הייבוא המקביל של רבוע כחול מוזיל בשוליים את מחיר החיתולים

הרשת מייבאת חיתולי האגיס מחו"ל במטרה להוזיל את מחירי המותג; המנכ"ל: "הייבוא הוא בשורה לצרכנים"; אך מבדיקת עסקים עולה שהמחיר לצרכן כמעט לא משתנה בפועל; בינתיים הפכה מחאת הקוטג' למסע הסברה לצרכנות נבונה

נורית קדוש | 6/7/2011 11:19 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הייבוא המקביל לא צפוי להוזיל משמעותית את מחירי המותגים הבינלאומיים לצרכן הישראלי, כך עולה ממהלך ראשוני לייבוא חיתולי האגיס שביצעה רשת רבוע כחול. הרשת הודיעה כי תשווק בסניפיה אריזות חיתולים במחירים הנמוכים ב-25% מהמחירון של המותג ברשתות השיווק. אך מבדיקת מעריב עסקים עולה כי ביחס למחיר המבצע של המותג, אשר הפך למחיר קבוע ברשתות, מדובר בהנחה של 8% בלבד.

לפי נתוני רבוע כחול, מחיר המחירון של אריזת האגיס הכוללת 48 חיתולים עומד על 60 שקל, מחיר המשקף 1.25 שקלים לחיתול. מחיר אריזת האגיס מיובאת ברשת מגה יעמוד על 50 שקל לאריזה של 54 חיתולים, מחיר המשקף 92 אגורות לחיתול. לכאורה מדובר בפער של 25%, אך בפועל, בשל התחרות בין הרשתות נמכרים חיתולי האגיס בדרך-כלל ב-100 שקל לשתי אריזות (כשקל ליחידה), כך שמדובר בפער של 8% בלבד. לעומת רבוע כחול, ברשתות דיסקאונט כמו שופרסל דיל מוצעות שתי חבילות חיתולים ב-100 שקל על בסיס קבוע.

באתר המכירות המקוונות של רשת רבוע כחול שנקרא "מגה באינטרנט", הוצע אתמול מבצע של שתי אריזות האגיס ב-90 שקל , המשקף 93 אגורות לחיתול. מדובר במחיר הדומה לזה שקבעה הרשת למותג שייבאה בייבוא מקביל. כך, מי שתהנה מהמהלך היא בעיקר הרשת, שלא תספוג את ההנחה הניתנת על חשבונה לצרכן כעת. ברשת מניחים שהמהלך יגרום לחוגלה, יצרנית האגיס, לצאת במבצעי הנחות כדי להתמודד עם הייבוא המקביל, פעולה שתתרום בעיקר לרווחיות הרשתות.

מחוגלה נמסר כי "מדובר במוצר המיוצר בטורקיה בסטנדרט נמוך מזה שמקובל בישראל". רבוע כחול דחתה את טענת חוגלה ומסרה: "מדובר במפעל קימברלי קלארק, המייצר עבור מדינות רבות בעולם. למוצר יש תו תקן ישראלי". מנכ"ל הרשת זאב וורמברנד: "מדובר בבשורה אמיתית לצרכנים שמקבלים מעתה את המותג האיכותי והמוכר במחירים זולים יותר בעשרות אחוזים. אנו נמשיך בייבוא מקביל של עוד מוצרים ונוזיל בכך את הסל ב-25 לצרכן".
המחאה מתרחבת

אחרי שלא הצליחו לשחזר את הצלחת חרם הקוטג' עם הרחבתו לעבר מעדני חלב וגבינות צהובות, פועלים מארגני המחאה להעלות את המודעות הציבורית ליוקר המחייה בישראל. אחרי שעד כה פעלו דרך הפייסבוק בלבד, נערכים מובילי החרם לצאת לרחובות.

ביום חמישי הקרוב, בשעות אחר הצהריים, ייצאו קבוצות פעילים לסופרמרקטים בערים ברחבי הארץ לפעילות הסברה תחת הכותרת "מהפכת הקוטג'. זה בידיים שלנו". בכל קבוצה יפעלו 5 פעילים, שיעמדו בכניסות החנויות של רשתות השיווק בערים תלאביב, ראשון לציון, באר שבע, חולון, רמת גן, גבעתיים, רמלה, חיפה, נתניה, ירושלים ועוד.

יצחק אלרוב, ממנהיגי המחאה: "נעמוד בסמוך לסופרמרקטים ונסביר לצרכנים מה קורה כדי שיבינו שהמאבק נמשך. חיכינו

לשלב שבו התהודה התקשורתית תדעך ואז נכון יהיה לעלות שלב. אנחנו רואים שהצרכנים שמודעים לחרם על מעדנים וגבינות צהובות נמנעים מלרכוש אותם, אבל לא מספיק צרכנים יודעים עליו".

בחומרי ההסברה שיפיצו מארגני המחאה תפורסם טבלה של השוואת מחירי מוצרים בישראל ובחו"ל. בין המוצרים שסקר אלרוב: ביצים - בישראל נמכרות ב-91 אגורות ליחידה ובבריטניה ב-58 אגורות ליחידה; טונה - בישראל נמכרת ב-7.8 שקל ובבריטניה ב-5.8 שקל .

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->