דוטומי של יאיר גולדפינגר נמכרה ב-295 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ, שעוסקת בפרסום ממוקד באינטרנט ופועלת בארה"ב, תימכר לענקית הפרסום Value Click 55 מהסכום ישולמו במזומן; הכנסותיה של דוטומי ב-2011 צפויות להיות 80 מיליון דולר; בעל החברה יאיר גולדפינגר היה ממייסדי מיראביליס, שפיתחה את ICQ ונמכרה ל-AOL ב-1996 ב-407 מיליון דולר

נדב דופמן-גור | 3/8/2011 20:19 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אקזיט נוסף ליאיר גולדפינגר: חברת הסטארט-אפ של היזם הישראלי הוותיק, דוטומי (Dotomi), נמכרה לחברת Value Click תמורת 295 מיליון דולר. העיסקה מורכבת מ-55% במזומן, ואילו שאר הסכום ישולם במניות. דוטומי צפויה להפוך לחטיבה בתוך Value Click.

דוטומי , שהוקמה ב-2003, פעלה בעבר ממשרדים ברמת החייל, אך כיום מחזיקה במשרדים רק בשיקגו ובקליפורניה, ועובדים בהם יותר מ-100 עובדים (חלקם עברו מהמשרדים בישראל לארה"ב). ב Value Click צופים לדוטומי הכנסות של 80 מיליון דולר בשנת 2011.

דוטומי עוסקת בפרסום באינטרנט ומתמחה בניתוח המידע הסטטיסטי של הגולשים המגיעים לאתרים שונים שמפעילים את הפלטפורמה של החברה. בדוטומי רוצים לעזור לבעלי אתרים ולמפרסמים להפיק יותר מהפרסומות שמשולבות באתרי האינטרנט, וזאת באמצעות ניצול מידע אנונימי מהגולשים והצלבתו עם מידע שמגיע ממקורות החברה. כך החברה מסוגלת להתאים את מודעות הפרסום טוב יותר עבור קהל הגולשים ולהגדיל את יעילותן.

השירות שמציעה החברה נועד לספק ערך מוסף למפרסמים, שתמיד מעוניינים להרוויח יותר מכל פרסומת שעולה באתרים השונים ברשת. באמצעות שירותי דוטומי המפרסמים יכולים לוודא שהפרסומות שיופיעו באתר מסוים יצליחו להגיע אל קהל היעד המתאים ביותר. דוטומי פועלת כיום בשיתוף פעולה עם 3 מחברות המסחר האלקטרוני הגדולות בעולם, ומספקת שירות ליותר מ-100 לקוחות רשומים. שירותים של חברות כמו דוטומי צפויים להידרש גם בשנים הקרובות, משום שיותר ויותר חברות משקיעות כסף בתדמית הווירטואלית שלהן ומקדמות את מוצריהן גם דרך האינטרנט ולא רק דרך אמצעי הפרסום הקלאסיים. התחזקותה של זירת הסלולר ועליית אחוזי תפוצתם של סמארטפונים ברחבי העולם, מגמה שצפויה גם היא להימשך בשנים הקרובות, מאפשרת לחברות לחדור לשוק זה ולהגיע ללקוחות גם כשהם לא נמצאים ליד המחשב, אלא בדרכים.

החברה הרוכשת, Value Click, היא חברה בורסאית הנסחרת בנאסד?ק לפי שווי של כמעט 2 מיליארד דולר, והיא אחת מחברות הפרסום האינטרנטי הגדולות בעולם.
ממשיך להשקיע בהיי-טק

"אנו נרגשים להצטרף ל-Value Click ו לתרום לה מנסיוננו", אמר מנכ"ל דוטומי ג'ון ג'וליאנו. "יש התאמה בין החברות ורעיון משותף להקל על הלקוחות לאמץ טכנולוגיות של שיווק דיגיטלי".

ג'ים זרלי, מנכ?ל Value Click, אמר: "הפתרון של דוטומי מושך מותגים רבים בגלל ה'תחכום הפשוט' שלהם. ג'ון והצוות שלו בנו עסק מצויין, ועמם נוכל לענות על צורכיהם של משווקים".

האקזיט הזה הוא בהחלט לא הראשון של גולדפינגר. הוא עמד מאחורי אחד מהאקזיטים המפורסמים ביותר

- חברת מיראביליס שפיתחה וניהלה את ICQ, שנמכרה ל-AOL ב-407 מיליון דולר שנתיים בלבד לאחר הקמתה. את החברה ייסדו ב-1996 יאיר גולדפינגר, ספי ויגיסר, אמנון עמיר ואריק ורדי. באפריל 2010 נמכרה ICQ לחברת Technologies Digital Sky הרוסית , אשר מנהלת את אתר הדואר האלקטרוני Mail.ru שזוכה להצלחה רבה בשוק דוברי הרוסית.

בינתיים המשיך גולדפינגר להשקיע בשוק ההיי-טק הישראלי, והוא מחלק את זמנו בימים אלה בין משרדי דוטומי שבארה"ב לבין ישראל.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->