מיקרוסופט: אם לא תאהבו את WP7 נתרום אלף דולר לצדקה
מה שהתחיל כאתגר של מנהל מחלקת הפיתוח ב-Windows Phone 7, וסיכון של 1,000 דולר מכיסו, הפך למהלך שיווקי: החברה מזמינה סלבריטאים לנסות את מכשיר ה-WP7, ואם לא יהנו ממנו, החברה תתרום 1,000 דולר למוסד צדקה
מנהל מחלקת הפיתוח של WP7 (ווינדוז-פון 7) ברנדון ווטסון, החליט לסכן 1,000 דולר מכיסו הפרטי תמורת ההתנסות של סלבריטאי אינטרנט בסמארטפון מבוסס WP7 של מיקרוסופט.
הכל החל בפוסט שכתב סקוט אדמס, מחבר הקומיקס הפופולארי דילברט (Dilbert), בו הוא הביע תסכול ממכשיר האייפון הקודם שהיה לו וממכשיר האנדרואיד בו הוא מחזיק כעת, המשמש רק לביצוע שיחות חירום.
ווטסון פרסם תגובה לאותו פוסט, בה הוא מציב אתגר שכנראה העלה בעצמו. הפוסט הזמין את אדמס להתנסות בטלפון שעליו מותקנת גרסת המפתחים של WP7 ובמידה והוא לא ימצא חן בעיניו, התחייב ווטסון לתרום 1,000 דולר לארגון צדקה על פי בחירתו של אדמס.
בניסיון להפוך את ההצעה לאטרקטיבית יותר, טען ווטסון
לטענתו, מפתחים אוהבים את סביבת הפיתוח המוצעת להם והטלפון שלהם הוא היחידי אשר מציב את המשתמשים ואת התקשורת ביניהם במקום הראשון. ווטסון חתם את הפנייה בכך שהוא מקווה שאדמס יסכים לקבל את הצעתו, מכיוון ש"אין שום סיבה בגללה צריך לשנוא את הטלפון שלך".
האתגר שלו התרחב כשהציע לכתבת CNET, מולי ווד, את אותה הצעה על גבי הטוויטר, לאחר שהיא התלוננה על מכשיר ה-Droid X שבבעלותה ושאלה מתי מתוכנן לצאת iPhone 5. נדמה כי קהל היעד של ווטסון הוא בעיקר משתמשי אנדרואיד המחכים למכשיר כלשהו שיגאל אותם מ"יסוריהם".
מיקרוסופט היא לא הראשונה שבוחרת במפורסמים ככלי שיווקי, אפילו אם הם נכנסים רק תחת קטגוריית "מפורסמי רשת".
בעבר, חברת אפל היתה מבין הראשונות להשתמש בטריק המדובר כששחררה את מכשיר האייפון שלה לראשונה לידי מפורסמים ובהם מדונה, על מנת ליצור באזז סביב המוצר.
עתה נשאר רק לתהות האם המהלך יעבוד לטובת מיקרוסופט, איזה ציון יחליטו לתת לטלפון לאחר השימוש בו וכמובן האם ואיזה סכום ווטסון יאלץ לשלם עבור ארגוני צדקה. אין זאת הפעם הראשונה בה מיקרוסופט מזמינה את המשתמשים לבדוק את יכולות המכשיר שלה מול ה-WP7, כפי שניתן לראות במגוון הפרסומות שדלפו לרשת כבר במהלך חודש פברואר.








נא להמתין לטעינת התגובות




