קולקציית הקיץ בדרך לרדת מהמדפים

אף-על-פי שהקיץ בשיאו חלק מרשתות האופנה כבר מחליפות את חולצות הטי והגופיות בפריטים מקולקציות סתיו-חורף; הלקוחות צמאים לריגושים ולחידושים, הם מסבירים

נורית קדוש | 18/8/2011 17:05 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: בגדי ים
מזג האוויר הלוהט, שעדיין לא הגיע לשיאו הצפויי בשבועות הקרובים, לא מונע מרשתות האופנה לקבל את פני החורף העתידי. הללו מתקשות להפנים את השינוי האקלימי שעוברת ישראל בעשור האחרון ומעלות את אופנת החורף על המדפים כבר היום.

כך, בעוד שבמאהלי המחאה וברחובות העיר הציבור לובש בעיקר גופיות וחולצות קצרות, הציגה אתמול (יום רביעי) רשת גולף את קולקציית החורף שלה. בשבוע הבא תקיים רשת קסטרו את תצוגת האופנה לפתיחת עונת הסתיו-חורף, ובעקבותיה יחלו שאר הרשתות להחליף את הקולקציה הקייצית בסוודרים ובמעילים, המתאימים אם כבר לזמן השהות בקניון הממוזג.

מדובר במהלך שממשיך מעגל כלכלי שלילי שהחל בשנה החולפת, שכן עד שיגיע החורף ייאלצו הרשתות לקיים ימי מכירות ולהגדיל את ההנחות באופן שיפגע ברווחיותן. בחלק מהרשתות הבינו כי מכירת סוודרים בחודש אוגוסט יוצרת תחושה לא נוחה ללקוח הנכנס לחנות מלהט הרחוב, ולכן יתחילו בקולקציות חמות וכבדות פחות, אבל ספק אם די בכך.
לשוחרי אופנה בלבד

לדברי אסף בן דב, מנכ"ל רשת בתיהכלבו המשביר לצרכן, הרשתות המעלות בימים אלו את קולקציית החורף מנותקות מהצרכים של לקוחותיהם ופועלות בשיטות שכבר לא רלוונטיות היום. "הרשתות עדיין סבורות שהן יודעות מה הלקוח צריך ומכתיבות לו מה עליו לעשות. זוהי חשיבה שעברה מהעולם והתחלפה בהקשבה לצרכים האמיתיים ולרצונות של הלקוחות ובהתאמת הפעילות של החברה לצרכים אלו".

לטענתו , למעט רשת קסטרו, שמיתגה עצמה כמובילת אופנה וככזאת היא נדרשת להציג ראשונה את החידושים ואת הטרנדים בעולם האופנה, אין לאף רשת בישראל סיבה אמיתית להציג בחנויות בחודש אוגוסט אופנת חורף.

גבי רוטר, בעלים ומנכ"ל-שותף בקסטרו, מתחבר לעמדת בן דב ואומר כי "כבר בימים אלה אנחנו מפיצים לחנויות ניצנים מקולקציית הסתיו שלנו. הפריטים החדשים מיועדים לשוחרי האופנה, אלו שרוצים להיות הראשונים ליהנות מחידושי העונה הבאה. הפריטים מעוצבים ברוח הסתיו, בצבעוניות ובגזרות המותאמים במראם לחודש אוגוסט החם".

אלא שקסטרו, כאמור, לא היחידה.

איתה גם רשתות גולף, גולברי, זארה ורבות אחרות מציגות כבר עתה אופנה סתווית או חורפית, שאינה תואמת את הצרכים של מדינת מדבר חמה כמו שלנו.

חגית נאור סנדרין, מנהלת מסחרית ברשת גולף, מסבירה כי קולקציית הסתיו-חורף של הרשת מושקת בתחילת חודש יולי, שכן תפקידה להביא סנוניות חורף ראשונות של הטרנדים המובילים מתוך התחשבות מלאה בקהל היעד ובצרכיו. "הלקוחות צמאים לריגושים ולחידושים העונים על מיטב מגמות האופנה בעולם, ותפקידם של מעצבי הרשת הוא לתרגם את הטרנדים לאופנה עכשווית, לבישה ופונקציונלית".

נאור סנדרין מוסיפה עוד כי את קולקציית הסתיו שנכנסה לחנויות ניתן לזהות בצבעיה הנינוחים ובמראה השכבות המותאם לשילוב הבלתי-אפשרי של טמפרטורות חוץ לוהטות לצד קירור המזגנים.

הרשתות הגדולות לא לבד. כאמור, גם רשת האופנה גולברי העלתה כבר למדפי החנויות את קולקציית החורף שלה; זארה תניח בימים הקרובים את קולקציית החורף על מדפי החנויות וכמוה גם החברות-הבנות פול אנד בר וברשקה.

אין מקום על המדף

בימים האחרונים העמיקו רשתות האופנה את ההנחות על אופנת הקיץ מכמה סיבות. ראשית, המקדימים לרכוש הביאו למחסור של סדרות שלמות מבחינת מידות ועל הלקוחות להתפשר בעניין זה. שנית על הרשתות לפנות את מדפי החנויות מאופנת הקיץ כדי שניתן יהיה לשלב את קולקציות סתיו-חורף החדשות. הדבר גורם לכך שהשילוט בחלונות הראווה מכריז על הנחות גדולות ומחירי אופנת הקיץ נמוכים מאוד מהרגיל, זאת בניגוד לפריטים החדשים המוצעים במחיר מלא ונראים לצד ההנחות יקרים מאוד, מה שיכול להקשות על רכישתם.

כך לדוגמה, מחירי החולצות מהקולקציות החדשות נעים בין 149-349 שקל ; מחירי טוניקות 199-349 שקל ; הסריגים מתחילים ב-199 שקל אך מאמירים עד 400 שקל; המכנסיים 249-399; החצאיות החורפיות עולות 279-349 שקל ; ומחירי השמלות נעים בין 300 שקל ל-500 שקל . גם מחירי האקססוריז יקרים מאוד ביחס לפריטים מקבילים מעונת הקיץ המצויים לצדם בחנויות. מחירי החגורות נעים בין 129-199 שקל , הצעיפים מגיעים ל-199 שקל והתיקים מתחילים ב-150 שקל ומטפסים ל-300 שקל.

nuritk@maariv.co.il

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->