חדש בפייסבוק: איחוד נושאים ב-Feed

פייסבוק משנה את אופן הצגת ההודעות ב-News Feed - אם מספר חברים הגיבו באותו נושא, פייסבוק תאחד את הודעותיהם ותציג אותם מקובצים עם קישור לדף הנושא; איך יגיבו המשתמשים, ויותר מכך, איך יגיבו מפרסמים שדף המוצר שלהם עלול להתקשר עם שורת הודעות שליליות?

חן אידן | 9/8/2011 13:06 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
פייסבוק משנה את אופן התצוגה של ההודעות ב-News Feed ומתחילה לאגד הודעות ממגוון משתמשים בעלות אותו נושא. פעולה מבורכת, או בעיה חדשה לבעלי עסקים בפייסבוק?

עוקפת את המשתמשים

במהלך סוף השבוע האחרון שינתה פייסבוק את צורת התצוגה של ה-News Feed. במידה ומספר חברים דיברו על אותו נושא ולנושא זה יש דף ברשת החברתית, ההודעות מקובצות יחדיו עם קישור לדף עליו הם דיברו, גם אם רק אחד מהמשתמשים תייג את הדף.

נדמה שפייסבוק מודעת לבעיה הקיימת כעת עם עדכוני החדשות שלה. ככל שלמשתמש יש יותר חברים ודפים שהוא עוקב אחריהם, כך יותר קל לו לאבד הודעות שפורסמו. עם קיבוץ הנושאים האוטומטי, החברה בעצם יוצרת מאגר של "נושאים חמים" ומביאה למשתמש את כל ההודעות בנושא מסויים, מקובצות יחדיו – כדי שיוכל לצרוך את

כל המידע הרלוונטי המעניין אותו.

התצורה החדשה של פייסבוק מעניקה למשתמשים מידע רב יותר אודות הודעה מסויימת, מבלי לשנות את הסטטוס המקורי שפורסם. גם במידה והנושא הוא שלילי ומדבר על סלידה ממוצר או חברה מסויימת, לפייסבוק אין את היכולת להבחין בין תגובה טובה או רעה – וההודעות יאוגדו יחדיו ויופיעו גם בדף המוצר. כמובן שהמטרה הראשונית של החברה היא לתת דחיפה משמעותית לדפי פייסבוק, אך זה עלול להוביל לחוסר שביעות רצון של בעלי מותגים, שיתחילו לקבל הודעות שליליות על הקיר שלהם בלי אפשרות לשלוט על כך או להמנע מזה.

פייסבוק משתמשת בשיטה המכונה "עיבוד שפה טבעית", על סטטוסים וקישורים שפורסמו ברשת החברתית, על מנת למצוא נושא משותף התואם להודעות. לאחר מכן, מחפשת המערכת אם קיים דף באותו נושא ואם אחד מכותבי ההודעות תייג אותו. במידה וכן, מאחדת פייסבוק את המידע יחדיו. כך, המערכת עוזרת למשתמשים לראות אילו נושאים פופולארים יותר בקרב החברים שלהם, בדומה ל-Trending Topics בטוויטר.

ה-News Feed קיים כבר מספר שנים. מדובר במערכת שעובדת טוב ורוב המשתמשים מרוצים ממנה. כעת, מטרת פייסבוק היא לשפר את חווית המשתמש ולתת לו לצרוך את כל המידע בצורה קלה ונגישה יותר על ידי איחוד ההודעות באותו נושא יחדיו והוספת קישור לדף המוצר, במידה וקיים.

המערכת החדשה מנתחת את הנושא וההודעה של פוסט מסויים ומוסיפה אותו לדף ולהודעות אחרות בהתאם. אין ספק שהאפליקציה החדשה עלולה לעצבן את המשתמשים, שכן פייסבוק בוחרת על דעת עצמה לפרסם את התוכן שלהם בדף הנושא, בין אם התכוונו לכך או לא. כעת נשאר לחכות ולראות כיצד המשתמשים יגיבו לשינוי החדש.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר NewsGeek.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->