ענף המזון חוזר לשגרה: מתקפת הפרסומות בדרך

אחרי שבועות ארוכים של הקפאת מהלכים שיווקיים בגלל המחאות על עליות המחירים, חברות המזון חוזרות לפרסם. אף-על-פי שראש הממשלה טרם החליט בעניינן, גם המחלבות המותקפות מקדמות מכירות

נורית קדוש | 20/7/2011 10:54 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מחאת הדיור שהביאה לבניית עשרות מאהלים ברחבי הארץ הצליחה להסיט את הדיון הציבורי מענף המזון, אשר מתחיל לחזור לפעילות שגרתית. ניתן להעריך כי בחברות המזון נשמו לרווחה מכך שמסקנות ועדת קדמי לבחינת הענף לא פגעו בהן, וכך אחרי שבועות ארוכים שהוקפאו בהם מהלכי שיווק מתוכננים וקמפיינים שהיו באוויר, חברות המזון חוזרות לשווק ולקדם מכירות.

בימים אלה פתחו החברות במהלכי שיווק ופרסום של לפחות 10 מותגים, אפילו של מוצרי חלב. בשבועיים הראשונים לחרם הצרכנים צומצם תקציב הפרסום של המחלבות הגדולות בכ-80 אחוז.‬
עמרי כספי, הפרזנטור של תלמה
עמרי כספי, הפרזנטור של תלמה צילום: יוגב אטיאס. עריכה: תמי בנימין


ראשונה היתה חברת יוניליוור, שכבר לפני כמה חודשים החלה במהלך שיווקי לאיתור כוכב הכדורסל הבא בליווי כדורסלן-העל עומרי כספי, פרזנטור מותג קורנפלקס תלמה. במסגרת הקמפיין אותרו 16 בני נוער המצטיינים בכדורסל, ובימים האחרונים קיימה יוניליוור תחרות שבסיומה הוכתר הנער הזוכה ככדורסלן הבא.

חברת אסם חברה לקראת החזרה לבית הספר לרשת אופיס דיפו במהלך שיווקי לקידום במבה. במסגרת המהלך, שיעלה בהמשך גם כקמפיין פרסומי, מציעה אופיס דיפו לתלמידים ולהוריהם לשלם באמצעות שקיות החטיף; שקית קטנה שוות ערך לשני שקלים ושקית גדולה תשמש תשלום בסך 4 שקלים. במסגרת המהלך תשווק אסם את חטיפיה ברשת הציוד המשרדי.

אסם פועלת בפן השיווקי גם דרך מותג הסלטים צבר, המשיק את "פסטיבל מרחבא" בו הושקעו כ‭5-‬ מיליון שקל. במסגרת הפסטיבל, שיתקיים ב‭27-28-‬ ביולי, יוזמן הציבור להתארח בבתיהם ולטעות ממטבחיהם של 10 מומחי חומוס מרמלה, מיפו, מאבו גוש, מדלית אל כרמל, מעכו ועוד. לטובת הפסטיבל יעלה השבוע סרטון פרסומת חדש בסדרת "המסעדה הגדולה‭."‬

אסם לא מזניחה גם את ענף הקפה ויוצאת בפרסום לקפה קר של טייסטרס צ'ויס. הקפה הנמס מתוצרתה הפך בשנים האחרונות ל"לוס לידר" (מוצר שנמכר במחירי הפסד),‬ ולכן ביקשה החברה לפתח מוצרים נלווים שניתן לגבות עליהם פרמיה מהצרכן.
גם המחלבות בעניין

אף-על-פי שראש הממשלה טרם החליט בעניינן, גם המחלבות שהיו בעין הסערה חזרו לפרסם. יטבתה מקבוצת שטראוס, שהשיקה משקאות קפה קר לקיץ, העלתה שלשום קמפיין שהיה מתוכנן לעלות בתחילת החודש. גם תנובה, אשר העלתה בימי המשבר הראשונים ובטרם הפנימה את עוצמתו קמפיין לגבינה מוקצפת לילדים "שטוזים‭,"‬ החזירה את הקמפיין לאוויר

שלשום.

יוניליוור פועלת גם לחיזוק מותג קנור עם מוצרי "עוף ולתנור‭,"‬ ועורכת פעילות שבמסגרתה יוזמנו ילדים להעניק לבשלנים אחרים מחמאה ולשלוח באמצעות פייסבוק ואי-מייל. בין נותני המחמאות המוצלחות ביותר יחולקו פרסים שיאפשרו לילד ולמקבל המחמאה להשתתף בפעילויות כגון סדנת בישול משותפת, הופעה זוגית ועוד.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->