עניין רב ומעוררת את התקשורת. רק אחרי שנתיים-שלוש ניתן יהיה לאמוד מי מרוויח ומי לא", ציין.
צילום: יוגב אטיאס
נוצרת קניבליזציה. מתוך תצוגת קולקציית החורף צילום: יוגב אטיאס
שיפור ברווחים

סגירת 41 חנויות לטובת הרחבה של חנויות אחרות וייצור פריטי בייסיק מחזירים את קבוצת "פוקס" למסלול. להערכת הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי "פוקס": "כמו שבמיתון הקודם ידענו לנגוס בקהלים מהעשירונים העליונים אני מעריך שגם הפעם המחירים שלנו יעזרו לנו לצלוח את המשבר". ויזל מביע תקווה כי המלצות קדמי להסרת המכסים יתקבלו ומעריך כי הורדת 12 מהמכס תביא להוזלה משמעותית של מחירי האופנה בישראל.

יצלחו את המשבר? בר רפאלי מצטלמת ל
יצלחו את המשבר? בר רפאלי מצטלמת ל"פוקס" צילום: יוגב אטיאס
מחזור המכירות של קבוצת "פוקס" במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-364.6 מיליון שקל לעומת 319.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות ברבעון השני הסתכמו ב-198.9 מיליון שקל לעומת 151.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גם רווחיות החברה במגמת עלייה, ושיעור הרווח הגולמי רשם עלייה במחצית הראשונה ל-59.3 מהמכירות, לעומת 58.2 בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני עמד שיעור הרווח הגולמי על 62.2 מהמכירות, לעומת 60.4. שיעור הרווח
התפעולי במחצית הראשונה עמד על 12.8 מהמכירות , לעומת 9.5. ברבעון השני הסתכם שיעור הרווח התפעולי ב-18.0 מהמכירות לעומת 10.2.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה ב-28.9 מיליון שקל שהם כ-7.9 מהמכירות , לעומת רווח נקי של 23.9 מיליון שקל המהווים 7.5 מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני הסתכם הרווח הנקי ב-23.4 מיליון שקל שהם 11.8 מהמכירות , לעומת רווח נקי של 14.8 מיליון שקל שהם 9.8 מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/capital_market/ -->