קרן נוי רכשה את זכויות המדינה בכביש 6 תמורת 1.4 מיליארד שקל
לזכייני כביש 6 ניתנה ארכה של חודש לניצול זכות הסירוב; הערכות באוצר: העיסקה תעודד תמחור גבוה לפרויקט הארכת הכביש
הביקושים הסתכמו ב-1.8 מיליארד שקל והגיעו מ-4 מקורות שונים, המורכבים מגופים מוסדיים ומקרנות השקעה. הזכויות שנמכרו מהוות 49% מהזכויות בפרויקט, והן כוללות זכות בחוב הבעלים, בדיווידנד ובמימון הביניים.
בראש קרן ההשקעות נוי, המורכבת ממשקיעים מוסדיים, עומד פיני כהן, לשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל, ומנהלים אותה רן שלח וגלעד בושביץ. ההליך התחרותי אפשר למדינה למכור את זכויותיה במחיר גבוה באופן משמעותי ממחיר המינימום שנקבע בהליך (1.05 מיליארד שקל). את המכירה ליוו עו"ד טל דנון שנהב ממשרד שנהב ושות'; פיני שמואלי ואביב גדי מממשרד זיו האפט BDO; וקותי גביש, יועץ ההנפקה של המדינה.
לבעלי חברת דרך ארץ ניתנו 30 יום, עד 14 באוגוסט 2011, להחליט אם להפעיל את זכות הסירוב ולקנות בעצמם את זכויות המדינה.
קרן נוי מנהלת נכסים בהיקף 486 מיליון שקל. כהן, יו"ר הקבוצה, הביע את שביעות רצונו מתוצאות המכרז וממשיך במגעים להשלמת פרויקטים נוספים עד סוף השנה.
בתוך כך המדינה עורכת פרויקט נוסף הנוגע להארכת כביש חוצה ישראל צפונה, ולמכרז ניגשו 7 מתמודדים, בכללם חברות בינלאומיות. מדובר במכרז BOT למימון, להקמה, לתפעול ולתחזוקת כביש האגרה; בסוף תקופת הזיכיון יעברו הקטעים לידי המדינה, בדומה לקטעים הנוכחיים של כביש חוצה ישראל. הפרויקט כולל שני קטעים: קטע 3 ממחלף תל קשיש ועד מחלף סומך, שאורכו 14 ק"מ, וקטע 7 מצומת יקנעם ועד מחלף תל קשיש, שאורכו 6 ק"מ. הפרויקט כולל מרכיב משמעותי של מנהרות באורך כולל של 4 ק"מ.
באוצר הסבירו כי מכירה מוצלחת והתעניינות במכרזים החדשים מהווות הוכחה נוספת לאמון בפרויקטים ממשלתיים.