מס הכנסה פשט על בתי עסק בת"א וגבה 3.5 מיליון שקל

כ-36% מהעוסקים לא רשמו תקבולים ומבין נהגי המוניות 32% לא נתנו חשבוניות; מגירה נסתרת, מעטפת מזומנים ושפע של תירוצים: בעלי העסקים בתל אביב נתפסים על חם; סך הכנסות המדינה כתוצאה מפעולות האכיפה הפעם: 3.5 מיליון שקל

טל שחף | 15/8/2011 14:50 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: מס הכנסה
‏בתל אביב לא מאמינים בחשבוניות מס, לפחות לא כולם. שתי פשיטות של מס הכנסה שנערכו בשבוע שעבר בתל אביב מצאו כי באזורי הבילויים של תל אביב, כ-36% מהעוסקים לא רשמו תקבולים ומבין נהגי המוניות 32% לא נתנו חשבוניות. כמו כן נתפסו חמישה כלי רכב של חייבים, בוצעו עיקולי מטלטלין וזומנו 27 סרבני דו"חות לחקירה וקנס מינהלי. סך הכנסות המדינה כתוצאה מפעולות האכיפה הפעם: 3.5 מיליון שקלים.

במבצע, שנערך בלילה של יום חמישי האחרון, יצאו כ-60 עובדי ניהול ספרים ממספר משרדי שומה, בליווי של חוקרי מס הכנסה מפקחים ושוטרים, לשלושה מוקדי בילוי עיקריים: סלמה ופלורנטין בדרום תל אביב, נחלת בנימין, אלנבי וקינג ג'ורג' במרכז העיר, נמל ת"א ושכונת צהלה בצפון העיר. במסגרת הפשיטה נערכו 67 ביקורות ניהול ספרים במסעדות, פאבים, קיוסקים, פיצוציות ומינימרקטים.

בתצפית, שנערכה במסעדה בתל-אביב, נראה כי תקבול במזומנים מוכנס למגירה נסתרת. לאחר שהמבקרים הזדהו, לא נמצא הכסף במגירה. מחשב העסק נתפס לבדיקה. בנוסף, בדיקת סרט הקופה העלתה כי מתבצעות הפחתות של תקבולים, כך שהתקבול לא בא לידי ביטוי בסיכום סרט הקופה הרושמת היומי.

באחת מהמסעדות, בהן נתגלו אי רישום תקבולים, הסבירה בעלת העסק כי קופת העסק התקלקלה בתחילת החודש והיא נמצאת בתיקון. בינתיים היא סופרת את הפדיון בסוף כל יום עסקים, רושמת על מעטפה את הסכום, ואת המעטפה תעביר למנהל החשבונות, בעלת העסק לא ידעה כי עליה לרשום את התקבולים בפנקס הקבלות.

באחד המינימרקטים, בהם נתגלה אי רישום
תקבול, הסביר בעל העסק כי עקב בלבול הדפיס בקופה סכום של 28,000 שקל וכעת הוא מנסה לתקן את הטעות.

בפשיטה השניה, שערך משרד השומה תל-אביב 5, נערכו 58 ביקורות בענפי המסחר והשירותים בתל אביב, בפרט מוניות וחנויות לפרות וירקות. נמצא כי 26% מהעסקים שבוקרו לא רשמו הכנסות ואצל 9% נמצאו ליקויים מהותיים בניהול ספרים. בענף המוניות, שיעור אי רישום ההכנסות עמד על 32%.

אחד מנהגי מוניות הספיישל נתפס באי רישום תקבולים - אל המונית עלה מבקר מס הכנסה וביקש לנסוע מיפו לעזריאלי, הנהג תהה כיצד לחייב את הנסיעה – מונה או פיקס? ונענה: "כפי שנהוג". הנהג אמר, שהרגע הוריד מישהו שעשה את כיוון הנסיעה ההפוך וחייב אותו ב-50 שקל פיקס וכך הציע לעשות גם הפעם. כשירד המבקר הוא ביקש לראות את הרישום של אותו נוסע ששילם 50 שקל בכיוון ההפוך, אך לא היה לכך כל תיעוד, כשנשאל הנהג הוא השיב, "סתם סיפור כדי להראות שאני הכי זול בעיר"

בחנות ירקות בת"א נמצא כי נשמר הסיכום היומי אך הפירוט נזרק, ולכן לא נמצאה קניית הביקורת. לדברי בעל העסק, "אלו ההוראות שנמסרו לי מרו"ח שלי, מהיום אתחיל לשמור את הפירוט המלא". בחנות ירקות נוספת בת"א לא נרשמה קניית הביקורת, הבעלים הסביר, "לחצתי על המקש, כנראה לא מספיק חזק"

מבצע הביקורות, שנועד לשפר את רמת הציות לדיני המס, בדק את הדיווח על פעילות עסקית, איכות ניהול ספרים ורישום הכנסות כדין. לביקורות נבחרו עסקים חדשים ועסקים שלא בוקרו מזה תקופה. כהכנה למבצע בוצעו קניות ביקורת מוקדמות ונערכו תצפיות.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->