דיון ראשון ברפורמה שתייקר את לימודי הנהיגה: "היישום לא יהיה פשוט"

משרד התחבורה בדיון: מחיר קורס התאוריה יהיה מפוקח; מומחים: משרד התחבורה איחד בין שתי רפורמות לא קשורות - יש להפרידן

גיל מלמד | 3/8/2011 9:38 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה אתמול דיון ראשון בהצעת החוק לרפורמה בהכשרת הנהג הצעיר בישראל. עיקר הדיון עסק בדרישת משרד התחבורה להקים בתי-ספר ללימוד תאוריה ולחייב את כלל מורי הנהיגה לעבוד דרכם במסגרת מרכזי לימוד נהיגה (מל"ן). דרישה זאת צפויה לייקר את תהליך לימוד הנהיגה ב-1,000 שקל לפחות ולאלץ את תלמידי הנהיגה לנסוע מרחקים ארוכים כדי להגיע לבתי-הספר לשיעורי תאוריה.
רישיון נהיגה מדורג

אנשי משרד התחבורה, אשר הציגו את הרפורמה, טוענים מצדם למחיר של 600 שקל עבור קורס התאוריה ומסכימים שיהיה מפוקח. עם זאת, ח"כ אורי מקלב העיר שגם שירותים שהיו מפוקחים בעבר (למשל, מחיר טסט לרכב) הוצאו כעבור זמן מפיקוח וכך תפח מחירם פי 4.

שי סופר, המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, וציפי לוטן, המדענית של עמותת אור ירוק, ביקשו מחברי הוועדה להפריד בין שתי רפורמות שכרך משרד התחבורה למקשה אחת. שניהם צידדו מאוד בעיקרון "רישיון הנהיגה המדורג" (רנ"מ),

אשר מכשיר את הנהג הצעיר בשלבים ומאפשר לו לנהוג במגוון מצבים שונים (למשל, עם חונך, בשעות לילה ועם נוסעים נוספים ברכב) וכך לצבור ניסיון בנהיגה.

עם זאת, שניהם קראו להפריד בין הרנ"מ לבין המל"ן מכיוון ש"היישום של מרכזי לימוד הנהיגה כנראה לא יהיה פשוט", כפי שאמרו.

יו"ר הוועדה כרמל שאמה-הכהן אמר שככל הנראה יידרשו לוועדה שני דיונים נוספים לפחות כדי לרדת לעומקם של דברים, ומפאת חשיבות הנושא הוא הבטיח לקיים אותם עוד במהלך פגרת הקיץ שלך הכנסת.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->