בלעדי: בטר פלייס פוזלת לשוק ההון
יצרנית המכוניות החשמליות חשפה את המודל העסקי בפני משקיעים מוסדיים; הערכה: החברה מתכננת הנפקה פרטית של איגרות-חוב עד סוף השנה
המשקיעים המוסדיים הגיעו מכל בתי ההשקעות המובילים, שכללו בין היתר את איי.בי.איי, כלל פיננסים, מגדל שווקי הון, פסגות, דש איפקס, פועלים שוקי הון, ילין לפידות, הראל וכנף פיננסים. פגישות מעין אלו הן בדרך-כלל סימן ראשון לתוכנית לגיוס הון של חברה.
אגסי הציג את תוכניות החברה לעתיד, את לוחות הזמנים לתחילת פעילותה ואת המודל הכלכלי. מדבריו התברר כי ההשקה המסחרית תהיה בסוף השנה או לקראת תחילת 2012. עוד נחשף כי החברה מקיימת פיילוט בהשתתפות מאות כלי רכב חשמליים. לנוכחים סיפר המנכ"ל קפלינסקי על מרכז התפעול והבקרה שיתמוך במערכת כולה. אנשי שוק ההון גם התנסו בנהיגה במכונית החשמלית.
זימון הגופים משוק ההון נועד להדק את הקשר איתם במסגרת תוכניות גיוס ההון של
החברה. לעסקים נודע כי בטר פלייס צפויה להשלים לקראת סוף 2011 הנפקת איגרות-חוב פרטית בהיקף של מאות מיליוני שקלים. גיוס ההון חיוני בעיקר כדי לשלם על הרחבת פרישת רשת ההטענה.

שי אגסי. מציג. רובי קסטרו
בטר פלייס שקלה במקביל את האפשרות להנפיק אקוויטי (במניות), אך הוחלט כי בשלב הראשון המפגש עם שוק ההון המקומי יעבור בשוק הסולידי. לצורך קידום ההנפקה שכרה בטר פלייס את שירותיו של יועץ חיצוני.
לפני כשנה השלימה החברה גיוס של 350 מיליון דולר בהנפקת מניות באמצעות ענק הבנקאות הבינלאומי HSBC. בחברה שולטים עופר היי-טק, החברה לישראל ועוד כמה משקיעים מוסדיים.
אחד האנליסטים שהשתתף במצגת בשבוע שעבר מסר לעסקים את רישומיו: "בעבר הייתי סקפטי לגבי המודל העסקי של בטר פלייס, אך מאז השתנו דברים. למרות זאת, המודל העסקי עדיין לא סגור עד הסוף. טווח הסוללות של החברה, המוגבל לנסיעה של 160 ק"מ, עדיין בעייתי. יש לבטר פלייס גם מתחרים פוטנציאליים שהיא תצטרך להתמודד איתם. אצטרך לבוא לפגישות נוספות כדי להשתכנע סופית".







נא להמתין לטעינת התגובות




