הונדה קוראת לתיקון 2.5 מיליון ממכוניותיה
בשל תקלה בתוכנת המחשב לניהול תיבת ההילוכים קראה חברת הונדה לבעלי דגמים מסוימים להגיע לטיפול בבעיה

הונדה. בישראל טרם נמסרה הודעה האם הקריאה לתיקון כוללת מכוניות שנמכרו בארץ צילום ארכיון: איי-פי
לדברי היצרן, בעיית תוכנה של מחשב ניהול תיבת ההילוכים עלולה לגרום למצב שבו בעת החלפת הילוכים יזומה של הנהג ייגרם נזק פיזי לתיבה, דבר שעלול לדרוש תיקון יקר שלה, או לכיבוי לא רצוני של המנוע, או לקושי לשלב את תיבת ההילוכים להילוך חניה.
לדברי נציגי הונדה ארה"ב, כאשר נהג משלב במהירות בין הילוך אחורי למצב "דרייב", למשל כאשר הוא תקוע בבוץ או שלג ומנסה להיחלץ, החלפת ההילוכים מהירה ואלימה מידי ועלולה לגרום לשבר של מיסב בתיבת ההילוכים. שידרוג התוכנה יאלץ את התיבה לבצע את העברת ההילוך בדרך מתונה יותר למניעת נזק פיזי.
"שידרוג תוכנה בלבד"
כ-1.5 מיליון מכלי הרכב שנקראו לתיקון נמכרו בארה"ב, כ-760 אלף בסין וכ-135 אלף בקנדה, אולם שאר המכוניות נמכרו ברחבי העולם ובעיקר במזרח התיכון, דרום אמריקה ומכסיקו.
דוברת מטעם הונדה ארה"ב מסרה שמדובר בשידרוג תוכנה בלבד ולא בתיקון פיזי, ושרוב בעלי הרכב לעולם לא ייקלעו למצב
שלגביו נדרש שידרוג התוכנה הזה היות ש"מדובר במצבי שימוש קיצוניים בלבד".
בישראל טרם נמסרה הודעה האם הקריאה לתיקון כוללת מכוניות שנמכרו בארץ, ואם כן באילו דגמים ובכמה מכוניות מדובר.
הונדה תתחיל לזמן את בעלי הרכב לתיקון לקראת סוף החודש, לתיקון שיארך בין 30 דקות לשעה.







נא להמתין לטעינת התגובות




