פרופיל נמוך: חברות המזון מפרסמות פחות

מאז שהחלה המחאה החברתית צמצמו החברות הגדולות את היקפי הפרסום בחדות; החותכות העיקריות הן חברות המזון ורשתות השיווק שעמדו במוקד המחאה

חגית ברונסקי | 7/8/2011 18:45 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חודש וחצי מאז החלה המחאה וסימניה, כך נראה, כבר נותנים את אותותיהם במדד הפרסום בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט. כך עולה מדירוג חברת יפעת בקרת פרסום לתקופה שבין 15 ביוני ועד 30 ביולי. חברות שהובילו את הדירוג בתקופה המקבילה בשנה שעברה ונכנסו לרשימת 20 המפרסמים הגדולים נעדרות ממנו בשבועות אלו, שיוקר המחייה נמצא בלב השיח הציבורי. הירידה היא דרמטית, וגם המפרסמים הגדולים מצמצמים תקציבים בהיקף של עשרות אחוזים.

כך למשל חברת תנובה, שספגה את רוב האש במחאת הקוטג', ירדה בתקופה זו ל-449 אלף דולר בהיקף הפרסום, לעומת שני מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לעומתה, חברת שטראוס, שנפגעה אף היא ממחאת הקוטג', נכנסה לדירוג ה-20 אך רשמה ירידה של 30% בהיקף הפרסום, מ-3.5 מיליון דולר בקירוב ל-2.5 מיליון דולר.

מחקר שערכה חברת SEBO והגיע לידי עסקים מגלה כי 20% מהציבור האשימו את חברת תנובה באחריות לעליית מחירי הקוטג', ואילו 30% מהצרכנים הפנו אצבע מאשימה כלפי 3 היצרניות, תנובה, שטראוס ו טרה גם יחד.

גם חברת מקודנלד'ס רשמה ירידה קיצונית בהוצאות על פרסום בתקופה זו, מ-1.46 מילון דולר ל-76 אלף דולר בלבד, אף-על-פי שמדובר בימי החופש הגדול, שבהם קהל היעד של החברה, ילדים ונוער, נוהג לבלות ולהוציא יותר. גם פלאפון חותכת תקציבים בשני שלישים כמעט, מ-1.7 מיליון דולר בשנה שעברה ל-600 אלף דולר בתקופה המקבילה השנה. גם החברה האם, בזק, חתכה 26% מהיקף הפרסום שלה בתקופה המדוברת, מ-1.8 מיליון דולר ל-1.3 מיליון דולר. עובדה זו בולטת על רקע העובדה ששתי המתחרות הגדולות שלה, פרטנר וסלקום, דווקא הגדילו את היקף ההשקעה בפרסום בשיעורים ניכרים.
יחצ
קוטג'. הוצאות תנובה לפרסום ירדו ב-78%. יחצ

פרטנר, שהוציאה בחודש וחצי האחרונים 2.2 מיליון דולר, השקיעה בתקופה המקבילה בשנה שעברה מיליון דולר בלבד, צמיחה של 109%. סלקום רשמה גם היא גידול של 42% בהוצאה על פרסום בתקופה זו, מ-1.3 מיליון דולר ל-1.6 מיליון דולר.

ירידה ניכרת נוספת נרשמה גם בחזית המשקאות הקלים. יפאורה תבורי נעדרת מדירוג 20 המפרמים הגדולים בתקופה הנוכחית, עם השקעה של 914 אלף דולר בפעילות בטלוויזיה, באינטרנט וברדיו, ואילו החברה המרכזית למשקאות ירדה ב-28% בהיקפי הפרסום, מ-2.4 מילון דולר, ל-1.7 מיליון דולר.

סוגרות את רשימת הנעדרות מ-20 המפרסמים הגדולים בתקופה זו הן חוגלה קימברלי ו המשביר החדש לצרכן. חוגלה קימברלי, שהשקיעה בתקופה המדווחת ב-2010 1.2 מיליון

דולר, השקיעה כעת רק 59 אלף דולר, ואילו המשביר החדש לצרכן ירד מ-1.2 מיליון דולר ל-960 אלף דולר.

לעומתם, דווקא סופר פארם הגדילה את ההשקעה בפרסום ב-69% מ-1.7 מיליון דולר ל-3 מיליון דולר. סופר פארם היא המתחרה המובילה של המשביר בתחום הבישום והקוסמטיקה, כמו גם חברת ניופארם, שנמצאת אף היא בבעלות רמי שביט, מבעלי המשביר, ואשר אינה מופיעה כלל בדירוג לתקופה המדווחת. עוד בחזית הירידות גם הרשתות הקמעונאיות: רבוע כחול שירדה ב-42% בהיקפי הפרסום ושופרסל שירדה בשיעור דומה של 40%. העליות הגדולות אופייניות לתקופה זו, והן באות לידי ביטוי במלחמת המזגנים שחוזרת מדי קיץ. כך עולה אלקטרה ב-47% בהיקפי הפרסום, ואילו קבוצת טורנדו עולה ב-98%.

hagit.bronsky@maariv.co.il

.
טבלת הוצאות פרסום של הרשתות הגדולות .
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->