חברות המזון יספגו את תעריפי החשמל
החשש מחרם צרכנים גרם לחברות המזון להודיע: לא נגלגל את התייקרות החשמל על הלקוחות. עלות לחברות הגדולות: 3.2-4.5 מיליון שקל

קניות בסופר, חברות המזון יספגו את תעריפי החשמל רובי קסטרו
כל אחת מהחברות שלא יעלו מחירים עד סוף השנה יספגו כ3.2-4.5- מיליון שקל, כיוון שגם אם יבקשו להעלות מחירים בתחילת השנה יידרש זמן לקבלת אישור מרשתות השיווק, אשר כרוך בדיונים מרובים. ניתן להעריך כי הסכומים יגדלו בעוד 1-2 מיליון שקל לכל חברה.
הנפגעת העיקרית מהמהלך היא אסם, אשר ביצעה העלאת מחירים בתחילת השנה ולכן המתינה עם המחירונים החדשים לחודש יולי, בעוד שאר החברות העלו מחירים ביוני. נוכח המחאה, שפרצה ימים לפני כניסת המחירון החדש לתוקף, משכה אסם את בקשתה להעלות מחירים וכעת תיאלץ להמתין עד לשנה הבאה.
רק לפני כשבוע טען יו"ר קבוצת אסם דן פרופר כי לא רק שמחירי המזון לא יוזלו, הם ימשיכו לעלות בגלל התייקרות חומרי הגלם בעולם ובגלל חוסר יעילות בחברות החשמל והמים. אך החברות, אשר התוודעו לכוחו של הצרכן במחאת הקוטג' שהביאה לירידה במכירות וליחס שלילי כלפי הענף, לא ממהרות לגלם את עליית תעריפי החשמל במחירי המוצרים.
למרות דבריו של פרופר באסם לא ממהרים להעלות מחירים ומוסרים כי "החברה תעשה ככל יכולתה כדי להימנע מהעלאת מחירים." שטראוס ציינה כי כפי שהתחייבה בעבר היא לא תעלה מחירים עד סוף השנה, וכך נמסר גם מתנובה.
בחברה המרכזית למשקאות קוקה-קולה ישראל, המחזיקה בין השאר במבשלות בירה ישראל, בפריגת, בנביעות ובטרה, השיבו כי "הנושא לא עומד על הפרק." מיוניליוור נמסר כי "ככלל, חברתנו מעדיפה לספוג
את ההשפעות ככל שניתן מאשר לגלגלן על הצרכנים, ועד סוף השנה אין בכוונתנו להעלות מחירים."
ענף המזון כולו סובל מיחס שלילי בחודשיים האחרונים, הבא לידי ביטוי הן בירידה במכירות והן בצמצום היקפי הפרסום בעשרות אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. תנובה צמצמה את היקף הפרסום בחודשי החרם ב-•,78 קבוצת שטראוס צמצמה את היקפי הפרסום בחודשיים האחרונים בכ-30%, החברה המרכזית בכ-28% ואסם בכ-6%.







נא להמתין לטעינת התגובות




