שפשוף נעים: מוצרים מפנקים לחייל המתגייס

לקראת מחזור הגיוס הראשון לצה“ל ב‭2011-‬ הרשתות לציוד הצבאי נערכות לקרב. הן מציעות מוצרים מפנקים שינעימו את השירות

נורית קדוש | 6/7/2011 18:06 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אף שבשנים האחרונות שיפר צה“ל את הציוד המוענק למתגייסים בבקו“ם, פועלות הרשתות המתמחות בציוד לחיילים להרחבת מגוון המוצרים הגורמים להוצאה כספית הנאמדת באלפי שקלים.

ברשתות ובחברות המפתחות מוצרים לחיילים ערים להיעדר צורך ממשי במוצרים שהן מציעות, ולכן שינו לאחרונה את הגדרתם - ממוצרים חיוניים למתגייס למוצרים מפנקים שינעימו לחייל הצעיר את השירות. תחת הגדרה זו מצליחות הרשתות ללכוד את הורי החיילים לתוך מעגל שיווק תחת לחץ ומגיעות למכירות ציוד למתגייסים המוערכות ב‭20-‬ מיליון שקל בשנה.
חיילי צה''ל, הרשתות מתכוננות למתגייסים
חיילי צה''ל, הרשתות מתכוננות למתגייסים צילום: אדי ישראל


קהל המתגייסים המצטייד ברשת ריקושט נחלק ל-65% בנים ו-35% בנות, וסל קניות ממוצע למתגייס קרבי עומד על ‭500-800‬ שקל. גם חיילים שאינם מתגייסים לשירות קרבי מוצאים סיבה להיערך לגיוס באמצעות שופינג ומוציאים ברשת כ‭350-‬ שקל.

לדברי מטיו ליבר, מנכ“ל חברת גרביטי, המתמחה בייבוא ובשיווק של ציוד מיוחד למתגייסים מדי שנה בשנה, "עם סיום הבגרויות ומסיבות הסיום, אלפי תיכוניסטים מתחילים בהכנות לגיוס הקרוב, וההורים המודאגים רוכשים ללא היסוס כל פריט ואביזר שיבטיח להפוך את השירות הצבאי לנעים ונוח יותר‭.“ ‬

חמי טפרברג, מנכ“ל ריקושט, מאשר כי צה“ל עשה בשנים האחרונות קפיצת מדרגה משמעותית בכל הנוגע לציוד שמקבל המתגייס בבקו“ם. "היום החייל מקבל ציוד בסיסי איכותי יותר מבעבר, הן ברמת הפרט והן ברמת הייעודית כמו צ‘ימידן נוח יותר במקום קיטבג, הלבשה תחתונה טובה בהרבה ופריטים נוספים. למרות זאת, פעמים רבות אנו נתקלים באימהות ובנערים שקונים מתוך לחץ ולא מתוך צורך ממשי‭.“‬

טפרברג ממליץ לחיילים לרכוש מוצרים לתקופת הטירונות ולהמתין עם יתר ההצטיידות עד למפגש הראשון עם הצבא, שבו יראו מה הם מקבלים ומה נדרש להם לפי ייעודו הצבאי.

מנתוני הרשת עולה כי המוצרים המבוקשים ביותר בקרב צעירים לפני גיוס הם גרבי כותנה ומסע שמחירם נע בין ‭19.8‬ שקל ל‭89.9-‬ שקל, גופיות בצבע לבן וזית שרוול קצר ב‭25-31.9-‬ שקל, תיק רחצה נפרס ב‭45-119.9-‬ שקל, חולצה מתנדפת שרוול קצר ב‭65-99-‬ שקל, תחתוני בוקסר כותנה ב‭24.9-54.9-‬ שקל, קרם נגד יבלות ב‭39.9-49.9-‬ שקל, אסלוניות ב‭9.9-‬ שקלים, תרמילי חיילים ב‭179-359-‬ שקל, שקי כביסה ב‭34.9-‬ שקל, מדרסים ב‭99-199-‬ שקל, פנס יד ב‭29.9-199.9-‬ שקל, מנעול ב‭25-50-‬ שקל ומגבת שטח לייבוש מהיר ב‭99-159.9-‬ שקל.

גם שלי חודרוב, מנהלת השיווק של קבוצת למטייל,

מאשרת כי הצבא מצמצם פעם בשנה את הצורך בהשלמת מוצרים בשוק האזרחי באמצעות הגדלה של מבחר הציוד המסופק למתגייסים. עם זאת, היא טוענת כי "לחיילים הנמצאים רחוק מן הבית ושוהים בנסיעות ארוכות מומלץ להצטייד בתרמילים עם ערכת גב מתכווננת, שלא תכביד על הגב יתר על המידה‭.“‬

למתגייסים המחפשים פתרונות נוחים להקלת השהייה בתנאי שטח בפעילות ובמאמץ פיזי מציעה הרשת מוצרים רבים, ביניהם גרבי קומנדו למניעת לחץ וגירוי של השוק ב‭20-‬ שקל, ביגוד תרמי לנידוף הזיעה ולשמירה על חום הגוף ב‭99-300-‬ שקל, פנסי ראש המאפשרים ידיים פנויות ב‭74-473-‬ שקל ושקיות אטימות למים להגנה על מוצרים ומסמכים ב‭41-‬ שקל ומעלה.

לסובלים מהנעליים הצבאיות ומבעיית גב מציעה רשת אבידור מדרסים המשמשים כמתאם בין הנעל לבין מבנה הייחודי של כף הרגל; עלות המדרסים נעה בין 930 שקל ל‭2,350-‬ שקל וישנה הנחה של 25% על נעליים צבאיות.

‭nuritk@maariv.co.il

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->